کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رزمایش آمریکا و شورشیان در جنوب سوریه

23 شهريور 1397 ساعت 13:21

گروه بين‌الملل: تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در جنوب سوریه با شورشیان تمرین نظامی مشترک برگزار کرده اند.


فرمانده گروه شورشی مغاویر الثوره، با تایید این خبر به رویترز گفت: «مانور نظامی ۸ روزه این هفته در پایگاه نظامی تنف آمریکا به پایان می‌رسد. در این رزمایش، برای اولین بار آتش همزمان هوایی و حملات وسیع با مشارکت صدها نیروی آمریکایی و شورشیان تمرین شد.» این نخستین بار است که خبر برگزاری یک رزمایش نظامی با حضور نیروهای آمریکایی و شورشیان در جنوب سوریه منتشر می‌شود. سرهنگ مهند الطلاع، می‌گوید این مانور مشترک حاوی «یک پیام قدرتمند به ایران و روسیه است که آمریکایی‌ها و شورشیان به ادامه حضور و پاسخ به هر تهدیدی، مصم هستند.»

دولت سوریه، ایران و روسیه بارها خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی و اروپایی از خاک سوریه شده اند و می‌گویند برخلاف متحدان خارجی دولت بشار اسد، نیروهای غربی بدون درخواست دمشق و به شکل غیرقانونی در سوریه حضور دارند. به گفته شان رایان، از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا، برای جلوگیری از هرگونه برخورد احتمالی، روسیه پیشاپیش از اجرای این رزمایش آگاه شده بود. روسیه و ایالات متحده سال گذشته توافق کردند تا پیرامون پایگاه تنف به شعاع ۵۵ کیلومتری یک منطقه «کاهش تنش» اعلام شود. فرماندهی آمریکا و شورشیان می‌گویند نزدیک به پانصد هزار نفر در اردوگاه رکبان در نزدیکی تنف اسکان داده شده اند.

پایگاه نظامی تنف در جنوب شرقی سوریه و در مرز با اردن و عراق قرار دارد. این قرارگاه استراتژیک در سال‌های نخست جنگ داخلی در سوریه و پیش از استقرار رسمی نظامیان آمریکایی، یکی از مراکز عمده آموزش و تجهیز شورشیان بود. از سال ۲۰۱۴ و پس از بالا گرفتن حضور جنگجویان داعش در بیابان‌های مرکز سوریه، تنف به مقر فرماندهی و هماهنگی نیروهای ائتلاف و شورشیان «میانه‌رو» در جنوب سوریه بدل شد.

 


کد مطلب: 159786

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/159786/رزمایش-آمریکا-شورشیان-جنوب-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir