به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۵۹۹۱۷

اظهارات نتانیاهو پس از حمله به دمشق

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد کشورش به طور «دائمی» برای جلوگیری از دستیابی دشمنان اسرائیل به سلاح‌های پیشرفته وارد عمل می‌شود.
اظهارات نتانیاهو پس از حمله به دمشق
سخنان بنیامین نتانیاهو، تنها ساعاتی پس از آن بیان می شود که یک شبکه تلویزیونی اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد که هدف حمله شنبه شب در فرودگاه دمشق یک فروند هواپیمای باری بوئینگ متعلق به ایران بوده است. بنا به همین گزارش این هواپیما حامل اسلحه های ایران برای سوریه بوده است. نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه اظهار داشت: «اسرائیل دائما برای جلوگیری از دستیابی دشمنانش به سلاح های پیشرفته اقدام می کند. خطوط قرمز ما بیش از پیش روشن است و اراده ما برای رعایت این خطوط قرمز از همیشه قویتر است.»
در همین حال گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل روز یکشنبه تائید کرد که کشورش برای جلوگیری از استقرار نظامی ایران در سوریه اقدام می کند. وی با این حال از تائید مسئولیت اسرائیل در حمله شنبه شب به فرودگاه دمشق خودداری کرد. اسرائیل در ماه‌های گذشته به دفعات مواضعی را در سوریه مورد هدف قرار داده است. یک مسئول اسرائیلی اوایل ماه سپتامبر از حدود ۲۰۰ حمله هوایی این کشور به سوریه طی ۱۸ ماه گذشته سخن گفته بود. به گفته این مقام اسرائیلی اکثر این اهداف مواضع متعلق به ایران یا شبه نظامیان نزدیک به تهران بودند.