کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شفر و اشتباهاتی مهلک در تعویض‌ها

میزان , 27 شهريور 1397 ساعت 13:54

گروه ورزشی: مقصر اصلی شکست استقلال مقابل السد را باید بازیکن اخراجی این تیم دانست.


تیم فوتبال استقلال در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با تساوی 2 بر 2 مقابل السد از صعود به مرحله بعد بازماند. در ادامه به برررسی عملکرد بازیکنان استقلال در این بازی پرداخته ایم.

سید مهدی رحمتی: دروازه‌بان باتجربه آبی‌پوشان عملکرد خوبی در بازی شب گذشته مقابل تیم قطری داشت و توانست چندین موقعیت تیم حریف را مهار کند. رحمتی همچنان برای استقلال یک لیدر و وزنه مهم محسوب می‌شود و شاید اگر او در بازی برگشت مقابل السد درون دروازه حضور نداشت نتیجه دیگری کسب می‌شد، هر چند نباید از اشتباهات او در بازی رفت چشم پوشی کرد.

خسرو حیدری: مدت‌هاست دوران اوج حیدری به پایان رسیده و در بازی با السد هم تنها سایه‌ای از این بازیکن در زمین حضور داشت. به نظر می‌رسد حیدری باید جدی‌تر از قبل به خداحافظی از فوتبال فکر کند.

پژمان منتظری: مدافع ملی‌پوش استقلال در مجموع عملکرد بدی نداشت اما سرعت پایین او در بعضی صحنه‌ها باعث شد خطراتی روی دروازه استقلال ایجاد شود.

میلاد زکی‌پور: در نیمه اول اشتباهات زیادی داشت و مشخص است که وی نمی تواند یک مدافع چپ مطمئن باشد اما از زمانی که یک خط جلوتر آمد بازی بهتری انجام داد و شاید بازی دیشب مقابل السد این پیام را برای شفر داشت که از زکی‌زاده به عنوان مدافع چپ استفاده نکند.

روبه چشمی: عامل اصلی حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، روزبه چشمی بود. بازیکنی که با عملکرد ناشیانه خود و اعتراض‌های بی‌موردش به داوری کارت زرد گرفت و در نهایت هم اخراج شد. چشمی از حرفه‌ای بودن تنها فیگورهای آن را بلد است و در مهمترین بازی استقلال، بلای جان این تیم شد.

علی کریمی: زمانی که هافبک دفاعی سابق سپاهان به استقلال آمد انتقادهای زیادی در خصوص این انتقال صورت گرفت اما کریمی رفته رفته به یک بازیکن تاثیرگذار برای استقلال تبدیل شد. این بازیکن در دیدار مقابل السد هم در کارهای دفاعی و هم در فاز هجومی کم‌اشتباه ظاهر شد و بدون شک عنوان بهترین بازیکن استقلال در این بازی برازنده او خواهد بود.

فرشید اسماعیلی: این بازیکن دوندگی خیلی زیادی مقابل السد داشت اما کاملا مشخص بود که تیم قطری برای مهار او برنامه داشت و همین مسئله باعث شد اسماعیلی نتواند بازی همیشگی خودش را به نمایش بگذارد. با این حال او با وجود این که این بازیکن مصدوم هم بود اما تلاش او در این بازی چشمگیر بود.

طارق همام: بازیکن عراقی استقلال هنوز نتوانسته با دیگر بازیکنان هماهنگ شود و عملکردش در بازی شب گذشته هم معمولی بود. طارق اگر با همین منوال ادامه دهد شاید به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شود.

مهدی قائدی: در نیمه اول بازی با السد تنها یک شوت ضعیف را سمت دروازه السد روانه کرد و به جز این شوت، این بازیکن هیچ کار خاصی برای استقلال انجام نداد. نمایش ضعیف او در نیمه اول باعث شد شفر بین دونیمه این بازیکن پرحاشیه را از ترکیب تیمش خارج کند.

مرتضی تبریزی: مهاجم سابق ذوب‌آهن موفق شد دروازه السد را باز کند اما انتظارات از او بسیار زیاد است. استقلالی‌ها برای جذب تبریزی هزینه‌ زیادی انجام دادند و حداقل توقعی که از این بازیکن می‌رود این است که بتواند جای خالی تیام را پر کند.

روح‌الله ‌باقری: یکی از اشتباهات شفر مقابل السد، بیرون کشیدن روح‌الله باقری بود. این بازیکن در خط حمله عملکرد بهتری نسبت به دیگر مهاجمان استقلال داشته، اما مشخص است که شفر به باقری اعتماد کمتری دارد. این مهاجم باهوش مقابل السد بسیار زیرکانه بازی کرد و موفق شد گل اول استقلال را نیز وارد دروازه السد کند.

اللهیار صیادمنش: در طول 45 دقیقه‌ای که در ترکیب استقلال حضور داشت کار خاصی انجام نداد و بدون شک یکی از تعویض‌های اشتباه شفر در این بازی، فرستادن این بازیکن به زمین بود.

آرمین سهرابیان: زمانی که استقلال 10 نفره شد به جای باقری به زمین آمد تا جای خالی چشمی را پر کند و عملکرد قابل قبولی در این بازی داشت، آن هم با توجه به این که استقلال 10 نفره بود.

وریا غفوری: پیش‌بینی می‌شد وریا غفوری زودتر از دقیقه 76 وارد میدان شود اما شفر تنها دقایقی به این بازیکن فرصت حضور در بازی را داد و غفوری هم در طول این دقایق سعی کرد قدرت هجومی استقلال را بیشتر کند اما او هم نتوانست کاری از پیش ببرد.


کد مطلب: 159983

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/159983/شفر-اشتباهاتی-مهلک-تعویض-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir