به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۶۰۲۷۲

سفارش تولید آیفون ارزان‌قیمت افزایش یافت

گروه فناوری: به نظر می‌رسد پیش‌بینی فروش قابل ملاحظه آیفون ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه موجب شده است که اپل میزان سفارش تولید آن را افزایش دهد.
سفارش تولید آیفون ارزان‌قیمت افزایش یافت
به‌تازگی تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و محصولات اپل برآورد کرده‌اند که آیفون ایکس آر به‌عنوان گوشی ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه اپل، از دو پرچمدار دیگر فروش بسیار بالاتر و موفقیت‌آمیزتری خواهد داشت.حالا به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی میزان فروش بالای آیفون ایکس آر موجب شده است که اپل میزان سفارش تولید آن را افزایش دهد. نزدیک به ۱۰ روز پیش بود که سرانجام هفته گذشته انتظار بسیاری از علاقمندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام کرد.سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت.

چند روز پس از معرفی محصولات اپل، مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد و معروف محصولات اپل - برآورد کرد که با توجه به آغاز پیش سفارش اپل و قیمت و قابلیت‌های سه مدل آیفون جدید رونمایی شده از سوی این شرکت، انتظار می‌رود که آیفون ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه از دو پرچمدار دیگر فروش بالاتر و موفقیت آمیزتری را تجربه کند.آیفون ایکس آر قرار است با برچسب قیمتی پایین‌تری نسبت به دو پرچمدار دیگر، وارد بازارهای جهانی شود چراکه بجای پنل‌های اولد، از نمایشگرهای ال‌سی‌دی بهره می‌برد و همین امر هم سبب شده که قیمت تمام شده آن کمتر از گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد باشد.گزارشی که در وب‌سایت دیجی‌تایمز ارائه شده نشان می‌دهد که عرضه آیفون ایکس آر در ماه اکتبر به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و فروش آن تا اواسط سال آینده ۲۰۱۹ میلادی شتاب بیش‌تری خواهد گرفت.

یکی از منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل به‌تازگی خاطرنشان کرده است که سفارش آیفون ایکس آر نسبت به کل سفارش آیفون‌های جدید در ماه دسامبر به بالغ بر ۵۰ درصد افزایش یافته است.پیش‌بینی‌ها هم‌چنین حاکی است که به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۰ اس تنها بتواند ۱۰ الی ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ‌تر آن یعنی آیفون ۱۰ اس مکس نیز ۲۵ الی ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالیست که آیفون ایکس آر، به‌عنوان نسخه ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه، ۵۵ الی ۶۰ درصد از میزان فروش آیفون‌های اپل را از آن خود خواهد کرد. این آمار و ارقام به وضوح نشان‌دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آیفون ایکس آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود.همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده کند.

این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و قرار است با ویژگی تشخیص چهره هوشمند و نمایشگر بدون حاشیه، با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد.تقریبا می‌توان گفت آیفون ایکس آر تمامی قابلیت‌های دو نسخه دیگر را دارد و یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که موجب کاهش قیمت تمام شده و نهایی آن نسبت به دو آیفون دیگر شده، بهره‌گیری از نمایشگر ال‌سی‌دی بجای اولد است. البته آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به قابلیت دیگری، پشتیبانی از دو سیم‌کارت فعال، نیز مجهز هستند که موجب می‌شود بسیاری از کاربران و علاقمندان در سراسر جهان که تاکنون تنها به دلیل عدم پشتیبانی آیفون از دو سیم‌کارت، گوشی‌های اندرویدی روی آورده بودند، به سمت خریداری این آیفون‌های جدید جذب شوند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل