به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۶۰۲۹۵
آماده‌باش ۳ یگان پلیس برای ساماندهی ترافیک مهر پایتخت

روز دشوار تهران؛ ترافیک تمام وقت

گروه جامعه: رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، آخرین وضعیت ترافیکی معابر پایتخت در نخستین روز از مهرماه را تشریح کرد و از پیش‌بینی ترافیک سنگین عصرگاهی و شامگاهی در برخی معابر خبر داد.
روز دشوار تهران؛ ترافیک تمام وقت
سرهنگ محمد رازقی درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران در نخستین روز از مهرماه اظهار کرد: برابر پایش های انجام شده بار ترافیکی امروز در تهران از ساعت ۶ صبح آغاز شده به طوری که از همان ساعات حجم ترافیک در بزرگراه های همت ، حکیم، نواب ، چمران، یادگار امام ، شهید لشگری ، شیخ فضل الله نوری ، مدرس و غیره به اوج خود رسیده و شاهد ترافیک سنگین در این معابر بودیم. رازقی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در بزرگراه های صیاد شیرازی ، چمران ، نواب، شهید لشگری و یادگار امام ، سنگین گزارش شده گفت: همچنین در خیابان های انقلاب، آزادی و دماوند نیز حجم ترافیک سنگین است.

به گفت رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت، در دیگر معابر ترافیک پر حجم تر از روزهای قبل بوده و نیمه سنگین گزارش شده است. رازقی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود وضعیت ترافیک صبحگاهی تا حوالی ساعت ۹ صبح امروز به همین شکل ادامه داشته باشد ، خاطرنشان کرد« پیش بینی های ما حاکی از این است که طی دو مرحله دیگر شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر خواهیم بود، یکی حوالی ساعت ۱۱ تا ۱۳ و دیگری ترافیک عصرگاهی و شامگاهی که پیش بینی می شود سبب سنگینی حجم ترافیک در معابر به ویژه معابر هسته مرکزی و شبکه بزرگراهی پایتخت شود.

رازقی با اشاره به وضعیت ترافیکی در روزهای نخست مهر ماه به شهروندان توصیه کرد که از انجام سفرهای غیر ضروری در شهر خودداری کرده و تا حد ممکن نیز از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس برای جابجایی در شهر استفاده کنند. وی ادامه داد: همچنین آن دسته از شهروندانی که به هر دلیل حاضر به استفاده نکردن از وسیله نقلیه عمومی نیستند لازم است توجه داشته باشند که از توقف خودرو و پارک کردن آن در محل های غیرمجاز و به شکل دوبله و هر نوعی که سبب اختلال در ترافیک شود، خودداری کنند. به گفته رازقی، ماموران پلیس راهور در آماده‌باش کامل بوده و نسبت به مدیریت و روانسازی ترافیک اقدام خواهند کرد.

استقرار پلیس مقابل ۱۴۰۰ مدرسه
در همین رابطه رییس پلیس راهور تهران از آمادگی سه یگان پلیس برای ساماندهی ترافیک خبر داد. سردار مهماندار ، صبح امروز (یکشنبه‌) با حضور در جلسه ستاد مهر مسئولان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این که حضور ۱۰۰ درصدی پلیس را در دو هفته‌ اول مهر ماه شاهد هستیم، گفت‌: پلیس راهور به صورت آماده باش کامل است و با دستور رییس پلیس تهران نیز پلیس پیشگیری و یگان امداد در کنار پلیس راهور، کنترل ترافیک را بر عهده دارند. وی با اشاره به این که شاهد حضور پلیس پیشگیری، امداد و راهور در محور و شریان‌های شهر هستیم، گفت‌: در میادین ولیعصر (عج) ، ازادی و انقلاب در تمامی تقاطع و میادین پلیس حضور دارد.

رییس پلیس راهور تهران در ادامه‌ با بیان اینکه پلیس در مقابل ۱۴۰۰ مدرسه در معابر اصلی و شریانی حضور دارند، تا امنیت و ایمنی دانش‌آموزان را فراهم کنند، خاطر نشان کرد: پلیس در یکهزار تقاطع و میدان مستقر است و در طول تمامی بزرگراه‌ها نیز حاضر هستند تا اگر خرابی و تصادفی رخ داد، هر چه‌ سریع‌تر آن را ساماندهی کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ترافیک تهران