به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۶۰۵۳۵
ولایتی: مقام‌های ارشد ایران و آمریکا هرگز دیدار نخواهند کرد

ترامپ: مطمئنم روحانی مردی به غایت دوست‌داشتنی است!

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، گفت که فعلا برنامه‌ای برای دیدار با همتای ایرانی خود ندارد.
ترامپ: مطمئنم روحانی مردی به غایت دوست‌داشتنی است!
دونالد ترامپ در عین حال آمادگی ضمنی خود برای دیداری احتمالی با حسن روحانی در آینده را نشان داد. او توییت کرد: «با وجود تقاضاها، برنامه‌ای برای دیدار با رئیس جمهور حسن روحانی ندارم. شاید روزی در آینده. مطمئنم او مردی به غایت دوست‌داشتنی است!»

ولایتی: مقام‌های ارشد ایران و آمریکا هرگز دیدار نخواهند کرد
در همین حال، علی اکبر ولایتی آمادگی دولت آمریکا برای مذاکره با مقام‌های ارشد ایران را "خواب آشفته"ای خوانده که "هرگز تعبیر نخواهد شد و این قطعی است." مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل می‌گوید تحریم‌های نفتی و بانکی نمی‌توانند فروش نفت ایران را به صفر برسانند. وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی وجود کشورهایی مانند چین، روسیه، ترکیه با "کشورهای دوست دیگر" را راه حل مشکلاتی خوانده که با آغاز دور جدید تحریم‌ها از ۱۳ آبان بروز خواهند کرد: « در چارچوب دیپلماسی نگاه به شرق، می‌توان از سد تحریم‌ها گذشت و من آینده روشنی در این باره می‌بینم.»

متیس اتهام دخالت آمریکا در حمله تروریستی اهواز را رد کرد
وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که این کشور هیچ نقشی در حمله تروریستی اهواز نداشته است.
جیمز متیس‌، در پاسخ به اتهام مطرح شده از سوی سپاه پاسداران مبنی بر دست داشتن آمریکا در حمله تروریستی اهواز گفت: «حتی فکرش را هم نکنید که پای ما را وسط بکشید.» سپاه پاسداران ایران آمریکا، عربستان و اسرائیل را مسئول حمله تروریستی ۳۱ شهریور ماه در اهواز می‌داند و اعلام کرده است که "پاسخ کوبنده‌ای" به عاملان این حمله خواهد داد. در حمله مرگبار روز شنبه به رژه نیروهای نظامی درشهر اهواز ۲۵ نفر  شهید و حدود ۶۰ نفر مجروح شدند. جیمز متیس در جمع خبرنگاران حوزه جنگ در ساختمان وزارت دفاع آمریکا، اتهام مطرح شده از سوی سپاه علیه آمریکا را "مضحک" خواند و تأکید کرد: «موضع آمریکا روشن است: نمی‌توانند چنین اتهامی علیه ما مطرح کنند.» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به سخنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، گفت: «بد نیست بدانند که چه می‌گویند.» حسین سلامی دوشنبه دوم مهر در مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله تروریستی اهواز گفته بود: «سازمان‌دهنگان این حمله با جواب قاطع و کوبنده‌ای روبرو خواهند شد.» متیس ابراز امیدواری کرد که چهره‌هایی "با تجربه" و "کمتر احساساتی" در ایران کنترل اوضاع را در دست گیرند. سپاه پاسداران روز یکشنبه اول مهر با بیانیه‌ای اعلام کرد: «دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی به ویژه مثلث شیطانی غربی، عبری و عربی" در حال پیگیری پروژه انتقال ناامنی به داخل ایران هستند و حتی حاضرند زنان ، کودکان و مردم بیگناه را نیز آماج اقدامات کور و حقیر تروریستی قرار دهند.» حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز روز یکشنبه پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در فرودگاه مهرآباد گفت که جمهوری اسلامی "از جنایت اهواز نخواهد گذشت" و به آن پاسخ خواهد داد. خبرگزاری فارس هم به نقل از سید محمود علوی، وزیر اطلاعات نوشته بود: «افرادی که به روی سربازان ارتش آتش گشودند، کشته شدند و شماری از همدستان آنها بازداشت شده‌اند.» محمود علوی تأکید کرده بود: «تعداد زیادی از عاملان حمله دستگیر شدند و هویت همه آنها، تا نفر آخر روشن خواهد شد.»
 
برچسب ها: دونالد ترامپ