به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۶۰۳۳
زيبا‌كلام: اقدام اصلاح‌طلبان در اخراج الهه راستگو صحیح است

انتظار داشتيد به راستگو مدال شجاعت هم مي‌دادند؟

گروه سياسي: در حاليكه رسانه‌هاي افراطيون اصولگرا (كيهان، فارس، تسنيم، صدا و سيما ... ) اين روزها تمام قد از اقدام يك عضو به اصطلاح اصلاح‌طلب شوراي شهر در ماجراي راي دادن به قاليباف حمايت مي‌كنند، به گونه اي كه انگار اصلاح‌طلبان بايد به راستگو مدال شجاعت هم مي‌دادند؟ یک تحلیلگر سیاسی گفت: کسانی که به الهه راستگو رای دادند از او مي‌خواستند خیر مصالح اصلاح طلبان را در نظر بگیرد ولی او این کار را نکرد.
انتظار داشتيد به راستگو مدال شجاعت هم مي‌دادند؟
صادق زیباکلام درباره رویه اصلاح طلبان در برخورد با الهه راستگو نسبت به اقدام وی در رای دادن به قالیباف گفت: معتقدم کار الهه راستگو غیراخلاقی، غیراصولی و غیر دموکراتیک بود و در این بین گناه اصولگرایانی که از وی دفاع مي‌کنند را از الهه راستگو بیشتر مي‌دانم، کار آنها در حقیقت غیر اصولی تر و غیر اخلاقی تر از اقدام الهه راستگو است.

وی با اشاره به اینکه مسئله این نیست که خانم راستگو باید حزبی عمل مي‌کرد یا به ندای وجدان خود گوش کرده و انتخاب شخصی مي‌کرد، افزود: سئوال این است که الهه راستگو با اصلاح طلبان بیعت کرده و به همین خاطر دهها هزار نفر که وی را نمی‌شناختند به اعتبار وجود وی در لیست اصلاح طلبان به او رای دادند.

زیباکلام ادامه داد: خانم راستگو اگر مي‌خواست فردی رفتار کند دو ماه پیش به اصلاح طلبان مي‌گفت من نمی‌خواهم در لیست شما باشم و فقط به عنوان الهه راستگو وارد انتخابات مي‌شوم، اگر در این صورت انتخاب مي‌شد حق داشت به هر کسی که دوست دارد رای دهد ولی خانم راستگو با اصلاح طلبان بیعت کرده و اسم خود را در لیست آنها قرار داده بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کسانی که شبانه روز از خانم راستگو دفاع مي‌کنند پاسخ دهند که اگر وی در لیست اصلاح طلبان نبود در 24 خرداد 92 چقدر رای مي‌آورد؟ وی درباره اینکه راستگو ارجحیت بخشیدن بر منافع ملی نسبت به منافع حزبی را دلیل کار خود مي‌داند، عنوان کرد: به نظر من این مسئله عذر بدتر از گناه است، خانم راستگو به جای اینکه از دهها هزار نفری که به وی رای دادند تا وارد شورا شود عذرخواهی کند مي‌گوید من به ندای وجدانم پاسخ دادم، چون قالیباف را نسبت به هاشمی اصلح مي‌دانستم حزبی رای ندادم.

زیباکلام ادامه داد: این حرف خانم راستگو توهین به دیگر اعضای اصلاح طلب شورای شهر است که به محسن هاشمی رای دادند چون او مي‌گوید من بر اساس وجدانم رای دادم پس به نظر خانم راستگو بقیه اعضای شورا بی وجدان هستند! این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه الهه راستگو به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان وارد شورا شده و وامدار کسانی است که به او رای دادند، گفت: کسانی که به وی رای دادند از او مي‌خواستند خیر و صلاح اصلاح طلبان را در نظر مي‌گرفت که در نظر نگرفته است.

وی در پاسخ به این که به اعتقاد شما بین منافع مردم و کار حزبی کدام یک را باید انتخاب کرد، گفت: اینها با هم تضاد ندارد. حزب، دشمن مردم نیست. دروغ الهه راستگو این است که مي‌گوید اصلاح طلبان تصمیم گرفتند که به نفع مردم نبود، یعنی فقط اصولگرایان و خانم راستگو به فکر مردم هستند.

این استاد جامعه شناس تصریح کرد: خانم راستگو هر فلسفه و منطقی که دارد باید بداند فقط یک راه نجات دارد آن هم اینکه بگوید من خوب عمل نکرده‌ام و الا تمام توجیهات دیگر وی کار را خراب مي‌کند.

زیباکلام با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان کاملا رویه درستی را نسبت به راستگو پیش گرفته اند، گفت: این کار آنها نسبت به خروج راستگو از حزب کار و پس از آن مجمع زنان اصلاح طلب درست است برای اینکه انسان ها باید احساس مسئولیت کنند ولی خانم راستگو احساس مسئولیت نکرده است. وی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان باید وی را از جمع خود کنار بگذارند، بهای این کار را پرداخته‌اند و بعد از این هم خواهند پرداخت.

۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۲
احسنت! (127465)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۰۱
ایشون نماینده مردمی بودند که گرایش اصلاح طلبی دارند
دلیل انتخواب ایشون توسط مردم شعار اصلاح طلبیش بود و بس
که فقط شعار بود.
این خانوم به مردم خیانت کرد به کسایی که بهش رای دادند. (127666)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۵۸
آفرين بر راستگو (127969)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۳:۴۵
اصلاح طلبان می گویند؛ «راستگو از وعده تشکیلاتی عدول کرده». سلمنا! عدول از تعهدات حزب بدتر است یا عدول از تعهدات نظام؟! خلف وعده یک قرار حزبی بدتر است یا خلف وعده در یوم العیار عاشورای ۸۸؟! چطور احزاب برای خودشان باید شان و جایگاه و مقررات و بگیر و ببند و نظم و نسق داشته باشند، اما جمهوری اسلامی با این همه شکوه و عظمت، با این همه شهید، هیچی به هیچی؟! چطور رای به قالیباف باید تاوان داشته باشد، اما فتنه علیه اصل انتخابات و همنوایی با دشمن اصل کاری، هیچی به هیچی؟! چطور راستگو باید در مقام عمل محاکمه شود، اما اصحاب فتنه که دروغ تقلب را اسم رمز آشوب کردند، هیچی به هیچی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (128052)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۲:۰۲
منافع اصلاح طلبان>منافع مردم
منطق اصلاحاتچی‌ها (128097)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۰
آقای دکتر
اگر خانوم راستگو چون نون خور اصلاح طلب هاست و باید دنبال انها باشد شما و امثال شما و سران اصلاح طلب که نون خور جمهوری اسلامی هستید چرا سنگ اندازی میکنید
شما همیشه توجیه نامه تان زیر بغلتان است خوش باشید (127483)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۴۸
یعنی درس خوندن و دکتر شدن و استاد دانشگاه شدن فقط تو جمهوری اسلامی امکان داره؟ مساله انتخابات با بحث کارمندی دو حوزه متفاوته تازه خدمت امثال آقای زیبا کلام که منتقد حکومت هستند از برخی طرفداران دو آتشه جمهوری اسلامی بسیار بیشتره البته طرفدارانی که فقط برای دستیابی به مادیات طرفداری می کنند (127571)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۵
لابد منظورتان از نون خور، نون به نرخ روز خور است! وگرنه اگه یک استاد دانشگاه مقاله ای می نویسد این سنگ اندازی نیست! چه رسد به اینکه حرف دل مردم هم باشه! (127585)
یار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۳
اگر به کلمه جمهوری که خودت گفتی دقت کنی خواهی فهمید که در جمهوری حزب اساس است (127603)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۲۶
شما که نون خور نظام هستی چرا بر خلاف قوانین نظام با فیلترشکن کار میکنید؟ .... باشید. (127626)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۵۳
دروست عزیز آب و هوای آمریکا چطوره؟ خوش می گذره که (127713)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۱۲
آب و هوای اینجا عالیه مخصوصا از وقتی که دوستان اصلاح طلب زدن بیرون شنبه یکشنبه ها پاتوق گرم گرمه
اکبر گنجی و علی افشاری با فاطمه خانم حقیقت جو و محسن کدیور و سازگارا میان اینجا پیش من جلسه های پرباری داریم باهمدیگه (127861)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۰۵
مشکل شمااینه که اصلاح طلب هاروضد
جمهوری اسلامی وخودتون روحامی جمهوری اسلامی میدونیداین جمهوری اسلامی نونوایی اختصاصی یک گروه
خاص نیست که به هرکی نون دادازاون گروه حمایت کنه جمهوریعنی همه نه فقط حرف شماپس کسی که درجمهوری اسلامی به عنوان یک شهروند زندگی میکنه حق آزادی بیان داره وحزب برای قانونمند کردن وهدفدارکردن هراظهارنظروحرکت جمعیه واگراصلاح طلبا نونی دارندمثل بقیه گروه هاازنونواییه مملکت خودشون نون می خورندالبته نه به اندازه بعضیا
حق آزادی بیان درقالب حزب بامن شهروندعادی متفاوته کسی که مرامنامه واساسنامه حزبی روقبول کرد
دیگه نمیتونه نظرصرفا شخصی بده مگه
حزب فقط دکان نماینده شدن ورای اوردنه البته بعضی احزاب وگروههای داخلی برای حزب این تعریف رودارند (127798)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۰۱
آقای مثلا دکتر! ما اصلاح طلبها که نون خور خدائیم، شما رو نمی دانم!! (127896)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۱:۳۴
يعني اصلاح طلبا توي يه نظام ديگه آدم محسوب ميشن ؟ (128085)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۳۱
یعنی تا قبل از جمهوری اسلامی کسی تو این مملکت نون نمی خورد؟! ما نون خاکمونو می خوریم نون نفتمونو نصفه نیمه می خوریم. جمهوری اسلامی قراره به ما قدرت ،ارده و حق انتخاب بده. (127915)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۷:۵۹
اون جوری که شما گفتی نون خور یعنی مفت خور بله مفت خورهایی که ازصدقه سر اوضاع و احوال زمانه و دور دیدن چشم مردم تا جاداشتن بارشون رو بستن باید هم مدیون باشن!
ولی کسانی مثل آقای زیبا کلام که نون فکر و اندیشه و دودچراغ خوردنشو می خوره و برای اصلاح کشور خون دل می خوره فکر نمی کنم به کسی بدهکار باشه!! (128125)
ویانا
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۱
درود بر استاد زیبا کلام (127485)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۴
آقاي زيبا كلام
خوبه اصولگريان هم حزبي راي بدهند و به سه وزير جديد راي اعتماد ندهند؟
لطفا كمي عقل؟ (127489)
کریمی
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۱۷
آقای علیرضا قیاستون خیلی مع الفارقه ها. نمایندگان اصولگرای مجلس اگه شرایط جوری باشه که بین یه اصلاح طلب و اصولگرا یکی رو انتخاب کنن به نظرت کدومو انتخاب میکنن؟ (127545)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۱۸
وزرا انتخاب یکنفرندولی شهرداری انتخاب بین چند نفر است (127546)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۵
به این میگن فرافکنی!
- انتخاب شهردار برآیند شوراست ولی کابینه برآیند رای مردم به رئیس جمهوره! قرار نیست اعضای کابینه رو رای دو سال پیش مردم به مجلس مشخص کنه!
- مهم ترین کار (شاید هم تنها کار مهم) شورا انتخاب شهرداره
- وعده ای که لیست اصلاح طلبان به مردم داده بودند انتخاب هاشمی بود
- مجلسی ها کار حزبی و جناحی کردند که سه نفر از وزرای پیشنهادی رو انداختند! فکر می کردید سران اصولگرا مایل بودند همه رای نیاورند!؟ نه! با این سه وزیر زاویه داشتند، بولتن توزیع کردند و رای هم ندادند! (127609)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۴۸
حق با علیرضا است . بنا به گفته اقای زیبا کلام منطقی این است که اصول گرایان مجلس به سه وزیر جدید رای ندهند . انقدر رای ندهند تا روحانی مجبور بشه شخص مورد نظر آنها را معرفی کند . البته اصلاح طلبان هم وظیفه ای دارند و آن هم مجاب کردن نمایندگان برای رای دادن است . در واقع باید به هر شگرد سیاسی دست بزنند تا وزرا رای بیاورند .
اگر هم رای نیاوردند غرغراصلاح طلبان که آی چرا رای ندادند بی منطق است . خلاصه : وظیفه اصول گرایان رای ندادن است و وظیفه اصلاح طلبان رای گرفتن و لو با اعمال فشار و هر شگرد سیاسی دیگر . (127648)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۵۶
با این منفی ها به نظر می رسه که مخاطبین سایت اهل سیاست و تدبیر ! نیستند . معتقدند آقای حداد عادل باید به وزیر علوم اصلاحات رای اعتماد بدهد ولی راستگو به قالیباف رای ندهد .
بحث این است که اصولگرایان در فریب دادن !؟یا تطمیع کردن یک شخص موفق بودند اصلاح طلبان هم فعلا با این مجلس چاره ای جز این راه ندارند . (127791)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۷
خنده دار اینه که آقای علیرضا متوجه نشده اصولگراهها اصلا حزب ندارن چه جوری به مجلس اومدن اینو همه می دونن اونجوری وارد مجلس شدن که الان شورای نگهبان از رای ندادنشون به کدخدایی دلخوره چرا ؟!!! مطمئنا هم به وزرای اصلاح طلب رای نمی دن اون چند تا اصلاح طلب هم وزیر نبودن که رای اعتماد بخوان بگیرن معاون اول و سرپرست سازمان و مشاورند لطفا کمی عقل و انصاف (127679)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۰۷
جناب علیرضا!
به این نکته توجه نداری که نمایندگان مدعی اصولگرایی در مجلس بعد از برگزاری انتخاباتی به وزرا رای می دادند که مردم در آن انتخابات قاطعانه دوری خود را از مدعیان اصولگرایی اعلام کرده بودند! بنابر این در حقیقت رای ندادن به آن سه وزیر نیز تقابل با نظر اکثریت ملت بود!! (127898)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۴۴
حالا کار غیر اخلاقی این خانم و عذرهای بدتر از گناهشان و اینکه اصلاح طلبان را دیکتاتور خوانده اند و...به کنار انچه ادم را بیش از همه ناراحت می کند دفاع اصولگرایان از حرکتی است که خلاف همه مبانی و ارزشهای دینی است:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ :اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، به پيمانها و قراردادها وفا كنيد.
احادیث مکرر هم داریم که در امانت خیانت نکنید دروغ نگویید
سوال اساسی اینجاست:این خانم اگر به این نتیجه رسیده بودند که اقای چمران و قالیباف بهتر هستند چرا به صورت علنی بیان نکردند؟چرا گفتند رایشان مسجد جامعی و هاشمی است؟چرا فرصت را از حزب برای معرفی نماینده دیگری که مورد توافق باشد گرفتند؟اینها مگر مصداق دروغ و نفاق نیست؟
اما یک نتیجه ای هم که از این ماجرا گرفتیم این بود که اصولگرایان به هیچ اصولی پایبند نیستند.
مدام شعار زنده باد مخالف من را تکرار می کنند:ایا اصلاح طلبان شعار زنده باد منافق یا زنده باد دروغگو یا زنده باد نفوذی داده بودند؟
میفرمایند این خانم حق دارد خلاف حزب نظر بدهد میگوییم چرا واضح نظرشان را به حزبی که بواسطه ان رای گرفته اند نگفته اند.
تبعات اقدام این خانم بسیار سنگین است و باعث ناراحتی ان دسته مردمی خواهد شد که بواسطه لیست به ایشان رای داده بودند.از این به بعد شاهد این خواهیم بود که کسی به لیست هم اعتماد نخواهد کرد.
توضیح:این نظر را در سایت اصولگرایان ارائه دادم اما از انجائیکه منتشر نمیشود اینجا انرا قرار دادم تا بلکه دوستان اصولگرا جواب بدهند (127501)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۵
جانا که زبان ما میگویی (127677)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۴۸
درود بر صادق زیبا کلام (127507)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۰
اینها برای تقلید کورکورانه از منافع حزبی قول داده بودند یا حمایت از منافع ملی؟ (127512)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۴
اگه بحث منافع ملی بود همون اول بجای اینکه در لیست اصلاح طلبان بره مستقل عمل می‌کرد و می‌گفت من کاری به هیچ جناحی ندارم و برای حفظ منافع ملی وارد میشم تا مشخص میشد عیارش چقدره (127582)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۱۵
اینها توجیه است! اصلاح طلبان اعلام کرده بودند که گزینه شان هاشمی است! اگر این را بر خلاف منافع ملی می دانستند باید از لیست می آمدند بیرون! (127619)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۲
اگر به خودتان زحمت بدهید و مطالعه کنید می بینید که در ارجحیت دو کاندیدا رقابت میلیمتری بوده و تا روز قبل از آن طبق اعلامشون رایشون به هاشمی بوده در 24 ساعت چه نکته ای برای ایشان مکشوف شد؟ (مطابق گفته های همین خانم ) پس مطابق عقل سلیم و قول عظیم در اینگونه موارد ارجحیت رای را باید به کی داد ؟
از کیسه مردم خرج کردن برای توجیه اعمال خلاف روش دولت قبلی بود (127683)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۴
در واقع این خانم و اصولگرایان بازنده اصلی این جریان هستند اصولگرایان نشان دادند به هیچ اصولی پایبند نیستند .این خانم هم نشان داد وارد لیست اصلاح طلبان شده بود تا به عنوان نفوذی بالا برود (127517)
مسلم
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۰۱
این خانم گناه بزرگی انجام داده که بر خلاف نظر رای دهندگانش عمل کرده وگناه بزرگتر آنکه با رای اصلاح طلبان به شورا راه پیدا کرده ولی رای خود را در اختیار گروهی قرار داده که اگر چنانچه با آمدن ایشان به شورا مخالف نبوده اند در آمدن ایشان نیز ذره ای نقش نداشته اند و در عمل بدامان رقیب غلطیده واین یعنی خیانت به رای مردم . (127523)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۰۲
مثل همیشه صادق وزیبا کلام (127525)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۰۵
راستگو؟؟؟؟؟؟
برات نوبت گرفتم فردا برو ثبت احوال فامیلیتو با رفتارت یکی کن (127530)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۵
ثبت احوال نوبتی شده؟ (127583)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۴۱
باید کمپینی از مرئم تهران برای درخواست اخراج (نا)راستگو از شورای شهر تشکیل شود (127564)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۵
من معتقدم که نباید این شخص را با زیاد مطرح کردن در رسانه ها گنده کرد چون جناح رقیب از این موضوع استفاده زیادی کرده رسانه های اصلی هم که دستشونه تحریم حزبی و کم محلی در سکوت بهترین مقابله است (127685)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۵۶
به نظرم اگر یک تحقیق و تفحص واقعی از شهرداری تهران صورت بگیرد همه چیز مثل روز آشکار و فرق منافع و مصالح ملی با منافع شخصی آشکار می شود. (127589)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۳
دنيا مالي و رضا زاده و غيره را هم نام ببريد (127604)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۱۰
اصلاح طلبان یعنی اکثریت مردم! و خواهید دید بلایی که بر سر یک خواننده آواز ایرانی بخاطر به آغوش کشیدن احمدی نژاد آمد صد چندانش بر سر این زن خواهد آمد منتظر باشید که بقالی هم بهش مخلفات نخواهد فروخت (127616)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۱:۳۴
گل گفتی عزیزم، البته میدونی که اون خواننده هم به..... افتاد و بعدآ توسط دخترش خیلی محترمانه از مردم معذرت خواهی کرد. (128086)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۲۲
من نمي خوام از خانم راستگو يا اصول گرايان دفاع كنم. اما اين سوال را دارم: اگر خانم راستگو خلاف تحزب عمل كرده آيا در كشور ما بقيه موارد تحزب از طرف فعالان سياسي رعايت مي شود؟ آيا اصلاح طلبان شورا واقعا در يك فرآيند از پايين به بالا به اين نتيجه رسيدند كه محسن هاشمي براي شهرداري مناسب است؟
آيا نظرسنجي صورت گرفته؟ درست مي فرماييد مردم به خاطر ليست اصلاح طلبان به راستگو راي دادند؛ اما آيا كساني كه به اصلاح طلبان راي دادند كسي ازشان پرسيد كه واقعا از نظر شما محسن هاشمي بر قاليباف ارجح است؟
آيا آن موقع كه اصلاح طلبان از مردم راي مي گرفتند به آن ها گفتند محسن هاشمي شهردار ما خواهد بود؟ (127624)
حبيب
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۷
يعني IQ مگر قرارست شما وقتي وكيل و نماينده انتخاب مي‌كنيد بابت هر تصميمش مجددا به او راي بدهي؟ همينه كه ميگن تو جامعه ايران بسياري از مردم و حتي مسئولان اصلا مفهوم و معناي حزب، كار گروهي، تشكيلات، نماينده، وكيل و ...را نمي دونند. شيرفهم شد عزيز برادر! (127678)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۳۰
به نظر من هر کس در قدم اول اعتقاد به اصلاح بندهایی ازقانون اساسی نداشته باشد اصلا اصلاح طلب نیست . حتی اگر آن شخص موسوی باشد یا کروبی و یا خاتمی .( با این نکته که ممکن است به نحوی در درگفتار خود این موضوع را بیان کند و یا اینکه معتقد به چنان اصلاحی باشد اما به دلایلی در تریبونها اعلام نکند )
حال این خانم اصلا شبه اصلاح طلب هم نبوده که منفعت شخصی را بر منفعت یک جریان بزرگ ترجیح داده است . (127631)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۵۲
کار بدی کردند راستگو رو انداختن بیرون الان ترکیب شورا به نفع اصولگراها تغییر کرده و اصلاحطلب ها در همه ی رای گیری ها در اقلیت هستن باید یه جوری با یه رفتارهایی خانم راستگو رو نمک گیر می کردن تا دیگه به نفع اصولگرایان رای نده (127652)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۲۶
بگذار شکست بخوریم و در اقلیت باشیم و خنجر از پشت نخوریم ادم دروغگو نمیخواهیم هر کدام دروغ گفت و خیانت کرد باید اخراج شود ولو یک نفر اصلاح طلب در شورا بماند صداقت و شرافت از همه چیز مهمتر است اینکه قالباف در تهران چقدر رای داشت با یک جستجوی ساده مشخص میشود اینکه چقدر در ریاست جمهوری طرفدار داشت مشخصه
نماینده دروغگو هم نمیخواهیم (127873)
جواد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۲
درود بر آقای زیبا کلام
من کاملا با حرفای استاد صادق زیبا کلام موافقم (127684)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۰۱
خیلی جالبه خانم راستگو میگه به وجدانش گوش داده و در رای گیری اول رای ممتنع داده !!! یعنی وجدانش میگفته هیچ کدوم از این 2 نفر اصلحتر از دیگری نیستند ولی در عرض نیم ساعت رای وجدانش عوض میشه !
به قول اصفهانیا : کارا خدا را میبینی ؟!! (127720)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۳۳
دکتر زیباکلام به نکته درستی اشاره کرده اند و من با نظر ایشان کاملا موافقم. (127761)
مسلمان
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۴۲
درکشورهای دمکراتیک حزب جایگاه خواص خودشو داره مثل کشورهای که رئس جمهورشان بوسیله پارلمان انتخاب میشه.............. (127775)
ابو حمزه
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۵۹
وضعیت خانم راستگو مصداق این شعر استاد شهریار است;عهد و پیمان تو با ما و وفا با دگران ساده دل من که سخنهای تو باور کردم (127795)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۳
صلاح طلب ها می گویند راستگو خیانت کرد به قالیباف رای داد چون با لیست و رای اصلاح طلب ها به شورا رفته است.

