کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ برایان هوک به توئيت محمدجواد ظريف

30 شهريور 1397 ساعت 16:16

گروه سياسي: در پی پاسخ منفي توییتی محمدجواد ظریف به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، برایان هوک، مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد.


برایان هوک در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی تأکید کرد که از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) شدیدترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به اجرا در می‌آیند و این تحریم‌ها متوجه حوزه‌های نفت و بانکداری ایران خواهد بود. هوک چند روز پیش گفته بود که دولت آمریکا حاضر است با ایران برای انعقاد یک پیمان جدید وارد مذاکره شود که هم برنامه هسته‌ای را در برگیرد و هم موشک‌های بالستیک این کشور را.

هوک ضمن هشدار نسبت به سرمایه گذاری در ایران و ادعای این که اقتصاد آن سیاه و به پولشویی مشهور است، در ادامه سخنان خود گفت: «سپاه پاسداران نصف اقتصاد ایران را در کنترل دارد، این یک مشکل برای آنهایی است که می خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند؛ هنگامی که در آن جا سرمایه گذاری می‌کنید، نمی‌دانید که از بازرگانی پشتیبانی می‌کنید یا تروریسم.» هوک درباره فعالیت‌های سپاه پاسداران در منطقه گفت: «میلیاردها دلار را برای تامین مالی شبه نظامیان خود در سوریه، عراق و یمن هزینه می‌کند، موشک به این کشور صادر می‌کند و مستقر می‌سازد و سپس به سوی عربستان سعودی شلیک می‌کند و این باید متوقف شود.»

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا یک بار دیگر مواضع دولت آمریکا در قبال ایران را تکرار کرد و گفت: «ایران باید رفتار خود را تغییر دهد، تبدیل به یک کشور عادی شود و صادر کردن انقلاب خود را نیز متوقف سازد؛ اگر رفتار خود را تغییر داد بسیار خوشحال خواهیم بود که با آنها برای گفت و گو درباره یک رابطه جدید دیدار کنیم.»

ترامپ باید با رهبر ایران ملاقات کند، پمپئو با روحانی
در همين حال، رئیس یک اندیشکده نومحافظه کار آمریکایی پیشنهاد داده است که رئیس‌جمهور کشورش باید برای انجام گفت‌وگو با رهبری ایران وارد عمل شود. مارک دوبوویتز رئیس اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که متعلق به نومحافظه کاران جنگ طلب در آمریکا است، در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) باید برای ملاقات با رهبری ایران پافشاری کند، کسی که قدرت مطلق را در این کشور در اختیار دارد.

وی دامه داد: پمپئو (وزیر امورخارجه آمریکا) نیز می‌تواند در ازا با روحانی (رئیس جمهور ایران) دیدار کند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب چندی پیش در یک از سخنرانی‌هایشان تاکید کردند که هیچ مذاکره‌ای با آمریکا انجام نخواهد شد. همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی گفته بود که مذاکره با آمریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه باوجود مخالفت اغلب کشورها، به‌ویژه دیگر طرف‌های برجام خروج یک‌جانبه خود از این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند.


کد مطلب: 160181

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/160181/پاسخ-برایان-هوک-توئيت-محمدجواد-ظريف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir