به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۶۰۲۸

بی‌سوادی در ایران امتیاز محسوب می‌شود!

گروه جامعه: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید ساز و کاری ایجاد کنیم تا سواد آموزان بر اساس بهبود عملکرد سواد کسب کنند.
بی‌سوادی در ایران امتیاز محسوب می‌شود!
علی باقرزاده با بیان اینکه در کشورهای دیگر اگر کسی اظهار بی سوادی کند نبود سواد برای فرد مشکل و مسائلی را به همراه دارد افزود: این درحالیست که در ایران روال کارها برای شخص بی سواد آسان می شود که این خود یک نوع امتیاز برای فرد بی سواد است. وی ادامه داد:تلقی بی سوادی به عنوان یک امتیاز خود مشکل و عوارضی را در راستای سواد آموزی به دنبال دارد. باقرزاده گفت:بی سواد در دنیا با سه ویژگی آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان شناخته می شود و به همین دلیل باید به امر سوادآموزی توجه کرده و برای حل آن برنامه ریزی کنیم. وی یادآور شد:بر طبق آمار، عمده تصادفات منجر به فوت یا تصادفات سنگین از سوی کسانی است که سواد اولیه را ندارند و این امر به علت این است که مقررات یا التزام مقررات راهنمایی و رانندگی را نمی دانند.

باقرزاده افزود: ریشه بیشتر مشکلات فرهنگی از بی سوادی ناشی می‌شود. وی میزان سواد را از دیگر نکات قابل بحث عنوان کرد و گفت: تعریف سواد آموزی یعنی سواد خواندن و نوشتن متون کشور خود که این تعریف در بیش از صد کشور دنیا نیز مطرح است. وی بیان کرد:این چالش وجود دارد که چرا پس از سی و اندی سال از تشکیل انقلاب اسلامی در ایران و تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی ، بی سوادی در کشور ریشه کن نشده است. رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت:در راستای رسیدگی به این مسئله بیش از یک سال کار مطالعاتی و پژوهشی انجام شد و یکی از دلایل آن نحوه سرشماری افراد بی سواد از سوی مرکز آمار اعلام شد. وی از دیگر عوامل را قرار نگرفتن اسامی افراد بی سواد به سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: متاسفانه فقط تاکنون به سوادآموزی توجه کرده ایم اما از توسعه سواد غافل بوده ایم. وی ادامه داد: باید سازو کاری ایجاد کنیم که ادامه تحصیل برای افراد سوادآموز ایجاد شود و بر اساس بهبود عملکرد سواد کسب کنند. باقرزاده یادآور شد: خوب است که هر دستگاهی برای مخاطب سوادآموز خود تولید محتوا کند. معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری خراسان شمالی گفت:در استان آمار سواد آموزان نخبه 50 نفر است که این خود نشان دهنده این است که این افراد، مستضعف سوادآموزی بوده اند. نژادحسین ادامه داد:اگر می خواهیم جمهوری اسلامی یک الگوی موفق باشد باید موضوع سواد آموزی را مورد توجه قرار دهیم.
مرجع : ایسنا

یه مـــــــــــــرد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۱:۰۳
چند روز پیش یه مطلبی خوندم شاخ دراوردم ایران به نسبت تراکم جمعیتش بیشترین مدرک دکتری در جهان رو داره!!!
این یعنی فاجعه. چون که جوونای ما وقتی لیسانس یا فوق لیسانس می گیرن میبینن
کار واسشون پیدا نمیشه از روی بیکاری میرن دکتری می گیرن. پس مشکل ما تنها بی سوادی نیست. به جای اینکه نگران بی سوادا باشید خواهشا برای دکترهای بیکارتون کار پیدا کنید زشته بخدا. (127440)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۹
ای آقا بیشتر کسانی که هم مدارک بالا دارند سواد ندارند. عزیزم سواد فقط به معنای خواندن و نوشتن نیست (127467)
کسری
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۳۵
ما دکترا داریم و علاوه بر نوشتن و خواندن چیزهای دیگه ای هم بلدیم دوست عزیز، اما باز هم بیکاریم. حالا چی میگی؟ (127560)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۸
دلالی پرسودترین و کم دردسر ترین شغل در ایران است و سواد خاصی هم نمی خواهد. (127593)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۵
موافقم (127810)
فرار مغز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۹
بابا درس خوندن توایران فقط یادگیریه.من دکتری نفت دارم اما؟بخاطر چند حرف منطقی زدم .مورد لطف قرار گرفتم.هرجای دنیا برم منت میکشن.بجز ایران.توباید منت بکشی که نمیکشم. (127682)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۴۷
باعث خجالت مسئولين!! (127785)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۴
خجالت بکشین مسئولین شرم کنید واقعا که بی سوادی ار ایران امتیاز محسوب میشود؟ ایا جانم فدای ایران؟ (127808)