به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۶۰۲۳۷

رشد شاخص بورس به مدد سهام خودرویی‌ها

گروه اقتصادی: بورس تهران امروز شاهد روند فزاینده افزایش شاخص‌هاست، به‌طوری که قیمت سهم‌های خودرویی‌ها، نفتی‌ها و فلزات اساسی با شتاب قابل توجهی رشد کرده و صف خرید برای بسیاری از سهم‌ها تشکیل شده است.
رشد شاخص بورس به مدد سهام خودرویی‌ها
امروز از لحظه باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار، شاخص کل روند فزاینده صعودی را در پیش گرفته و تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۳۲۰۰  واحد رشد کرده و کانال تاریخی ۱۶۰ هزار واحدی را پشت سر گذاشته است. در عین حال شاخص کل هم‌وزن با ۷۵۲ واحد رشد تا رقم ۲۷ هزار و ۸۵۰ واحدی بالا رفته است.ملی صنایع مس ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران نمادهایی هستند که بیش‌ترین تاثیر فزاینده را تا این لحظه روی شاخص‌های بازار سهام دارند. در حالی امروز فلزات اساسی شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها هستند که در هفته گذشته رشد قیمت این سهم‌ها با شتاب کمتری همراه بود. همچنین نمادهای پتروشیمی نیز امروز جزو سهم‌هایی هستند که پیشروی چشمگیری در افزایش قیمت‌ها دارد.

البته گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز یکدست سبزپوش شدند و در روند افزایشی بازار به شدت تاثیرگذار بودند. در عین حال خودرویی‌ها رشد به شدت فزاینده‌ای داشتند، به‌طوری که بسیاری از سهم‌های این گروه توانستند تا پنج درصد رشد قیمت را تجربه کنند و تعدادی که فاقد نوسان محدود قیمت‌ بودند تا حدود ۱۰ درصد رشد کردند.تا این لحظه در بورس ایران ۲.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی مورد معامله قرار گرفته و ارزش معاملات به ۸۴۵ میلیارد سهم و اوراق مالی رسیده است. کارشناسان معتقدند علت ریشه‌ای افزایش قیمت‌ها در بورس تهران، رشد قیمت دلار طی ماه‌های گذشته است و علت مدیریتی و بنیادی از بابت شرکت‌ها یا سازمان‌های نظارتی بورس یا ارکان بازار سرمایه ندارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس