کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمایت صادق خان از همه پرسی دوم بریگزیت

ایسنا , 25 شهريور 1397 ساعت 9:59

گروه بین الملل: صادق خان، شهردار شهر لندن خواهان برگزاری یک همه‌پرسی دیگر بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که بریتانیا قرار است در تاریخ ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج شود اما طرح بریگزیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس هنوز مورد پذیرش قرار نگرفته و برخی قانونگذاران به همراه چند تن از رهبران اتحادیه‌ها و شرکتهای تجاری هر چه بیشتر از این ایده که مردم باید حرف آخر را در مورد هر گونه توافق بریگزیت منعقد شده با بروکسل بزنند، حمایت کرده‌اند.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس چند بار مساله برگزاری یک همه‌پرسی دوم در مورد بریگزیت را رد کرده است. او می‌گوید نمایندگان پارلمان درباره پذیرش توافق پایانی رای گیری خواهند کرد. این که صادق خان، شهردار لندن به عنوان یک عضو حزب کارگر انگلیس از برگزاری همه پرسی دوم بریگزیت حمایت کرده فشارها را بر جرمی کوربین، رهبر این حزب به منظور حمایتش از این همه‌پرسی دوم افزایش خواهد داد.

قرار است یک هفته دیگر حزب کارگر انگلیس کنفرانس سالانه خود را به مدت چهار روز برگزار کند. صادق خان در مطلبی در شماره امروز یکشنبه نشریه آبزرور از مدیریت مذاکرات بریگزیت از سوی دولت انگلیس انتقاد کرده و گفت، تهدید به وجود آمده علیه استانداردهای زندگی،‌ اقتصاد و اشتغال به حدی بزرگ است که باید رای دهندگان حرف آخر را درباره بریگزیت بزنند.

وی تصریح کرد: این به معنی آن است که باید رای گیری عمومی درخصوص هر گونه توافق بریگزیت حاصل شده از سوی دولت و یا رای گیری عمومی در صورت بروز سناریوی یک بریگزیت بدون توافق با در نظر گرفتن گزینه باقی ماندن در اتحادیه اروپا، برگزار شود.


کد مطلب: 159878

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/159878/حمایت-صادق-خان-همه-پرسی-دوم-بریگزیت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir