کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش پمپئو به دیدارکری با ظریف؛ ناشايست

24 شهريور 1397 ساعت 10:51

گروه بين الملل: وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از دیدار‌های وزیر خارجه سابق آمریکا با وزیر خارجه ایران گفت که این دیدار‌ها باعث تضعیف سیاست آمریکا شد.


"مایک پمپئو"  با انتقاد از "جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا به دلیل دیدار با وزیر خارجه ایران، این اقدام را بی سابقه توصیف کرد. وی که در جمع خبرنگاران در وزارت خارجه صحبت می کرد، گفت: اقدامی که کری انجام داد بی سابقه بوده است. وزیر خارجه سابق آمریکا با بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان تعامل کرده و به وی می گوید که صبر کند تا این دولت برود. شما نمی توانید مورد مشابهی را در تاریخ آمریکا پیدا کنید و وی نمی بایست این نوع رفتاری را انجام می‌داد. پامپئو در ادامه این گفتگو تاکید کرد: این فراتر از یک اقدام نامناسب است.
 

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا دیدار کری با ظریف غیرقانونی بوده است، گفت: وی باید تصمیمات قانونی را به دیگران واگذار کند و وی به صورت فعال و به عنوان وزیر خارجه سابق سیاست آمریکا را تضعیف کرد.
چند روز پیش جان کری در مصاحبه ای رادیویی گفت که طی ماه های اخیر سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف دیدار کرده است. کری گفت در نروژ،‌ مونیخ و دیگر نشست های بین المللی با وزیر امور خارجه ایران ملاقات داشته، در این دیدارها از دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده، و تلاش کرده است تا به ظریف برای حفظ توافق هسته ای با کشورهای اروپایی کمک کند.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه به دیدار «جان کری»، وزیر خارجه سابق این کشور با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد. ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «جان کری دیدارهایی غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته که این تنها می‌تواند کار فوق‌العاده ما را تضعیف کرده و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته تا پایان دولت ترامپ صبر کنند. آیا فعالیتش را طبق «قانون ثبت عاملان خارجی» ثبت کرده است؟»


کد مطلب: 159821

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/159821/واکنش-پمپئو-دیدارکری-ظریف-ناشايست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir