به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۵۹۷۳۹

فیلم‌هایی که این روزها بر پرده سینماها هستند

گروه فرهنگ و هنر: 9 فیلم در ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) در سینماهای سراسر کشور به اکران خود ادامه می‌دهند.
فیلم‌هایی که این روزها بر پرده سینماها هستند
طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، به احترام ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) سالن‌های سینما حق اکران فیلم‌های کمدی را ندارند؛ فیلم های سینمایی «هزارپا» ساخته ابولحسن داوودی، «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی، «دم‌سرخ‌ها» ساخته آرش معیریان  و «من دیوانه نیستم» ساخته علیرضا امینی از جمله فیلم های کمدی حال حاضر سینما هستند که تا بعد از تاسوعا،عاشورای حسینی برپرده سینماها نخواهند رفت.اما 9 فیلم دیگر از جمله، «پشت دیوار سکوت»، «یک کیلو و بیست و یک گرم»، «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟»، «داش آکل»، «راه رفتن روی سیم»، «شعله‌ور»، «تنگه ابوقریب»، «دارکوب» و «همه چی عادیه!» در ایام سوگواری امام حسین (ع) در سینماهای سراسر کشور به اکران خود ادامه خواهند داد.

«پشت دیوار سکوت»
فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و با بازی، سحر جعفری جوزانی، آرمان درویش، مهدی احمدی، رویا تیموریان، امین تارخ، بهزاد فراهانی، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، سیامک صفری، فریبا متخصص، حسین پاکدل، پرویز پورحسینی، سمیه نجومی و محمدرضا شریفی نیا از 23 مرداد به روی پرده سینماها آمده است و اکران آن در ایام سوگواری ادامه دارد.این فیلم داستان دختر جوانی به نام ستاره با بازی "سحر جعفری جوزانی" است با همه وجود تلاش می‌کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند. او مددکاری اجتماعی است که تیغ جراحی را برداشته و چهره بزرگ کرده جامعه را کنار می‌زند. او در پی این است که بر سایه سنگین سکوت نور بتاباند و حقایقی را آشکار سازد و در این مسیر اتفاقاتی برای او و اطرافیانش رخ می‌دهد...فیلم سینمایی "پشت دیوار سکوت"  در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت و حالا پس از دو سال به اکران در آمده است.

«یک کیلو و بیست و یک گرم»
«یک کیلو و بیست و یک گرم» یک اثر اجتماعی است و سه قشر از طبقه فرهنگی را کارشناسی و روایت می کند.
این فیلم به کارگردانی وحید طوفان، نوشته لیلا نیکزاد و به تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد از چهارشنبه ۱۴ شهریور در گروه سینمایی ماندانا اکران شده است. لیلا زارع، سعید آقاخانی، فرشته صدر عرفایی، آناهیتا افشار، بابک انصاری، روشنک گرامی، مریم کاویانی، رهام مخدومی و سمیرا ذکایی از بازیگرانی این فیلم سینمایی هستند.

«آخرین بار کی سحر رو دیدی؟»
یازدهمین اثر «فرزاد مؤتمن» که در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر اکران شده بود، حالا پس از گذشت سه سال، به نمایش درآمده است.در خلاصه داستان فیلم هم آمده است: مادری سراسیمه وارد کلانتری می‌شود و به افسر نگهبان می‌گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است.در این فیلم که به قلم امیر عربی به نگارش در آمده است بازیگرانی همچون فریبرز عرب‌نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، آناهیتا درگاهی، بهاران بنی‌احمدی‌، ‎عمار تفتی، شبنم فرشادجو، مجتبی سلمانی، علیرضا ثانی‌فر، امیرحسین فتحی، روشنک گرامی، شیوا کریمی، به ایفای نقش می‌پردازند.

«داش آکل»
«داش آکل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد عرب‌گرگانی از هفتم شهریور ما به اکران درآمده است. در این فیلم حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت‌الله صالحی، الله‌قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.«داش آکل»  برگرفته از قصه "صادق هدایت" رابطه ی عاشقانه ای را روایت می کند که "لوطیان" و "قداره کشان" آواز عشق "مرجان" را هنوز بعد از سال ها روایت می کنند. فیلمی به قلم "منصور ابراهیمی" با نگاهی به سینمای نوستالژیک ایران.

«راه رفتن روی سیم»
فیلم سینمایی «راه رفتن روی سیم» به نویسنگی و کار گردانی احمدرضا معتمدی از 24 مرداد ماه اکران خود را به سرگروهی سینما ایران در سراسر کشور آغاز کرده است.احمد مهران‌فر، هومن برق‌نورد، اندیشه فولادوند و حامد کمیلی از بازیگران این فیلم هستند.در خلاصه داستان «راه رفتن روی سیم» آمده است: "رویای یک گروه موسیقی زیرزمینی این است که در خارج از ایران کنسرتی برگزار کنند. همه چیز را آماده کرده‌اند و قصد دارند قانونی از کشور خارج شوند، اما مشکلاتی موجب می‌شود به سراغ شیوه‌های غیرقانونی خروج از کشور بروند و اتفاقات آن‌طور که انتظار می‌رود، پیش نمی‌رود."

«شعله‌ور»
این فیلم به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از 24 مرداد ماه در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمده است.«شعله‌ور» فیلمی متفاوت در ژانر اجتماعی است که توانست نظر منتقدان و داوران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کند. این فیلم در شش رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد و امین حیایی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.این فیلم به قلم هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌الله، با بازی امین حیایی زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس او و همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی‌نیا دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«تنگه ابوقریب»
«تنگه ابوقریب» که به عنوان بهترین فیلم سینمایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، از چهارشنبه 17 مرداد به اکران عمومی درآمده است.این فیلم توانسته بود شش سیمرغ بلورین از جمله سیمرغ بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین  کارگردانی از این جشنواره کسب کند.«تنگه ابوقریب» با بازی امیر جدیدی، جواد عزتی، مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی، بانیپال شومون و... روایتی است از یکی از عملیات روزهای پایانی جنگ ایران و عراق که سرنوشت جنگ را دستخوش تغییر کرد.در خلاصه این این فیلم آمده است: "گاهی در زندگی در موقعیتهایی قرار می گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و زندگی یک کشور در گرو تصمیم تو است. از میدان ندا می‌آید، هرکس بترسد زودتر می می رد...حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره میشود."

«دارکوب»
فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی از ششم تیرماه در سینماها اکران شده است.این فیلم  با بازی مهناز افشار، سارا بهرامی، هادی حجازی‌فر، نگار عابدی ، جمشید هاشم‌پور و امین حیایی  در سی و ششمین جشنواره فجر، در ١٠ عنوان کاندیدا شد.«دارکوب»  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل مرد را برای سارا بهرامی و جمشید هاشم‌پور به همراه داشت.

«همه چی عادیه!»
فیلم سینمایی «همه چی عادیه!» به نویسندگی و کارگردانی محسن دامادی از چهارشنبه ۲۴ مردادماه در گروه سینمایی ماندانا به نمایش عمومی درامده است.در این فیلم عباس غزالی، بهنوش بختیاری، رز رضوی، پژمان بازغی، سحر قریشی، لیلا بلوکات، رضا رویگری، نگین معتضدی، امیر جنانی، عرفان حسینی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.«همه چی عادیه!» یک معضل اجتماعی را به تصویر کشیده است.
مرجع : ایسنا