به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۵۹۷۸
در جمع‌ایرانیان‌مقیم‌قرقیزستان: می‌دانستم در چه‌راهی قدم گذاشته‌ام

می‌دانستم در سخت‌ترین شرایط، اين بار را به دوش می‌گیرم

گروه سياسي: رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع ایرانیان مقیم قرقیزستان، خطاب به آنها گفت: ایرانیان هر کجا که رفته‌اند افتخاری برای کشور بوده و شما نیز در قرقیزستان سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید.
می‌دانستم در سخت‌ترین شرایط، اين بار را به دوش می‌گیرم
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام دكتر حسن روحانی در دیدار با ایرانیان مقیم قرقیزستان که پنجشنبه شب در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک پایتخت این کشور برگزار شد، اظهار کرد: حل مشکلات ایرانیان خارج کشور مورد توجه دولت تدبیر و امید است. وی در بخشی از سخنان خود، انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد را معجزه ملی توصیف کرد و گفت: اراده مردم، سرنوشت کشور را رقم زد و در انتخابات یک رویش جدید را آفریدند. در انتخابات ۲۴ خرداد بخشی از تهدیدات علیه منافع ملی با حضور اراده و شکوه مردم ایران زدوده شد و ایرانیان در داخل و خارج از کشور در این حماسه بزرگ شریک هستند و برای ایران اسلامی عظمت آفریدند.

رییس‌جمهور با اشاره به حضور سران و نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تصریح کرد: آنان در ملاقات های انجام شده، اظهار داشتند که انتخابات ریاست جمهوری ایران موجب خرسندی ملت های منطقه و همه دوستداران ایران شد، چراکه ملت های ما امید یافتند که شرایط منطقه تغییر می‌یابد. روحانی افزود: همه این‌ها نشان دهنده قدرت ملت ایران است، ملتی که در یک روز می تواند حماسه بزرگی بیافریند و دنیا را تحت تاثیر قرار دهد، نه تنها امید را در میان ملت ایران بلکه درملت های دیگر نیز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه "ایران در یک شرایط بحرانی قرار گرفته بود"، اظهار کرد: همه آنهایی که عظمت ایران را نمی خواستند، فکر می کردند که مردم و منافع ملی در سراشیبی خطر قرار گرفته است و همه چیز را برای آخرین ضربه به ملت و منافع ایران آماده کرده بودند. مردم ایران از جمله ایرانیان مقیم کشورهای مختلف با حضور خود دراین حماسه بزرگ سهیم و شریک بودند و بخش بزرگی از تهدیدات و مشکلات فراروی کشور را زدودند.

رییس‌جمهور تصریح کرد که این مسایل نشان از قدرت ملت ایران دارد ملتی که در یک روز می تواند حماسه ای بیافریند و دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. روحانی با بیان اینکه شادی و شور مردم پس از انتخابات نشان داد که اراده و تصمیم آنان در انتخابات تا چه حد برای سرنوشت ملی موثر است، گفت: این حضور و نشاط بار سنگینی را بر دوش این خادم کوچک ایران گذاشته است، ضمن اینکه می‌دانستیم در سخت‌ترین شرایط این بار را بر دوش می‌گیرم.

وی افزود: پیش از انتخابات و در دوران رقابت انتخابانی مشکلات را می‌دانستم و اینکه دولت بسیار بدهکار است و در شرایط تحریم قرار داریم. روحانی با یادآوری اینکه دریایی از مشکلات پیش روی ماست، اظهار کرد: آنهایی که کارهای بزرگی در کشور انجام دادند همه پیمانکاران، تولیدکنندگان و تلاشگران هستند که اکنون در صف طلبکاران ایستاده‌اند و دست آنها خالی است، اکنون بار بزرگ این بدهکاری برای دولت باقی مانده است.

