به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۶۰۱۹۹

۱۰ فیلم پرفروش اخیر سینما و اکران‌های پاییزی

گروه فرهنگ و هنر: اگرچه تابستان ۹۷ با گران‌تر شدن بلیت سینما‌ها و همچنین جام جهانی در ابتدای این فصل و ماه محرم در انتهای آن، چندان فصل درخشانی از نظر فروش نبود، اما وجود ژانر‌های مختلف از کمدی گرفته تا دفاع مقدس، پکیج خوبی را در سینما ایجاد کرده بود.
۱۰ فیلم پرفروش اخیر سینما و اکران‌های پاییزی
بازهم فیلم های کمدی در صدر پرفروش ترین آثار سینمای ایران قرار گرفتند؛ نگاهی گذرا به جدول فروش فیلم های سینمایی، گویای این نکته است که مردم همچنان برای دیدن یک فیلم کمدی که دارای شوخی‌های سطحی باشد، مشتاق هستند. چنانكه پرفروش ترین فیلم در حال حاضر، فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابولحسن داوودی است.در این گزارش، نگاهی می اندازیم به 10 فیلم پر فروش که هم اکنون روی پرده هستند:

هزارپا
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
در خلاصه داستان این فیلم کمدی آمده است: «دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند». رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسكندرى از جمله بازیگران این اثر هستند. اگرچه این فیلم از نگاه منتقدان نمره منفی گرفت اما با مبلغ فروش ۳۵.۴۹۸.۲۲۴.۰۰۰تومان توانست در صدر جدول فیلم های پرفروش بنشیند.این فیلم از روز سیزدهم تیرماه تا کنون روی پرده سینما است اگرچه تعداد سالن های آن در تهران، به یک سالن محدود شده اما پس از گذشت دو ماه همچنان به فروش خود در شهرستان ها ادامه می دهد و احتمالا تا اتمام اکران خود، به رقم فروشی بیش از آنچه به آن اشاره شد دست خواهد یافت.

فیلشاه
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
انیمیشن «فیلشاه» که اواخر اسفند 96 اکران شد، همچنان با در اختیار داشتن دو سالن سینمایی در تهران و پنج سالن در شهرستان ها، به فروش خود که تاکنون مبلغ۷.۹۰۰.۰۵۰.۰۰۰ تومان است، به فروش خود ادامه می دهد. این انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان، روایتگر زندگی یک بچه فیل دست و پا چلفتی در جنگل‌های آفریقاست.

تنگه ابوقریب
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان، در جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و از روز هفدهم مرداد با در اختیار داشتن 40 سالن در تهران روی پرده رفته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «گاهی در زندگی در موقعیت هایی قرارمی‌گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و‌زندگی یک کشور در گرو تصمیم تو است. از میدان ندا می آید، هرکس بترسد، زودتر می میرد...حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می شود».جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی بازیگران این فیلم هستند که با گذشت مدت زمان کوتاهی از اکران آن توانسته مبلغ ۳.۹۶۴.۴۴۸.۰۰۰ تومان فروش داشته باشد و رتبه سوم از جدول پرفروش های سینما را به خود اختصاص دهد.

