به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۱۵۹۹۹۴

ابداع روش درمانی ۱۵ دقیقه‌ای برای کچل‌ها

گروه علم و فناوری: به تازگی روش درمانی منحصر به فردی برای رویش مجدد مو در موش ها با موفقیت آزمایش شده و این روش امیدها برای درمان کم مویی یا کچلی در انسان ها را هم افزایش داده است.
ابداع روش درمانی ۱۵ دقیقه‌ای برای کچل‌ها
پژوهشگران نوعی ابزار پوشیدنی ابداع کرده اند که مجهز به 900 میکرولیزر است و می تواند رویش مو را ممکن کند.محققان می گویند تنها 15 دقیقه استفاده از این ابزار در روز کافی است تا شاهد رویش مجدد مو بر روی بدن موش ها باشیم. در جریان استفاده آزمایشی از ابزار مذکور 15 دقیقه پوشیدن آن توسط موش ها به مدت 20 روز موجب شد تا مشکل از بین رفتن موی بدن این حیوانات برطرف شود.استفاده از این ابزار باعث می شود موی بدن سریع تر از حد استاندارد رشد کند و طول آن نیز بیشتر باشد. اشعه لیزر این دستگاه با تحریک فولیکول های مو کاری می کند که سلول های آن تقسیم شده و شروع به رشد کنند. دستگاه ابداع شده بدین منظور در مقایسه با نمونه های مشابه ارزان تر بوده و کارآیی بیشتری دارد.
ابداع روش درمانی ۱۵ دقیقه‌ای برای کچل‌ها
محققان کره ای مرکز علوم وفناوری پیشرفته در دائه جون می گویند استفاده از این دستگاه عوارض جانبی هم ندارد و قدرت آن از دستگاه های لیزری مشابه رویش مو 1000 برابر بیشتر است. آنها می گویند بعد از تکمیل این دستگاه و استفاده از آن بر روی انسان می توان امید داشت مشکل کچلی حداقل 25 درصد از استفاده کنندگان به طور کامل برطرف شود.
مرجع : فارس