کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ بلیت هواپیما به قیمت قبل بر می‌گردد

خانه ملت , 22 شهريور 1397 ساعت 9:36

گروه اقتصادی: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در شرایط کنونی ناگزیر به قرار دادن تجهیزات مورد نیاز هواپیماها در لیست کالاهای اساسی است.امروز با افزایش قیمت ارز، هزینه نگهداری و تعمیر و همچنین قیمت تجهیزات بسیار بالا رفته و طبعا این مسئله مشکلاتی را برای شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده است.


سیداحسن علوی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت بلیت هواپیما در کشور و تمهیدات دولت برای کنترل این بازار، گفت: در شرایط کنونی هیچ راه کاری جزء اختصاص ارز دولتی به ناوگان هوایی کشور وجود ندارد.

افزایش چندبرابری هزینه نگهداری، تعمیر و تجهیزات با گرانی ارز
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با افزایش قیمت ارز، هزینه نگهداری و تعمیر و همچنین قیمت تجهیزات بسیار بالا رفته و طبعا این مسئله مشکلاتی را برای شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده است.

دولت ناگزیر به قرار دادن تجهیزات هواپیما در لیست کالاهای اساسی است
وی افزود: دولت در شرایط کنونی ناگزیر به قرار دادن تجهیزات مورد نیاز هواپیماها در لیست کالاهای اساسی است، در غیر این صورت تمام فشار افزایش قیمت بلیط بر دوش مردم خواهد افتاد، به طوری که در چند وقت اخیر نیز قیمت بلیت های پروازی چند برابر شده، به طور مثال بلیط پرواز تهران – مشهد به بیش از 900 هزار تومان رسیده بود.

نرخ کنونی ارز عامل 51 درصدی گرانی قیمت بلیت هواپیما
علوی با اعلام اینکه بر اساس آمارهای مسئولان، نرخ کنونی ارز عامل 51 درصد از گرانی قیمت بلیت هواپیما است، تصریح کرد: متأسفانه گرانی قطعات هواپیما، شرکت ها را ناچار به افزایش قیمت کرده است.نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره تداوم گران بودن قیمت بلیت هواپیما، تصریح کرد: با توجه به افزایش مسافرت های تابستانه و قرار گرفتن در پیک کاری صنعت حمل و نقل هوایی، قیمت بلیت کاهش چندانی نداشته است.

قیمت بلیت هواپیما در مهر ماه به قیمت قبل از گرانی نزدیک می‌شود
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: پیش بینی می شود که قیمت بلیت هواپیما در مهر ماه سال جاری روند نزولی پیدا کرده و به قیمت قبل از گرانی ها نزدیک شود، از این رو به نظر من قیمت مهر ماه بلیت هواپیما باید مثلا حدود 10 درصد نسبت به نرخ قبل از گرانی افزایش یابد


کد مطلب: 159700

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/159700/نرخ-بلیت-هواپیما-قیمت-قبل-می-گردد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir