کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشییع پیکر 135 شهید گمنام دفاع مقدس

22 شهريور 1397 ساعت 13:45


گروه جامعه: ايرنا نوشت: امروز پنجشنبه 22 شهریور 1397هجری شمسی مصادف با سومین روز از ماه محرم 1440هجری قمری، ماه پیروزی خون بر شمشیر، میدان انقلاب تهران و خیابان های حافظ و بهشت با حضور هزاران تن از مردم شهید پرور که برای تشییع پیکر 135 شهید گمنام دفاع مقدس گردهم آمده بودند حال و هوایی عاشورایی داشت و جمعیت سوگوار، همچون صدفی زیبا این پیکرهای پاک را چون مرواریدی در آغوش گرفته بود.

در آغاز این آیین تشییع که با تلاوت قرآن کریم آغاز شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و نوحه سرایی پرداختند. نوحه خوانی، سینه زنی، برپایی ایستگاه صلواتی، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهیدان گمنام و تشییع کنندگان آن از سوی مردم شهید پرور تهران از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی بود که ساعتها ادامه داشت. حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیرق های، سبز، سرخ و مشکی رنگ با عبارت های السلام علیک یا علی بن ابیطالب(ع) ، السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، یا امام حسن مجتبی(ع) و یا اباعبدالله الحسین(ع)، یادآور ارادت شرکت کنندگان حاضر در آیین تشییع به آرمان های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

طنین نوای آسمانی «یا زهرا(س)» به همراه تلاوت زیارت عاشورا از سوی شرکت کنندگان در این مراسم هنگام تشییع این شهید، فضای میدان انقلاب تهران را آسمانی و عطرآگین کرده بود. پیکرهای مطهر این 135 شهید در تفحص‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای 5، والفجر 8، والفجر یک، سومار کشف شده ‌اند. آری مردم انقلابی و ولایت مدار تهران امروز آمده بودند تا اندیشه های ناب و خالص دلیری ها و رشادت های غیورانه و غیرت مندانه شهیدان گمنام را بار دیگر به رخ همه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکشند، شهیدانی که تا ابد نام و یاد پرافتخارشان، بر صفحه سپید روزگار و در تاریخ اندیشه‌ها با عزت وعظمت، ابدی و سرمدی خواهد ماند.
 


کد مطلب: 159746

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/159746/تشییع-پیکر-135-شهید-گمنام-دفاع-مقدس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir