به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۶۰۱۰۷

بانک رفاه صرفا نام کارگران را همراه خود دارد

گروه جامعه: رییس هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان مازندران با انتقاد از احتمال تغییر رییس اداره امور شعب بانک رفاه کارگران استان مازندران گفت: وی هم عملکرد مثبتی در حوزه کاری خودش و هم تعامل و هماهنگی بسیار خوبی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان. تغییر وی در چنین موقعیتی تحت تاثیر مسائل سیاسی و یارکشی‌ در این زمینه است.
بانک رفاه صرفا نام کارگران را همراه خود دارد
میرعلی شیرافکن (رییس هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان مازندران و عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ما مخالف تغییر مدیر و یا مسئولی نیستیم و اعتقاد نداریم فردی باید حتما و به‌صورت مادام‌العمر بر کرسی مدیریت نهاد و یا سازمانی تکیه بزند. تغییرات اگر رنگ و بوی سیاسی نداشته باشند و در جهت اصلاح و پیشرفت عملکرد جایی پیش بروند مثبت هم خواهند بود.

وی با اشاره به محمود آقایی (رییس سابق اداره امور شعب بانک رفاه کارگران استان مازندران)، اظهار داشت: مهندس آقایی هم عملکرد مثبتی در حوزه کاری خودشان داشته‌اند و هم تعامل و هماهنگی بسیار خوبی با تشکلات کارگری و بازنشستگی استان برقرار کرده بودند. اینکه در چنین موقعیتی قصد تغییر وی را دارند جز اینکه تحت تاثیر مسائل سیاسی و یارکشی‌ در این زمینه باشد چه دلیل دیگری می‌تواند داشته باشد؟

رییس هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان مازندران در انتقاد از مدیریت ارشد بانک رفاه کارگران کشور گفت: متاسفانه مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور بدون مشورت و تعامل با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان، دارد به‌صورت یک‌سویه دست به یک چنین اقدامی می‌زند. این امر موجب نگرانی جامعه کارگری استان مازندران شده است. بهتر بود که جلسه‌ای با ما در این رابطه گذاشته می‌شد و دلایل و توجیهات این تغییر را برای ما توضیح می‌دادند.

شیرافکن تصریح کرد: جای بسی تاسف است که بانک رفاه کارگران، که در اصل متعلق به جامعه زحمت‌کش کارگری است، صرفا نام کارگران را به همراه خود دارد. نه در تغییرات و تحولات حوزه انتصابات آن و نه در برنامه‌هایش، هیچ‌گونه نظری از جامعه کارگری گرفته نمی‌شود. البته این یک واقعیت است که به لحاظ قانونی، مدیریت بانک رفاه بدون نظرخواهی از جامعه کارگری و بازنشستگی می‌تواند تصمیم‌گیری کند اما به جهت حفظ احترام و رضایت این دو گروه، بهتر است که با آنها تعامل بیشتری صورت گیرد. بی‌توجهی به این واقعیت موجب دلخوری کارگران از مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور است.        

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان، با تاکید بر مخالفت جدی شرکای اجتماعی در استان مازندران با تغییر رییس کنونی اداره امور امور شعب بانک رفاه این استان گفت: این تغییر به صلاح هیچکس نیست. در واقع، یک‌چنین تغییراتی یادآور حواشی پیرامون استیضاح علی ربیعی (وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است. لازم به گفتن است که ما در این موضوع، از آقای محسنی بندپی (سرپرست کنونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) هم گله‌مند هستیم که چرا اجازه یک‌چنین تغییراتی را در زیرمجموعه‌هایشان، در زمانی که هنوز نه وزیر، بلکه سرپرست وزارتخانه هستند، می‌دهند. بنابراین، انتظار داریم که وی به این مساله ورود کرده، و از تغییرات ناگهانی و بی‌فایده جلوگیری نماید.
 
مرجع : ایلنا
برچسب ها: بانک رفاه