به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۵۹۶۶۶

رونمایی از جامعه‌شناسی خشونت و آزار جنسی

گروه فرهنگ و هنر: کتاب «جامعه‌شناسی خشونت و آزار جنسی» نوشته امیررضا پُرحلم و پریسا رضازاده جلالی که به تازگی منتشر شده رونمایی می‌شود.
رونمایی از جامعه‌شناسی خشونت و آزار جنسی
این کتاب در ۱۸۸ و ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۲۰هزار تومان در انتشارات دستان عرضه شده است.جلسه رونمایی و نقد کتاب «جامعه‌شناسی خشونت و آزار جنسی»   نیز با همکاری انتشارت علمی فرهنگی روز شنبه (۲۴ شهریورماه) ساعت ۱۸ در کافه کتاب پرنده آبی واقع در جردن، بین گلشهر و ناهید، ابتدای گلفام، پلاک ۷۲ با حضور منتقدان و نویسندگان کتاب برگزار می‌شود.فصل‌های مختلف این کتاب عبارتند از: ماهیت خشونت، خشونت علیه زنان، خشونت در منطق تاریخی، همسرکشی و قتل‌های ناموسی، خشونت سیاسی-حقوقی علیه زنان، آزار جنسی، خشونت‌های خانگی ، ختنه دختران، نفی خشونت علیه زنان در اسناد بین‌المللی، تجاوز جنسی، و دوران نوین، پساخشونت کلاسیک.در نوشته پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم: خشونت در جهان امروز، ابعاد نگران‌کننده یافته است.

آزارهای جنسی دیگر حد و مرز نمی‌شناسد. از خیابان‌های دهلی، قاهره و محله‌های بدنام لندن و نیویورک گرفته تا گذرگاه‌های داکار در بنگلادش و کوچه پس کوچه‌های پایتخت ویتنام، خشونت جنسی قابل مشاهده است.در دوره نوین، کارکردهای خشونت علیه زنان و همچنین شیوه‌های آزاررسانی جنسی تغییر کرده، اما آزارهای جنسی همچنان وجود دارد. این اثر، یک تحقیق جامع با آمارهای به‌روز شده جهانی است که موضوعاتی همچون آزار جنسی، خشونت، تجاوز، تن‌فروشی و ختنه دختران را بررسی می‌کند. از دیگر آثار امیررضا پرحلم می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «از نیاوران تا پاستور»، «داعش و جهاد النکاح»، «سایه عقاب‌ها» و«بوش و همراهان».
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کتاب