به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۱۵۹۸۹

تنها روسیه مخالفان را مسئول می‌داند

گروه بين الملل: وزارت دفاع آمریکا با رد اظهارات ولادیمیر پوتین در متهم کردن مخالفان سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور، بار دیگر مدعی شد که نظام سوریه مسئول استفاده از این سلاح‌هاست.
تنها روسیه مخالفان را مسئول می‌داند
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مبنی بر استفاده مخالفان سوریه از سلاح‌های شیمیایی در حمله 21 اوت به دمشق، تاکید کرد تنها روسیه است که مخالفان سوریه را مسئول استفاده از این سلاح‌ها می‌داند. جورج لیتل ضمن اعلام مخالفتش با این اظهارات پوتین، بار دیگر مدعی شد که نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول استفاده از این سلاح‌ها درسوریه است.لیتل ادامه داد: احتمال اینکه مخالفان سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده باشند، مردود است. وی همچنین گفت: روسیه در عرصه بین المللی به عزلت کشیده شده و امروز تنها کشوری که مخالفان سوریه را سرزنش کرده و به استفاده از سلاح‌های شیمیایی محکوم می‌کند، روسیه است.

لیتل با اعلام اینکه هیچ گزارش جدی درباره استفاده مخالفان سوریه از سلاح‌های شیمیایی در سوریه در دست نیست تاکید کرد: بیش از 30 کشور جهان دولت سوریه را مسئول استفاده از این سلاح‌ها می‌دانند. پیش از این، ولادیمیر پوتین در مقاله‌ای که توسط روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، تاکید کرده بود دلایل کافی برای اثبات اینکه مخالفان سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، وجود دارد. وی اعلام کرد: علت استفاده مخالفان از سلاح‌های شیمیایی جلب حمایت بیش‌تر حامیان خارجی و ابرقدرت‌هایی است که نسبت به بحران سوریه بی‌طرف هستند. سخنگوی پنتاگون در پایان مدعی شد، اسناد موجود به وضوح و به شکل مستقیم نشان می‌دهد نظام اسد مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.