وی همچنین گفت: کشور با مشکلات بسیاری روبروست اما اراده و امید مردم و دولت برای خدمت بسیار بالاتر از این سختی ها است و خواهد بود ما مشکلات را از پیش پای مردم بر می داریم و از مشکلات عبور می کنیم اما بدیهی است نباید انتظار داشت همه توقعات و مشکلات را در کوتاه مدت رفع کرد بلکه باید گام به گام و مرحله به مرحله به پیش رفت.

رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: در گام نخست مصوبات زیادی به تصویب رسید تا برخی مشکلات را از فرا روی مردم برداریم ضمن این که اقدامات میان مدت و بلند مدتی را در پیش داریم و به طور قطع به آن عمل می‌کنیم. روحانی با بیان اینکه راه بسیار سختی را در مقابل داریم اما پایان خوش آن را به عیان می‌بینیم، یادآور شد: از عمر دولت یازدهم تنها سه هفته گذشته و طبیعی است در کوتاه مدت نباید انتظار حل همه مشکلات را داشت اما تلاش کردیم با تجربه ترین افراد را برای همکاری دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به خوبی می‌دانستم در چه راهی قدم گذاشته‌ام. امروز باامید به آینده نگاه می کنم. اکنون درسخت ترین شرایط تحریم قرار داریم اما در تلاش هستیم با هماهنگی و اراده ملی قدم به قدم تحریم را کاهش دهیم تا روزی که تحریم ها را به عنوان باری که بر دوش مردم قراردارد، برداریم. همه می دانیم مشکلاتی که در هشت سال به وجود آمده است را نمی توان در طی مثلا هشت روز مرتفع کنیم. رییس‌جمهور با بیان اینکه آینده کشور را روشن می‌بینم، تصریح کرد: مشکلات فراروی کشور را با درایت، تدبیر، وحدت ملی و با یاری حق حل می‌کنیم.

رییس قوه مجریه در ادامه سخنان خود به دیدارهایش با سران شرکت‌کننده در سیزدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای اشاره کرد و گفت: در همه ملاقات‌ها مشاهده شد روزنه‌های امید وجود دارد و ما می‌توانیم مشکلات را از پیش پای برداریم و راه را برای آینده‌ای بهتر هموار سازیم. وی افزود: یکی از ناامنی های فرا روی بازرگانان و ایرانیان مقیم خارج تغییرات پی در پی دستورالعمل ها ،‌قوانین ، مقررات و تشریفات دست و پاگیر است. رییس‌جمهور در پایان، تجدید نظر در ممنوعیت صادرات را از مصوبات دولت یاد کرد و ‌گفت: زمانی که مجوز صادراتی صادر می شود دیگر نباید مجددا ممنوعیتی برای آن محصول و کالا وضع کرد و دولت نیز در این زمینه تدابیری را اندیشیده است.

