به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۵۹۹۴۸
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد:

برخورد با مدارس غیرقانونی اتباع

گروه جامعه: رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ضمن اعلام اینکه با مدارس غیررسمی اتباع برخورد و در صورت دریافت گزارش به مراجع نظارتی ذیربط اعلام می‌کنیم، از دریافت ۳۰ درخواست برای تاسیس مدارس غیردولتی ایرانی در خارج از کشور خبر داد.
برخورد با مدارس غیرقانونی اتباع
غلامرضا کریمی با اشاره به مدارس غیررسمی راه‌اندازی شده از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور پوشش تحصیلی اتباع خارجی اظهار کرد: تاکید ما این است حالا که دولت اعلام آمادگی کرده، مدارس خودگردان هم در قالب مدارس عادی بیایند و به مدارس عادی تبدیل شوند.وی افزود: هنوز مورد خاصی از وجود مدارس خودگردان به ما اعلام نشده که به وزارت کشور و سایر مراجع مربوط گزارش کنیم، ولی اگر مورد خاصی گزارش شود حتما برخورد و به مراجع ذیربط اعلام می‌کنیم. معتقدیم این مدارس استاندارد حداقلی را ندارند و در  شان مردم ایران نیست که حتی دانش آموزان مهاجر در زیر زمین و فضاهای نامناسبی مانند آن درس بخوانند. تاکید ما بر توقف فعالیت مدارس غیرقانونی و ورود دانش آموزان اتباع به مدارس عادی است.رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سیاست توسعه مدارس ایرانی در خارج از کشور گفت: در برخی کشورها بار تقاضا برای ورود به مدارس ایرانی در حال افزایش است و معمولا افرادی پشت نوبت باقی می‌مانند و نمی‌توانند ثبت نام کنند.

کریمی افزود: به همین علت در صدد تاسیس مدارس در کشورهای پرمراجعه که تقاضا وجود دارد برآمدیم. در هر کشوری که بستر کار فراهم شود به عنوان مثال سفیر یا سرکنسول اعلام کند که نیاز به مدرسه داریم، درخواست‌ها را بررسی می‌کنیم. تا کنون ۳۰ درخواست برای تاسیس مدارس غیردولتی در خارج از کشور به ما رسیده که همه آنها را بررسی و تلاش می‌کنیم زمینه برای فعالیت و ورود بخش خصوصی و تاسیس مدارس غیردولتی در خارج از کشور فراهم شود.به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در ۶۰ کشور دنیا داریم که در ۱۱۰ مدرسه ایرانی تحصیل می‌کنند.
مرجع : ایسنا