به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۱۵۹۷۵۲

روسیه: برای بهبود روابط با آمریکا آماده‌ايم

گروه بين‌الملل: وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو آماده است تا هر کاری که می‌تواند برای از بین بردن بن‌بست شکل گرفته در روابط میان روسیه و آمریکا انجام دهد و تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای برگزاری یک مذاکرات عادی را جدی می‌گیرد.
روسیه: برای بهبود روابط با آمریکا آماده‌ايم
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، امروز (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری DPA آلمان گفت: ما آماده‌ایم تا سهم خود را برای از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در روابط دوجانبه میان روسیه و آمریکا انجام دهیم، اما وضعیت میان این دو کشور به خاطر اقدامات واشنگتن هر روز وخیم‌تر می‌شود.

ی افزود: ما بیانیه‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در آن تمایل خود را برای برگزاری یک مذاکرات عادی میان این دو کشور مطرح کرده است، جدی می‌گیریم. حتی اگر کوچکترین نشانه‌های مثبت از جانب رهبر آمریکا درخصوص بهبود روابط کشورش با روسیه مطرح شود، همه آنها به خاطر روسیه هراسی در تشکیلات آمریکا به طور کامل خنثی و نابود می‌شود، چراکه آنها کشور ما را تهدیدی برای برتری سیاسی آمریکا می‌دانند.
 
لاوروف در ادامه این مصاحبه گفت: تنش‌ها در روابط میان مسکو و غرب تاثیر منفی بسزائی در ثبات و امنیت بین‌المللی دارد، اما خوشبختانه هنوز برای تغییر این مساله دیر نشده است. وی افزود: تنش‌ها در روابط میان روسیه و کشورهای غربی بهای سنگینی برای امنیت و ثبات بین‌المللی دارد، اما برای تغییر این جریان منفی هنوز خیلی دیر نشده است. این دیپلمات عالی‌رتبه روس بر لزوم کنار گذاشتن منطق بده‌ بستان و توسعه ارتباطات تنها بر مبنای اصل صداقت، احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر تاکید کرد.

لاوروف گفت: به عبارت دیگر، ما باید بر اساس قوانین مطرح شده در منشور سازمان ملل از جمله برابری بی قید و شرط کشورها، عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و حل صلح‌آمیز اختلافات از طریق دیپلماسی پیش برویم. لاوروف پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که آمریکا و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه با یکدیگر همکاری کنند و علیه یکدیگر کاری انجام ندهند.