(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۳:۲۷
آقای روحانی میشه این ملت هایی که تحت تاثیر انتخابات ایران!!!امیدوار شده اند،یه چند تا از اونها رو نام ببرید!؟
البته در مورد تغییر شرایط منطقه با نظر شما موافقم چون قبلاً از هواپیما و موشک و تانک استفاده می شد و الان داره از تسلیحات شیمیایی استفاده می شه
خب این هم یه نوع تغییر دیگه!!! (126814)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۴:۵۸
می تونی بگی اصرار مکرر رسانههای اسرائیل بر حیله و فریب روحانی در منطقه و دنیا چیه؟ چرا اینو به دولت محبوب و مهرورز شما نگفتن؟ (126884)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۵:۰۵
یعنی همه دروغ می‌گویند؟ از دکتر روحانی، دکتر ظریف، دکتر صالحی همه اشتباه می‌کنند؟
۵۰ کشوری که در مراسم تحلیف شرکت کردند (برای بار اول) اشتباه است؟ (126888)
ویانا
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۷:۱۲
گویا شما مراسم تحلیف آقای دکتر روحانی را ندیدید/؟؟ یا هنوز خوابید یا خودتان را به کوچه علی چپ زده اید ... بیدار شو برادر من بیدار شو .. یه تغییر عظیم در ایران رخ داده ... (126970)
علی
Canada
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۶:۱۲
پاسخ امین: روحانی گفته موجب خرسندی ملت های منطقه و دوستداران ایران، متاسفانه معمولا این گونه گزارش ها توسط رسانه های عمومی منتشر نمی شوند، بلکه بیشتر در گزارشات محرمانه و یا چنانچه در آن محیط بوده باشید خود ناظر هستید و یا در اثر ارتباط نزدیک با مردمان اتفاق می اقتد، برای دانستن آن در کشورهای غربی بیشترتوسط نخبگان کشورها که نگران مردم جهان و زندگی انسان ها هستند متبلور می شود که می توانید در فیس بوک ها و یا توییتر هاشان، و یا بعضا در روزنامه هایی که غالبا تیراژ بالایی ندارند رد پای آنها چنانچه ارتباط داشته باشی ببینی. اما تاثیراتش در منطقه نیز قدم به قدم اتفاق می افتد. فکر نمی کنم از تاثیر انتظار داشته باشی همه چی بر اساس خواست و اراده ایران انجام شود تاثیر اینست که در معادلات به نظرات و اقدامات ایران توجه شود و تا حدودی بستگی به مورد نطرات ایران ملحوظ شود همچنین انتظار نداری که مسائلی که ریشه هایی حداقل چندین دهه دارند تماما توسط ایران مدیریت شود. اما همینقدر که ایران تلاش می کند که دیگر تسلیحات شیمیایی دگر استفاده نشود و همچنین جنگی در منطقه توسط نیروهای خارجی شکل نگیرد جنگی که احتمالش به قدری نزدیک بود که امکان داشت هر روزی به وقوع بپیوندد ایران احتمالا با همکاری بقیه کشورها و نخبگانی جهانی که نگران این اقدام خارج از مقررات بین المللی آمریکا و متحدانشان هستند به صفر برسد و یک خطر بزرگ جهانی خاموش شود. اگر اسمش تاثیر نیست پس نامش چه می تواند باشد خودت هر نامی که می خواهی می توانی برروی آن بگذاری ما منظورمان همین است که گفتیم از مشارکت شما و اظهار نظرت تشکر می کنم (127362)
سرباز اصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۵:۴۴
سلام خدمت بهاری ها و دوستان روشنفکرم.عزیزان من سال دیگه کنکور دارم وشاید دیگه نتونم بیام نظر بدم گفتم شما که طرز فکر منو میدونید به جای منم نظربدید.تشکر...زنده باداصلاحات و درود بر خاتمی کبیر (126920)
علی از شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۷:۰۴
باشه داداش ایشالا موفق بشی (126968)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۰
خداوند وپشتیبانی ملت بزرگ ایران همراهت خواهد بود. (127039)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۴۰
اقای روحانی ما منتظر وعده های شما هستیم . درود بر خاتمی و اصلاحات (127049)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۰۴
گرانی وگرانی و گرانی کمر مردم را شکسته، آقایان مسئولین دنبال گرانی ندوید بلکه به شکل ضربتی آن را مهار کنید (127122)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۰۲
اقاي روحاني ما ملت براي كوتا ه شدن دست روسيه و چين از اين مملكت به شما راي داديم اميدوارم در قضيه اين موشكهاي اس 300 كه 900 ميليون دلارپول ملت به اين روسهاي كثيف پرداخت شد اونها اين موشكها رو بعد 6سال هنوز ندادن الان اون شكايته محكوم شدن روسيه و پرداخت غرامت رو جدي بگيريدو نگذاريداين پول را با چهارتا جنس اشغال توپولوف و زيردرياييهاي جنگ جهاني دوم بالا بكشن (127156)
مازیار
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۳:۴۹
افسانه خانوم ما باید با همه ی کشورهای دنیا ارتباط داشته باشیم از جمله چین و روسیه نه اینکه دنبال حذف آنها باشیم در غیر این صورت با دولت آقای احمدی نژاد تفاوتی نداریم. (127357)