به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۶۰۵۹۲
ما را ارباب جهنم می‌خوانید پس اگر با ما در بیافتید جهنم را می‌بینید

تهديدات تند پومپئو و بولتون عليه حكومت ایران

گروه بين‌الملل: مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: "روزهای مصونیت تهران و مشوقان آن تمام شده است. رژیم آدم‌کش ایران و حامیان آن با پیامدهای جدی روبرو خواهند شد اگر رفتارشان را عوض نکنند. بگذارید پیام امروز من روشن باشد: ما شما را زیر نظر داریم، و سراغ شما خواهیم آمد."
تهديدات تند پومپئو و بولتون عليه حكومت ایران
جان بولتون  که در نیویورک و درحاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نشستي تحت عنوان «اتحاد عليه ايران هسته‌اي» سخن می گفت اعلام کرد: «ملاهای تهران ما را شیطان بزرگ و ارباب جهنم می‌خوانند، پس حرف مرا جدی خواهند گرفت که می‌گویم اگر با ما، شرکا و یا متحدان‌مان در بیافتید، اگر به شهروندان ما آسیب بزنید یا همچنان دروغ بگویید، نارو بزنید و تقلب کنید آنوقت جهنم را خواهید دید.» بولتون حکومت ایران را تهدیدی دائمی علیه آمریکا و همپیمانانش دانست و گفت: «اگر علیه ما و همپیمانانمان قدمی بردارید و به شهروندانمان آسیبی برسانید٬ اگر به دروغ‌ها٬ کلک‌ها و فریب‌هایتان ادامه بدهید٬ به طور قطع با عواقب بسیار بدی مواجه خواهید شد.»

جان بولتون که اتحادیه اروپا را «در حرف قوی و در عمل ضعیف» خوانده بود افزود: «ما ایجاد این سازوکار ویژه را زیر نظر داریم، سازوکاری که هنوز در کار نیست و تاریخ راه‌اندازی آن هم مشخص نشده است. اجازه نمی‌دهیم اروپا یا هیچکس دیگری تحریم‌های ما را دور بزند.» مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت ایالات متحده انتظار دارد مشتریان نفت ایران خرید نفت از این کشور را تا موعد آغاز تحریم نفتی آمریکا علیه ایران یعنی ۴ نوامبر قطع کنند. وی همچنین به بانک‌ها و موسسات مالی جهانی نیز در مورد همکاری با ایران هشدار داد. جان بولتون گفت: «بانک‌ها و موسساتی که خدمات انتقال وجه نظیر سوئیفت ارائه می‌دهند باید به دقت مراقب داد و ستد با ایران باشند و از خود بپرسند آیا ارزشش را دارد یا نه؟» بولتون گفت: حکومت ایران بزرگترین گروگانگیر در جهان است. آنها ایران می‌گویند ما شیطان بزرگ هستیم، اگر ما را عصبانی کنید به شما نشان خواهیم داد که ارباب جهنم سوزان هستیم و همه جا دنبالتان خواهیم کرد!

حکومت ایران⁩ بیشتر نگران «آب سنگین» است تا آب آشامیدنی مردمش!
وزیر خارجه آمریکا هم در اين نشست گفت: طرح چرخه تجاری جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن علیه ایران «عمیقا زیان بخش» است.

مایک پمپئو، با بيان اينكه حکومت ایران⁩ بیشتر نگران «آب سنگین» است تا آب آشامیدنی مردمش! اظهار داشت: «متاسفانه من شب گذشته از اینکه طرف های متعهد به برجام اعلام کردند ساز و کار ویژه پرداخت برای مقابله با تحریم های آمریکا ایجاد خواهند کرد، ناراحت و عمیقا ناامید شدم. این یکی از زیان بخش ترین تصمیمات قابل تصور برای صلح و ثبات منطقه و جهان است.» وی با شرح برخي اقدامات ضد آمريكايي جمهوري اسلامي در طول 40 ساله اخير، خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا افزود: «شما با حفظ درآمدهای رژیم، ایران را به عنوان بزرگترین کشور حامی ترور مستحکم می کنید. می توانم تصور کنم که آیت الله های ... و سپاه پاسداران باید امروز صبح خیلی خندیده باشند.»

مایک پومپئودر بخش دیگری از اظهارات خود گفته است: «ایالات متحده به مردم ایران می‌گوید:ما از حق شما برای زندگی بعنوان ملتی آزاد، تحت حکومتی پاسخگو که به شما احترام بگذارد،حمایت می‌کنیم. لیاقت شما بیشتر از این انقلاب بی ثمری است که توسط رهبرانی فاسد برشما تحمیل شده است.» وی اضافه کرده است: «بخاطر سیاستهای شکست خورده این رژیم، مردم ایران با کمبود شدید آب و بحران‌های محیط زیستی دست و پنجه نرم می کنند. رژیم ایران بیشتر نگران آب سنگین است تا آب آشامیدنی.»
وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: ایالات متحده به تلاش‌های بین المللی برای تغییر رفتار ایران از طریق فشار، بازدارندگی و حمایت از مردم ایران ادامه خواهد داد. ما خواهان حضور همه کشورها (در چنین ائتلافی) هستیم. این جزو مهم‌ترین الویت‌های دیپلماتیک رئیس جمهوری آمریکا است.