کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بختیار:

کلید اصلی کنترل قیمت‌ها واقعی کردن آن است

ایسنا , 2 مهر 1397 ساعت 12:01

گروه اقتصادی: یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما باید نرخ ارز و حامل های انرژی را واقعی کنیم و ملاحظاتی برای گروه‌های آسیب پذیر جامعه در نظر بگیریم.


علی بختیار با اشاره به تورم افسار گسیخته در شرایط فعلی اظهار داشت: مدتی است به دلیل ناتوانی دولت در مدیریت بخش های مختلف اقتصادی و استفاده از تجربیات ناموفق گذشته، شاهد به هم ریختگی اقتصاد هستیم ومهم‌ترین عامل به هم ریختگی اقتصاد کشور نیز نرخ ارز هست.نماینده مردم گلپایگان در مجلس بیان کرد: اگر بر وزارت صنعت و معدن فشار آوریم که قیمت ها را ثابت نگه دارد در حالیکه نرخ ارز مدام در تلاطم است سیاست نتظیم‌گری درستی در پیش نگرفته ایم بلکه فقط به صورت مقطعی مشکل را حل کرده‌ایم و سپس شاهد تورم شدیدتر خواهیم بود.این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: کلید اصلی کنترل قیمت ها واقعی کردن آن است ما باید نرخ ارز و حامل های انرژی را واقعی کنیم اما با در نظر گرفتن ملاحظاتی که به گروه های آسیب پذیر جامعه فشار وارد نشود.

وی گفت: از سوی دیگر ما باید از سیال شدن نقدینگی پیشگیری می‌کردیم. حرکت نقدینگی به سمت سکه و ارز باعث شده شاهد افزایش قیمت در این بخش باشیم. نقدینگی اگر مدیریت می شد می توانست در تولید و اشتغال تحول ایجاد کند اما امروز به یک خسران برای اقتصاد تبدیل شده است.بختیار تصریح کرد: برای حرکت نقدینگی به سمت تولید باید مشوق‌هایی ایجاد کنیم تا بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به جای سرمایه گذاری در سکه و ارز به سمت تولید بیایند.این عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: ما در این زمینه طرحی در رابطه با بردن نقدینگی به سمت پالایشگاه‌ها آماده کرده‌ایم. برای پالایشگاه‌هایی که در نزدیکی بنادر هستند و مجوز لازم را دارا هستند و مشکل نقدینگی دارند از طریق بورس راهکارهایی در نظر گرفته شده است تا بتوان ۱۰ تا ۵۰ درصد سهام پالایشگاه ها را به مردم واگذار کرد. این یک مزیت برای سرمایه گذاران در این طرح است ما باید از این نوع طرح ها در جهت کنترل نقدینگی استفاده کنیم.


کد مطلب: 160421

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/160421/کلید-اصلی-کنترل-قیمت-ها-واقعی-کردن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir