به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۱۵۹۹۰۰

حمله به ادلب، حمله به ترکیه است

گروه بین‌الملل: مشاور امور سیاست خارجه اردوغان در یک برنامه تلویزیونی گفت که هر گونه حمله به ادلب به منزله حمله به ترکیه محسوب می‌شود.
«یاسین آکتای» مشاور امور سیاست خارجه رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌و‌گو با شبکه «وطن» ترکیه گفت که کشورش حمله نظامی به ادلب را حمله به خود می‌داند. ترکیه تماشاچی نخواهد بود تا جنایت حلب در ادلب تکرار شود. مشاور اردوغان در ادامه روسیه را به تسویه مخالفان دولت سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم متهم کرد و مدعی شد که هر آن‌چه در سوریه می‌گذرد، یک پاکسازی نژادی است. وی در خصوص نشست تهران نیز گفت که طرف‌های شرکت کننده بر روی کاهش تنش موافقت کردند اما این مسأله در عمل اجرا نشد.
 
وی با انتقاد از موضع جامعه جهانی در قبال سوریه و با متهم کردن کشورها به سکوت در این باره تهدید کرد که در صورت گسترش بحران سوریه، میلیون‌ها پناهنده به اروپا فرار خواهند کرد. سخنان مقامات ترکیه در خصوص سوریه، در روزهای گذشته بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که ارتش و متحدان سوریه آماده حمله به تروریست ها در ادلب هستند. آنکارا مسأله ادلب را به امنیت ملی خود گره می‌زند و خواستار حل و فصل به تعویق افتادن حمله نظامی است. رهبران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تاریخ 16 شهریور در تهران در چارچوب مذاکرات حل و فصل موضوع سوریه گرد هم آمدند.