به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۵۹۹۸۲

هوش‌مصنوعی ۷۵ میلیون شغل را نابود می‌کند

گروه علمی: تحقیق جدید مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی می کند تا ۴ سال دیگر هوش مصنوعی و ربات ها ۷۵ میلیون شغل در سراسر جهان را نابود می کنند.
هوش‌مصنوعی ۷۵ میلیون شغل را نابود می‌کند
تا ۲۰۲۵ میلادی بیش از نصف مشاغل در محیط های کاری به وسیله ماشین ها انجام می شود.این یکی از نتایج تحقیق مجمع جهانی اقتصاد است که پیش بینی می کند هوش مصنوعی و ربات ها تا ۲۰۲۲ میلادی ۷۵ میلیون شغل در سراسر جهان را نابود می کنند.همچنین این بنیاد سوئیسی غیر انتفاعی ادعا می کند ماشین ها در همین بازه زمانی حدود ۱۳۳ میلیون شغل جدید به وجود می آورد. انسان ها باید در مهارت های خود تجدید نظر کنند تا به تغییرات در همکاری با ماشین ها عادت کنند.در این تحقیق آمده است: با وجود آنکه ظهور ماشین ها، ربات ها و الگوریتم ها اختلالی عظیم ایجاد می کند، این موارد تاثیری مثبت بر استخدام نیروی انسانی دارند.گزارش مذکور «آینده مشاغل ۲۰۱۸» نام دارد و دومین تحقیق مجمع جهانی اقتصاد در این حوزه است. این گزارش براساس پژوهشی میان مدیران ارشدی انجام شده که نماینده ۱۵ میلیون کارمند در ۲۰ کشور هستند.به هرحال این پژوهش پیش بینی می کند ربات ها در حوزه های حسابداری، مدیریت مشتری، صنعتی، پست و غیره جایگزین انسان ها می شوند.

مشاغلی مانند فروشندگی، بازاریابی و خدمات مشتری که نیازمند مهارت های انسانی هستند شاهد افزایش تقاضا هستند و همزمان تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی نیز محبوبیت بیشتری می یابند.در این میان چالش اصلی آموزش دوباره کارگران است تا مهارت های خود را به خصوص در حوزه خلافیت وتفکر حیاتی ارتقا دهند.مدیران کسب و کارها معتقدند از هم اکنون تا ۲۰۲۲ میلادی صنایع هوانوردی، سفر و توریسم باید دوباره به کارمندان خود آموزش دهند. این در حالی است که حدود ۵۴ درصد نیروی کارجهانی باید برای مشاغل جدید دوباره آموزش ببینند.همچنین پیش بینی می شود نیمی از شرکت ها تا ۲۰۲۲ میلادی تعداد کارمندان ثابت خود را کاهش دهند. طبق این پژوهش روند کنونی بازار کار به سمت یادگیری مادام العمر و انطباق با فناوری های نوین دردهه های آتی است.
مرجع : مهر
برچسب ها: هوش مصنوعی