به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۵۹۹۷۵

پدافند سوریه عامل سقوط هواپیماي روسي

گروه بين‌الملل: وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: بر اثر اعمال تحریک‌آمیز هواپیماهای اسراییلی، هواپیمای روسی مورد هدف موشک اس-200 پدافند هوایی سوریه قرار گرفت و 15 تن از سرنشینان هواپیما کشته شدند.
پدافند سوریه عامل سقوط هواپیماي روسي
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای اسراییلی، هواپیمای ایل-20 روسی را در وضعیت دشوار در برابر پدافند هوایی سوریه قرار دادند. در این بیانیه، این اقدام اسراییل در برابر روسیه خصمانه و غیرمسئولانه ذکر شده و آمده است: بر اثر اعمال تحریک آمیز هواپیماهای اسراییلی، هواپیمای روسی مورد هدف موشک اس-200 پدافند هوایی سوریه قرار گرفت و 15 تن از سرنشینان هواپیما کشته شدند. روسیه پاسخ دادن به این اقدام اسرائیل را حق خود دانسته است.
 
هم اکنون چندین واحد هوایی و دریایی روسیه در دریای مدیترانه، هواپیمای ناپدید شده را جستجو می کنند.
به گزارش ایرنا، بامداد امروز اعلام شد که ارتباط پایگاه نظامی'حمیمیم' با یک فروند هواپیمای شناسایی از نوع IL-20 قطع شده است. وزارت دفاع روسیه با انتشار این خبر افزود که ارتباط این هواپیما در ساعت 23 به وقت مسکو هنگام بازگشت به پایگاه نظامی حمیمیم و از فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه قطع شدو هنگام قطع ارتباط با این هواپیما، چهار جنگنده F-16 درحال بمباران لاذقیه بودندو رادارهای ما شلیک موشک از ناو فرانسوی مستقر دراین منطقه را نیز ثبت کردند. جنگنده های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب برخی مناطق را در خاک سوریه بمباران کردند. در همین حال امروز شبکه تلویزیونی روسیه24 از احتمال زیاد سرنگونی هواپیمای روسی در دریای مدیترانه و کشته شدن همه سرنشینان آن خبر داد.