به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۱۵۹۹۳۰
لیک چهارم نهایی لیگ قهرمانان؛ پرسپولیس ایران 3 الدحیل قطر 1

صعود حماسی سرخ‌ها به نیمه‌نهایی باشگاههای آسیا

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس ایران در دیدار برابر الدحیل قطر از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به برتری سه بر یک دست یافت و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
صعود حماسی سرخ‌ها به نیمه‌نهایی باشگاههای آسیا
به گزارش مهر، دیدار برگشت تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این دیدار با برتری ۳ بر یک پرسپولیس به پایان رسید. سیدجلال حسینی(۵۷)، حسین البریک (گل به خودی ۷۶) و گادوین منشا(۷۸) برای پرسپولیس گل زدند. کریم بوضیاف(۳۳) برای الدحیل گل زد.

* بازی با حملات پرسپولیس انجام شد و بازیکنان این تیم با حمایت هواداران پرتعداد خود به دنبال رسیدن به دروازه تیم مهمان بودند اما تا دقیقه ۷ نتوانست خطر جدی را روی دروازه ایجاد کنند.
* دقیقه ۸ : نخستین فرصت جدی برای پرسپولیس ایجاد شد اما فرار منشا در آخرین لحظات با خروج دروازه بان الدحیل ناکام ماند.
* در دقیقه ۱۸ بشار رسن سانتر خطرناکی را روی دروازه الدحیل ارسال کرد که توسط بازیکنان حریف به کرنر فرستاده شد.
* دقیقه ۲۱ : جونیور با عبور از دو بازیکن پرسپولیس از درون محوطه جریمه شوتی را راهی دروازه پرسپولیس کرد که بیرانوند این ضربه را مهار کرد.
* دقیقه ۲۲ : گادوین منشا با شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه الدحیل را هدف قرار داد که ضربه محکم این بازیکن پس از برخورد با دست دروازه بان حریف به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.
* دقیقه ۲۷: جونیور در یک ضد حمله خطرناک از مدافعان پرسپولیس عبور کرد که محمد انصاری پشت محوطه جریمه این بازیکن را با خطا متوقف کرد و با کارت زرد جریمه شد. قبل از  او هم کمال کامیابی نیا کارت زرد گرفته بود.
* دقیقه ۳۳: یک ضربه ایستگاهی از جناح راست برای الدحیل به دست آمد که این ضربه در یک رفت و برگشت به بدن کریم بوضیاف برخورد کرد و وارد دروازه سرخپوشان شد تا کار شاگردان برانکو برای ادامه بازی سخت شود.
* دقیقه ۴۵: سرخپوشان بعد از دریافت گل تلاش زیادی کرد تا به دروازه حریف نزدیک شود اما کم تعداد بودن این تیم در خط حمله اجازه ایجاد خطر را نداد و در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر الدحیل به پایان رسید.
* دقیقه ۴۸: شجاع خلیل زاده به دنبال خطایی که روی بازیکن حریف انجام داد کارت زرد دریافت کرد.
* دقیقه ۵۷: بهترین موقعیت پرسپولیس در نیمه دوم برای بشار رسن پیش آمد اما ضربه او را دروازه بان حریف به کرنر فرستاد. این ضربه در رفت و برگشت به سیدجلال حسینی رسید که ضربه آرام و دقیق او به گل تبدیل شد.
* دقیقه ۶۷: به دنبال مصدومیت حسین ماهینی برانکو او را از زمین بیرون کشید و شایان مصلح را به زمین فرستاد.
* دقیقه ۷۶: پاس عالی منشا برای علیپور این بازیکن را در موقعیت حمله قرار داد و حرکت عالی مهاجم سرخپوشان مدافع حریف را جا گذاشت و پاس رو به جلوی او توسط مدافع الدحیل به گل دوم تبدیل شد. 
* دقیقه ۷۸: فرار منشا با اشتباه مدافعان الدحیل همراه شد تا این بازیکن با دریبل کردن دروازه بان الدحیل سومین گل سرخپوشان را به ثمر برساند.
* دقیقه ۸۵: علی علیپور به خاطر جلوگیری از ضد حمله تیم الدحیل کارت زرد گرفت. دو دقیقه بعد آدم همتی به جای بشار رسن وارد زمین شد.
* دقیقه ۹۰: امید عالیشاه در ضد حمله وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که می توانست به هم تیمی هایش پاس بدهد شوتی را به سمت دروازه حریف زد که از کنار دروازه به بیرون رفت. 
در دقایق وقت اضافه برانکو که کنار خط آمده بود تا بازیکنانش را برای دفاع از گل های زده تهییج کند خودش احساسی شد و پس از دو بار کوبیدن توپ به زمین از سوی روشن ایرماتوف از کنار زمین اخراج شد. پرسپولیس درحالی راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد که به خاطر پرونده جنجالی مهدی طارمی از پنجره نقل و انتقالات محروم بود. حریف بعدی سرخپوشان از بین دو تیم استقلال و السد انتخاب خواهد شد.
 
«منشا» همه کار کرد
احیای مهاجم پرسپولیس مقابل الدحیل/ «منشا» همه کار کرد
گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس با عملکردی که در بازی با الدحیل قطر داشت مجددا احیا شد و شب درخشانی را پشت سر گذاشت.
پرسپولیس نیمه اول این بازی را با نتیجه یک بر صفر به حریف واگذار کرد اما در نیمه دوم بازگشت فوق العاده ای داشت و توانست نتیجه را ۳ بر یک به سود خود تمام کند. با این برد سرخپوشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند. گادوین منشا مهاجم نیجریه ای پرسپولیس که این فصل انتظارات را برآورده نکرده بود، در این بازی همه کار کرد. منشا دوندگی فوق العاده ای داشت و تاثیرش در پِرس تیم حریف و توپ گیری با جنگندگی بی نظیر بود. منشا در دقیقه ۷۸ هم با یک حرکت زیبا توانست گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه الدحیل کند تا مهر صعود پرسپولیس را پای این بازی بکوبد.
 
 
برچسب ها: پرسپولیس