دم سرخ ها
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
دومین فیلم کمدی در این لیست که جایگاه چهارمین فیلم پرفروش را از آن خود کرده است، «دم سرخ ها» به کارگردانی آرش معریان و تهیه کنندگی سعید سعدی است. این فیلم با بازی جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، شهره لرستانی و جمعی دیگر از بازیگران کمدی سینمای ایران، از روز دهم مرداد تاکنون روی پرده است و توانسته مبلغ ۲.۳۸۷.۴۴۷.۰۰۰ تومان فروش داشته باشد.
این فیلم هم اکنون تنها دو سالن در شهرستان ها در اختیار دارد.
خاله قورباغه
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
این فیلم عروسکی به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور که از روز ششم تیر اکران شده، با در اختیار داشتن 32 سالن سینما در تهران و شهرستان ها، توانسته مبلغ ۲.۳۲۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان فروش داشته باشد و رتبه پنجم جدول پرفروش ترین فیلم‌ها را از آن خود کند.
کاتیوشا
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی، با مبلغ فروش۲.۰۹۷.۹۳۲.۰۰۰ رتبه ششم این جدول را به خود اختصاص داده است. هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی و بیژن بنفشه‌خواه، جمعی از بازیگران این اثر هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: «خلیل، بسیجی معروف که در فضای مجازی به «خليل کاتیوشا» شهرت دارد، مجبور می‌شود چند روزی را کنار عرشیا، پسر جلف پولدار بگذراند. این اختلاف طبقاتی و دیدگاه باعث می‌شود دردسرهایی برای هم ایجاد کنند».این فیلم از سوم مرداد تاکنون با در اختیار داشتن41 سالن در تهران و شهرستان ها روی پرده است.
دارکوب
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
این فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی از ششم تیر تاکنون در 17 سالن سینما، روی پرده است و با فروش۲.۰۸۱.۴۶۹.۰۰۰ تومان، توانست رتبه هفتم جدول پرفروش های سینما را از آن خود کند.مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم پور و هادی حجازی فر بازیگران این فیلم هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: «هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینى عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت مى برى اما اون درها رو بسته و تنهایى رو جاى تو انتخاب کرده ... هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینى تنها شدی. عزیزانت رو مى بینی و دوستشون داری ولى همه تو رو انکار می کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایى باتلاقه... .»
دلم می خواد
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
آخرین ساخته بهمن فرمان آرا که از روز بیست و سوم خرداد اکران شد، هم اکنون تنها دو سالن سینما در اختیار دارد و در این مدت با مبلغ فروش۱.۵۳۸.۷۳۶.۰۰۰ تومان، رتبه هشتم این جدول را به خود اختصاص داده است.رضا کیانیان، مهناز افشار و محمدرضا گلزار، بازیگران اصلی این فیلم هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: «بهرام فرزانه، نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد».
شعله ور
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
فیلم تازه اکران شده حمید نعمت ا... با در اختیار داشتن 77 سالن سینمایی در تهران و شهرستان ها، تاکنون توانسته با مبلغ فروش۸۱۱.۶۷۷.۰۰۰ تومان، نهمین رتبه این جدول را کسب کند.امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام و بهمن پرورش از بازیگران اصلی این فیلم هستند که در جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
من دیوانه نیستم
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
رتبه دهم این فیلم با مبلغ فروش ۳۷۹.۳۹۹.۰۰۰ تومان را فیلم «من دیوانه نیستم» از آن خود کرد. این فیلم به کارگردانی علیرضا امینی از پنجم مرداد تاکنون روی پرده سینماست. مهران احمدی، مجید صالحی، برزو ارجمند، هادی کاظمی و محمدرضا هدایتی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم های تازه در راه هستند
با به پایان رسیدن تابستان و نزدیک شدن به فصل پاییز، با اکران فیلم های تازه، روی پرده سینما روبه رو خواهیم بود که اخبار برخی از آن ها منتشر شده است.
مغزهای کوچک زنگ زده
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
یکی از فیلم هایی که با شروع فصل پاییز روی پرده سینما خواهد رفت، فیلم «مغزهای کوچک زده» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی است که در جشنواره فیلم فجر جوایز متعددی را از آن خود کرد و از همه مهم‌تر، توانست جایگاه بهترین فیلم از نگاه مردم را از آن خود کند. نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی بازیگران این فیلم هستند.«مغزهای کوچک زنگ زده»، چهارم مهر با در اختیار داشتن 10 سالن سینمایی در تهران و چهار سالن در شهرستان ها، اکران می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی می‌میرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره به چوپان احتياج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه ما همه گوسفنداشیم، اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چیکار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم».
عرق سرد
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
فیلم دیگری که اخبار اکران آن در پاییز پیش‌رو منشتر شده است، تازه ترین فیلم سهیل بیرقی با بازی امیر جدیدی و باران کوثری است. عرق سرد با توجه به موضوع خاصش، توانست در جشنواره فیلم فجر سروصدایی به راه بیندازد و بسیاری معتقد بودند این فیلم به اکران عموم نخواهد رسید اما خوشبختانه «عرق سرد» در پاییز امسال روی پرده سینماها خواهد رفت.این فیلم روایتگر داستان «افروز اردستانی» با بازی باران کوثری، کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. به دلیل گلزنی افروز اردستانی، این تیم برای اولین بار توانسته به فینال مسابقات آسیایی راه پیدا کند، اما زمانی که او به قصد سفر به مالزی به فرودگاه مراجعه می‌کند، متوجه می‌شود که ممنوع الخروج شده است.
ماهورا
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
فیلم سینمایی ماهورا به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی از چهار مهر 97 به سرگروهی سینما استقلال اکران می شود. این فیلم روایتی از یک داستان است که در روستایی مرزی اتفاق می‌افتد؛ زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می‌شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور؛ قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می دزد.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هر کس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می شود.
جاده قدیم
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
تازه ترین فیلم منیژه حکمت، بعد از ده سال دوری از فیلمسازی، با شروع پاییز 97 روی پرده می رود. بازیگران فیلم جاده قدیم عبارتند از :مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، پرویز پور حسینی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، هدی زین العابدین، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی سام و .... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می پردازند.
هشتگ
ژانر کمدی همچنان در صدر پرفروش ها
فیلم بعدی اکران پاییز، فیلم سینمایی هشتگ به کارگردانی رحیم بهبودی فر و تهیه کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی است که از چهارم مهر به سرگروهی پردیس زندگی در سینماهای کشور اکران می شود.نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما بازیگران این فیلم کمدی اجتماعی هستند که نیوشا ضیغمی با گریمی مردانه در این فیلم به ایفای نقش می پردازد.
مرجع : قانون