به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۶۰۲۴۵

جزییات حادثه تروریستی امروز در اهواز

گروه سیاسی: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از هلاکت هر 4 تروریست حمله تروریستی امروز اهواز خبر داد.
سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز در بلوار قدس اهواز اظهار کرد: 4 نفر تروریست از چند روز قبل از برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز در نزدیکی محل برگزاری رژه سلاح‌هایی مخفی کرده بودند و امروز در پوشش مردمی خود را نزدیک به محل برگزاری رژه (پارکی در نزدیکی جایگاه رژه) کردند. وی با بیان اینکه سلاح این تروریست‌ها کلاشینکف بوده ادامه داد: این 4 تروریست با سلاح خود به سمت جایگاه رژه تیراندازی و مردم را به رگبار بستند که تعدادی از این تیرها به رژه روندگان و تماشاچیان حاضر در محل برگزاری رژه اصابت کرد و منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از این افراد شد که در میان این افراد دختری خردسال و یک جانباز دیده می‌شود.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عکس‌العمل نیروهای امنیتی حاضر در محل برگزاری رژه خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند و در این شرایط محدودیت‌هایی برای مقابل با تروریست‌ها وجود داشت بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالا سه تن از تروریست‌ها را درجا به درک واصل کردند و یک نفر را نیز مجروح و دستگیر کردند که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شد. سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی به تشریح آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه تروریستی در شهر اهواز پرداخت و افزود: طبق اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه مشخص شد که تروریست های شرکت کننده در این عملیات مسلحانه کور، سلاح های خود را در روزهای گذشته وارد کشور کرده و در محلی در نزدیکی محل رژه نیروهای مسلح پنهان کرده بودند.

وی توضیح داد: حادثه تروریستی اهواز امروز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ رأس ساعت ۹ صبح از سوی چهار تروریست انجام شد که طی آن تروریست ها با سلاح کلاشینکف مردم و تعدادی از مجریان برگزاری رژه ۳۱ شهریور و شماری از رژه روندگان از نیروهای مسلح را هدف رگبار گلوله های خود قرار دادند. سخنگوی ارشد نیروهای مساح اضافه کرد: با اقدام سریع و به هنگام نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در محل وقوع این حادثه تروریستی سه نفر تروریست با پاسخ متقابل رزمندگان حاضر در محل رژه در دم کشته شدند و نفر چهارم نیز که مجروح شده بود نیز در بیمارستان به هلاکت رسید. وی با بیان اینکه تعداد شهدا که تاکنون اعلام شده بین ۱۰ تا ۱۵ نفر هستند، افزود: بیشتر این شهدا از مردم هستند و تعدادی از مجریان برگزاری رژه ۳۱ شهریور و رژه روندگان از نیروهای مسلح نیز در بین آنان وجود دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تروریست ها وابسته به جریان یا گروه خاصی از گروه های معاند نظام اسلامی هستند، گفت: این تروریست ها نه داعشی هستند و نه وابسته به سایر گروه های معاند نظام اسلامی، آنان افرادی هستند که از سوی دو کشور حاشیه خلیج فارس، سازماندهی و آموزش داده شده و وارد کشور شده اند. این افراد به وابسته به آمریکا و موساد، این حادثه کور را رقم زده اند. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: خوشبختانه در کل کشور یک امنیت بی نظیر وجود دارد و زمانی که در برخی مناطق این اتفاقات کور رخ می دهد، رسانه ها و سایر افراد حاضر در شبکه های اجتماعی نباید آن را زیاد برجسته کنند.

سردار شکارچی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه ها و شبکه های مجازی و اجتماعی را در خصوص این حادثه تروریستی تایید می کنید، تاکید کرد: ما به هیچ عنوان اخبار ضد و نقیضی که در فضای مجازی و از سوی برخی افراد معلوم الحال منتشر می شود را تایید نمی کنیم و در حوزه امنیتی و دفاعی هرگونه اطلاع رسانی باید از سوی مقامات ذیصلاح در ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود. وی گفت: امروز دنیا در جنگ رسانه‌ای عنوان می کند که جمهوری اسلامی ایران تروریست پرور است، اما این حادثه و سرریز رگبار این تروریست ها به مردم عادی، کودکان، جانبازان دفاع مقدس و نیروهای مسلح بدون سلاح و فشنگ که در محل رژه حضور داشتند به خوبی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و در این راه ۱۷ هزار شهید را تقدیم انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. شکارچی ادامه داد: تروریست پرور، آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و آنهایی هستند که از آنان تبعیت می کنند رژیم هایی که در همسایگی ما و در حاشیه خلیج فارس هستند کانون پرورش تروریست ها هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز خود امروز قربانی تروریسم است.