به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۶۰۲۸۸
آغاز اکران گیشه پاییزه سینما

سینماها با فیلم‌های جدید جان می‌گیرند؟

گروه فرهنگ و هنر: پس از تعطیلی چند روزه سینماها، گیشه سومین فصل سال با اکران پنج فیلم سینمایی از چهارشنبه (۴مهر ماه) تازه خواهد شد.
سینماها با فیلم‌های جدید جان می‌گیرند؟
بعد از گذشت حدود ۵ روز از تعطیلی سینماها برای تاسوعا و عاشورای حسینی، سینماها از اول مهرماه دوباره به روال قبلی خود برمی‌گردند و اکران فیلم‌های سینمایی خود را آغاز خواهند کرد. از فردا اول مهر ماه فیلم‌هایی چون «چراغ‌های ناتمام»به کارگردانی مصطفی سلطانی در ژانر دفاع مقدس، «یک کیلو و بیست و یک گرم» ساخته رحیم طوفان با موضوعی اجتماعی و اشاره به طبقات فرهنگی جامعه، «آخرین بار کی سحر را دیدی» فرزاد موتمن در در سبک پلیسی_اجتماعی، «داش آکل» ساخته محمد عرب که روایتی برگرفته از قصه صادق هدایت است و رابطه‌ای عاشقانه را بیان می‌کند، «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و در ژانری اجتماعی به بیان بیماری ایدز می‌پردازد، «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت الله که داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس بی‌ارزشی می‌کند و این همه‌ی زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است، «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی در ژانر دفاع مقدسی، «کاتیوشا» علی عطشانی اکرانشان در بیشتر سینماها ادامه خواهد داشت.

همچنین اکران فیلم‌های دیگری مانند «راه رفتن روی سیم»، «همه چی عادیه»، «من دیوانه نیستم»، «هزارپا»، «خاله قورباغه»، «دارکوب» در تعداد محدودی از سینماهای تهران و به خصوص شهرستان‌ها ادامه داد. با شروع فصل پاییز و با توجه به مصوبات شورای عالی اکران از چهارم مهرماه فیلم‌های جدیدی روی پرده سینماها خواهند رفت؛ «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی، «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت،«ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم پور و «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر به ترتیب در گروه‌های آزادی، ایران، استقلال، کوروش و زندگی اکران خواهند شد. همچنین اکران فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید۲» نیز برای اکران در سرگروه سینمایی «زندگی» بعد از فیلم «هشتگ» به ثبت رسیده است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر فیلم‌های که از چهارشنبه 4 مهر ماه اکران می‌شوند:

«مغزهای کوچک زنگ زده»
فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه سعید اسدی با نقش آفرینی بازیگرانی چون نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی با حضور نازنین بیاتی - با معرفی نوید پور فرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی از چهارم مهرماه روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم سینمایی که از جمله آثار به نمایش درآمده در سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر بود،  علاوه بر نامزدی در 9 بخش؛ توانست در چهار بخش بهترین صداگذاری، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و همچنین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سیمرغ بلورین را به دست آورد. در خلاصه داستان  «مغزهای کوچک زنگ زده» آمده است که «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه ما همه گوسفنداشیم، اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چی کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم ...»

«جاده قدیم»
فیلم سینمایی «جاده قدیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی منیژه حکمت که مضمونی اجتماعی و فضایی زنانه دارد برای نخستین بار در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روی پرده سینما رفت. این اثر جدیدترین ساخته‌ی منیژه حکمت بعد از فیلم‌های چون «زندان زنان»، «سه زن» است که پس از ده سال دوری از فیلمسازی روی پرده می‌رود.  دو فیلم قبلی او نیز فضایی زنانه داشتند و مشکلات جامعه زنان را مورد بررسی قرار می‌دادند؛ در خلاصه داستان «جاده قدیم» آمده است:«در شب سال نو مینو به خانه باز نمی‌گردد .....» مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی ، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی، هدی زین العابدین و پرویز پورحسینی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی نقش آفرینی می‌کنند.

«ماهورا»
فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی در سال ۹۵ ساخته شد. این اثر سینمایی درامی عاشقانه است که تمام فیلمبرداری آن در لوکیشن‌های بکر و واقعی در تالاب‌ها و روستاهای جنوب انجام شده و داستان زیباترین زن هور را روایت می‌کند. «ماهورا» آخرین اثر به تهیه‌کنندگی زنده یاد حمید آخوندی است که به جشنواره سی و ششم فجر راه یافت و پس از درگذشت این هنرمند، علیرضا جلالی تهیه‌کنندگی آن را به پایان رساند. در این فیلم سینمایی ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، محسن افشانی، مهدی صبایی، مونا فرجاد، یوسف مرادیان و داریوش ارجمند نقش آفرینی کرده‌اند.

«سوفی و دیوانه»
فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی کرم پور از چهارشنبه همین هفته روی پرده سینماها کشور خواهد رفت. این کارگردان که پیش از این ساخت فیلم‌هایی چون «پل چوبی» و «چه کسی امیر را کشت» را در کارنامه کاری خود دارد، در این اثر یک عاشقانه شهری را به تصویر کشیده است. فیلمنامه «سوفی و دیوانه» را مهدی کرم پور به همراه مهدی سجاده‌چی نوشته و پس از گذشت پنج سال از ساخته شدن عاشقانه «پل چوبی» این پنجمین اثر بلند کرم‌پور است. در «سوفی و دیوانه» بازیگرانی چون امیر جعفری، به آفرید غفاریان، رضا یزدانی، الهه حصاری، سیامک صفری، سعید امیرسلیمانی و محمدرضا شریفی نیا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«هشتگ»
فیلم «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی فر و تهیه کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی و با بازی نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر، ارسلان قاسمی و امید روحانی با حضور محسن ملکی و سیدجواد هاشمی از دیگر آثاری است که از ابتدای پاییز روی پرده می‌رود. در این فیلم ژانری کمدی دارد نیوشا ضیغمی و بهاره رهنما با نقش‌ها و گریم متفاوتی ظاهر شده‌اند. بهبودی‌فر که علاوه بر کارگردانی نویسده این اثر سینمایی هم هست، پیش از این فیلم سینمایی «آدم آهنی» را به‌عنوان اولین اثر بلند سینمایی در کارنامه خود ثبت کرده که توانست با حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان موفق به دریافت لوح زرین بهترین فیلم از نگاه مخاطبان شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سینما