به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۵۹۹۸۴

رییس جديد مجلس عراق: رسانه‌های ایرانی اظهاراتم را تحریف کردند

گروه بين‌الملل: رئیس جدید پارلمان عراق در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش گفت: رسانه‌های ایرانی مضمون گفت‌وگوی تلفنی‌اش با رئیس مجلس ایران را تحریف کرده‌اند.
رییس جديد مجلس عراق: رسانه‌های ایرانی اظهاراتم را تحریف کردند
محمد الحلبوسی، امروز (سه شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد  که رسانه‌های ایرانی مضمون گفت‌وگوی تلفنی‌اش با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران را تحریف کرده‌اند. وی در این گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که موضوع تحریم‌های آمریکا علیه تهران به قوه مجریه که کابینه وزرای عراق آن‌را تشکیل می‌دهد مربوط می‌شود و به قوه مقننه مربوط نمی‌شود.

اين در حاليست كه برخي رسانه های ايراني و عراقی دیروز(دوشنبه) اعلام کردند که محمد الحلبوسی ، رئیس جدید پارلمان عراق در یک تماس تلفنی با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تقدیر و تشکر از تبریک وی گفت: مردم و نمایندگان پارلمان عراق از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به خصوص در آزادی عراق از دست داعش تقدیر و تشکر می‌کنند. وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان پارلمان عراق هرگونه فشار و تحریم اقتصادی علیه ایران را محکوم می‌کنند، افزود: این تحریم‌ها غیر منصفانه است و بغداد در کنار ملت ایران خواهد ایستاد. الحلبوسی همچنین گفت: عراق آماده است در کنار ایران بایستد تا امنیت و ثبات به منطقه بازگردد. بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان عراق در دعوتی رسمی از علی لاریجانی ، رئیس مجلس کشورمان خواسته است تا به بغداد سفر کند.

پیش از این علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی انتخاب رییس جدید پارلمان عراق را تبریک گفته بود.