فرض کنید این حرف همه گیر شود:
مجلس اصولگرا به هیچ یک از وزرای کابینه آقای روحانی نباید رای می داد.

مجلس اصولگرا باید بدون بررسی و چشم بسته همه لوایح دولت را برگرداند.

در تمامی کمسیون ها باید طرح پیشنهادی اقلیت اصلاح طلب ندیده آرشیو شود.

نماینده های شورای شهر و مجلس پیش از مشورت با رئیس حزب در هیچ جلسه ای نظر کارشناسی ندهند.

از آنسو؛ دولت محترم هرجا بین منافع 50 و اندی درصدی که بهش رای دادند با بقیه تعارض شد باید به نفع حامیانش عمل کند.

مثلا پیشنهاد می شود یارانه نقدی را از طرفداران جلیلی بگیرد و بدهد به 50 و اندی درصدی یاران!

همه مدیران اصولگرا از دولت اخراج شوند و جایگزین آن اصلاح طلب ها به کار گرفته شوند. نیازی به آزمون و کارآمدی هم نیست. هرکس عکس خاتمی در کیف جیبی اش داشت اصلاح طلب است و محق.

برای تحکیم بیشتر روابط حزبی پیشنهاد می شود مردم نیز همچون اعضای شورای شهر "تفتیش رای" شوند تا 50 و اندی درصد با نشان شهروند درجه یک اعتلا یابند.

از این دست پیشنهادات باز هم هست و می شود کمپین حکومت داری به سبک قبیله داری راه انداخت. (127806)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۵۵
قیاس مع الفارق نکنید روحانی رای از مردم اصلاح طلب گرفته بود رای ملت پشتش بود قالیباف کجا رای ملت پشتش بود؟3 تا وزیرش رو هم که رد کردید بعدبرخی وزرا هم که از اصلاحات نیستن
شماها واقعا نمیخواهید دست از این تفکرات جوک گونه تون بردارید؟بابا قضیه مشخصه خانم دروغ گفته رفتار منافقانه داشته
عجب گیری کردیم از دست یه عده ادم زبان نفهم مجبور نیستی کامنت بذاری مجبوت نکر دن بیای اینجا فارس فقط کامنتهای شما رو منتشر میکنه برو اونارو بخون (127927)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۵۹
تعجب ما از این حرفهای اصولگرایان است که با یک سری بهانه های عجیب دروغگویی و منافق بازی را ماله کشی می کنند اصلا ادم متحیر می شود هر چخه هم توضیح میدیهم اثصلا انگکار نه اگار
نرود میخ اهنین در سنگ... (127930)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۲۹
بهار عاشقتم چون همه ی نظرات رو منتشر می کنی من تو این هفته تو سایت فارس نیوز با رعایت تمامی موازین اخلاقی و شرعی 200 کامنت گذاشتم هیچ کدوم رو منتشر نکرده (127814)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۳۵
رای من که حرامش باشه (127824)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۴۴
بنظرم این خانم باهمفکری برادرانشوم این برنامه رای دادن راطراحی کردن.ایشون با اطلاع کامل ازپراکندگی آرا بار اول رای سفید میدن ومرتبه دوم خیلی علنی به قالیباف رای میدن .واز رایشون به شکل گسترده ای دفاع میکنند.تا به قالیباف بفهمانند که این من بودم که شمارو شهردار کردم .ایشون اصلا هم براشون مهم نیست که از جائی اخراج بشوند چون پیش بینی همه چیز را از قبل کرده بودند و حالا این قالیباف واین برادران راسنگو!!!!! (127836)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۳
بدبخت جرات نداشته بگه احمدی نژادیه (127891)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۴
حزب در ایران چوب دو سر نجس است (127892)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۲۲
چه بوی دماغ سوخته میاد (127910)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۶
برا شما ننوشتن چون کلا نمیخواین بفهمید ماجرا چی بوده بوی دماغ سوخته نیست بوی نامردی بعضیاست................... (127949)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۵۹
خانم راستگو شما به 12 میلیون شهروند فارغ از گرایش خیانت کرده اید، به اصلاح طلبان از این جهت که پیمان شکسته اید بسان قوم کوفه، به اصولگریان که از این پس باید به آتش اشتباه سیاسی شما بسوزند چون اگر از شما حمایت کنند در گناه شما شریک و رانده خاص وعام خواهند شد،گویا شما از عمل عمروعاص در داستان حکمیت و خلف وعده اش الهام گرفته اید. اگر به حق الناس معتقد باشید در حال حاضر بهترین کار استعفا از سمتتان در شورای اسلامی تهران است تا وقت بیشتری برای طلب آمرزش از درگاه خداوند داشته باشید. (127970)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۳
به نظر شخصی ام خانم راستگو به حیثیت سیاسی زنان در جامعه ایران لطمه بدی وارد نمودند جدا از چپ یا راست یا اعتدال گرا بودن ایشان به تعهد سیاسی و حذبی خود عمل نکرده و مردم را نردبان به اصطلاح پیشرفت خود و راهیابی به شورا قرار دادند.... دانشجوی دکتری (128037)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۳:۵۵
الهه دروغ (128063)