به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۶۰۰۹۶

8 استان درگیر سیل و طوفان است

گروه جامعه: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هشت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران و همدان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی، رعد و برق و طوفان قرار دارند.
8 استان درگیر سیل و طوفان است
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره عملیات امدادگران در 24 ساعت گذشته به شهروندان آسیب دیده از وقوع سیل و طوفان گفت: امدادگران هلال احمر ضمن کمک به 245 نفر از هموطنان در 9 شهر و روستا، 430 کیلوگرم نایلون میان متاثران توزیع کرده است.

بر اساس آماری که سلیمی ارایه کرده، ظرف 24 ساعت گذشته یک نفر از هموطنان آسیب دیده به مرکز درمانی منتقل شد، 45 تن به صورت اضطراری اسکان یافتند و 2 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: 75 نفر از امدادگران در قالب 21 تیم امدادی به متاثران از سیل و آبگرفتگی، طوفان و رعد و برق خدمات امدادی ارائه کردند. «در این مدت هشت واحد مسکونی از آب تخلیه و 10 تخته چادر میان متاثران توزیع شد.»

به گفته سلیمی، سه نفر در شهرستان شاهرود روستای ارمیان بر اثر وقوع سیل مفقود شده اند؛ تیم‌ های عملیاتی جمعیت هلال احمر به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و امدادرسانی همچنان ادامه دارد. سازمان هواشناسی این هفته نسبت به وقوع وزش تندباد، رعد و برق و سیلاب در روزهای پایانی هفته در نیمه شمالی کشور هشدار داده بود؛ بر اساس اعلام مرکز فوریت های پزشکی استان البرز، بر اثر وقوع تندباد سه نفر در این استان جان خود را از دست دادند.
 
برچسب ها: طوفان