به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۵۹۶۵
رییس اتحادیه لوازم خانگی:

قیمت لوازم خانگی بیشتر از این نخواهد شد

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره‌ی رکود در بازار لوازم خانگی گفت: وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی به این دلیل است که کالاها گران بوده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.
قیمت لوازم خانگی بیشتر از این نخواهد شد
محمد طحان‌پور اظهار کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر بازار و رکود در آن، کسی عجله‌ای برای خرید ندارد و هر کس با توجه به نیاز خود خرید می‌کند. وی در ادامه گفت: اگر هر کسی با توجه به نیاز خود، کالاهای مصرفی را تهیه کند، آرامش به بازار لوازم خانگی بر می‌گردد. رییس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به سوال این‌که چرا برخلاف کاهش قیمت ارز آزاد، قیمت لوازم خانگی با افزایش همراه بوده است گفت: اکثر شرکت‌های تولید‌کننده اخطار می‌دادند که ما مشکل تحریم داریم و نمی‌توانیم ارز مبادله‌ای را به راحتی تهیه کنیم و در تولید مشکل داریم. از سوی دیگر به وارد‌کنندگان لوازم خانگی به هیچ عنوان ارز مبادله‌ای تعلق نمی‌گیرد.

طحان‌پور افزود: تعدادی از کالاها زیر قیمت کارخانه به صورت عمده به فروش می‌رود. به عنوان مثال قیمت کولر گازی در بازار اختلاف چندانی با قیمت آن در کارخانه ندارد و این کالایی است که هم در فصل سرما و هم در فصل گرما استفاده می‌شود، چرا که کولر آبی فقط در فصل خود استفاده می‌شود و قیمت آن هم مشخص است. وی در پایان گفت: امروزه اکثر کالاهای خانگی زیرقیمت مصرف‌کننده عرصه می‌شود و قیمت مصرف‌کننده هم قیمت تامین نشده تولید‌کنندگان است و در صورت تخطی در قیمت‌ها، خریدار می‌تواند با ارائه‌ی فاکتور به اتحادیه لوازم خانگی یا سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی شکایت خود اقدام کند.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۰:۱۸
تو مجتمع خلیج فارس شیراز ماشین لباسشویی اوتمات 5 میلیون و 800 هزار تومن یخچال فریزر از 6 میلیون تا 8 میلیون هست یه همزن ساده 580 هزار تومن دیگه واقعا لطف میکنن که قیمت رو بیشتر نمیکنن خودشون رو مسخره میکنن یا ما مردم رو (126753)
معمـــــار
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۱۶
خداوکیلی خبرهارو سرچ کنین بخونین، 3-4 ماه پیشم این بنده ی خدا همین حرفارو زد، من به دوستان گفتم اگه چیزی میخوان سریع خرید کنن، چون مسئولین گرامی هر حرفی از ارزونی و ثبات قیمت بزنن شما دقیقاً بدون برعکسه! (127091)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۱
همه این لوازم مونتاژ چین و بی کیفیت هست که قیمتاشون اینقدر زیاده تولیدات داخلی هم که قربونشون برم زحمت بی فایده میکشن همشون یکبار مصرف هستن (126756)
یاسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۶
نه تو رو خدا افزایش بدین !
سه برابر که چه عرض کنم بعضی از محصولات 5 برابر شده !

__________

در ضمن در جواب کامنت (126698)
جناب ... بهتره برای افرادی که خود بزرگ بینی مفرط دارن و اهل شعار دادن هستن متاسف باشید !

شما احتمالا از اون دست عزیزانی هستی که فکر میکنی ایران قدرت اول در جهان هست ؟!
واقعیت رو ببین ! خودت رو گول نزن

وقتی یه موتور جستجوی ایرانی رو میگین رقیب گوگل میشه دیگه جز خنده چیزی برای ما نداره ... حالا شما خودت رو گول بزن که یه روزی ! اینچنین بشه ! (126757)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۱:۴۶
یعنی قرار بود که قیمت ها از این بیشتر هم بشه یا اینطور انتظار میرفت؟ اصلا مگه بازار لوازم خانگی صاحب هم داره؟ رو که نیست سنگ پای قزوینه!!! این همه جنس چینی و بی کیفیت با قیمت گزاف تو بازار ریخته بعد میگه قیمت لوازم خانگی از این بیشتر نخواهد شد. حرف از این مسخره تر نمیتونست بگه. (126774)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۱:۲۳
مردم انتظار کاهش قیمت ها را دارند نه شنیدن این حرف که بیش از این گران نمیشود؛ (127327)