به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۶۰۳۲۰
هاشمی:

در باره شهردار، منتظر نظر وزیر کشوریم

گروه جامعه: رییس شورای شهر تهران در مورد وضعیت شهردار تهران اعلام کرد که منتظر نظر وزیر کشور هستیم.
در باره شهردار، منتظر نظر وزیر کشوریم
مهندس محسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جلسه امروز صبح تحت تاثیر حادثه تروریستی اهواز قرار داشت، گفت: قطعا این حادثه باعث وحدت ما و سردرگمی دشمنان می‌شود. وی با بیان این‌که در جلسه امروز تقویم کاری جلسات شورای شهر در شش ماهه دوم مشخص شد، اظهار کرد: براین اساس شورای شهر در نیمه دوم سال 38 جلسه خواهد داشت و البته برای بررسی برنامه سوم توسعه شهرداری و همچنین بودجه جلسات روزانه و فوق‌العاده خواهد داشت.

رییس شورای شهر تهران همچنین افزود: همچنین در این جلسه روسای مناطق (شهرداران) به عنوان ذیحسابان شهرداری انتخاب شدند. هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود یا نه با بیان این‌که در جلسه‌ای با وزیر کشور نظرات اعضای شورای شهر، کمیته منابع انسانی و کمیسیون حقوقی و نظارت شورا بیان کردم، گفت: وزیر کشور نیز نسبت به این موضوع حساس است و اعلام کرده که مر قانون را اجرا می‌کند و ما اعضای شورای شهر و شهردار نیز تابع مر قانون هستیم، اما قانون در مورد وضعیت شهرداران مبهم است و برهمین اساس وزیر کشور اعلام کرده است که از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات استعلام خواهد گرفت و اگر نظر هر دو یکسان بود آن را اجرا می‌کند و در صورت یکسان نبودن نظرات این دو نهاد از مجلس شورای اسلامی استفساریه خواهد گرفت که ما منتظر نظر وزیر کشور هستیم.

وی با بیان این‌که فکر نمی‌کنم که نظر افشانی این باشد که غیرقانونی بماند، اظهار کرد: آقای افشانی بارها تاکید کرده تا زمانی که شهردار تهران است با اقتدار مدیریت می‌کند و اگر شهردار رفتنی شد، فرد دیگری را انتخاب می‌کنیم. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: ما در شورا وضعیت مدیریت شهری را رصد می‌کنیم تا شهر دچار اختلال نشود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: محسن هاشمی