به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۶۰۶۶۷

هتل‌ها مجبور به تعدیل کارکنان خود شدند

گروه جامعه: رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: در ماه‌های گذشته بسیاری از هتل‌ها به تعدیل کارکنان خود پرداخته‌اند. ما نیازمند تعریف بسته حمایتی از سوی دولت هستیم.
هتل‌ها مجبور به تعدیل کارکنان خود شدند
جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران کشور) در نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران که در سالن رویال‌هال هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این همایش افزایش انسجام و یکپارچگی فعالان گردشگری، هم‌فکری برای رفع موانع و چالش‌های پیش رو و همچنین ارتقای کیفیت و بهبود خدمات در صنعت گردشگری است.وی بیان کرد: امروزه صنعت هتلداری با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در ماه‌های گذشته این موضوعات سبب شده تا بسیاری از هتل‌های به تعدیل کارکنان خود بپردازند و این مسئله تنها با کمک و حمایت دولت و مجلس و همچنین دیگر بخش‌های خصوصی می‌تواند به سمت بهبود رود.حمزه زاده در ادامه توضیح داد: به‌عنوان مثال در حال حاضر هزینه حامل‌های انرژی بالا رفته و اگر در گذشته هزینه آب برای یک هتل دو ستاره ١٥ میلیون تومان بود؛ این میزان در حال حاضر به ٦٠ میلیون رسیده است.

وی افزود: صنعت گردشگری؛ صنعتی فرابخشی بوده و با سازمان‌های مختلفی ارتباط دارد که باید در جهت منافع کشور به یکدیگر کمک کنند اما متاسفانه نگاه سازمان‌های دولتی بیشتر به سمت منافع سازمانی خود بوده و به منفعت کشور توجه چندانی نمی‌کنند؛ به‌همین دلیل این سازمان‌ها سختگیری زیادی را برای ما ایجاد می‌کنند. برای مثال سازمان امور مالیاتی یا بیمه اکثر هتل‌ها را به بهانه‌های مختلف جریمه می‌کنند.رییس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: در قدم اول ما نیازمند تعریف بسته حمایتی از سوی دولت هستیم که خوشبختانه مقدمات این کار فراهم شده و قرار است از طریق رییس سازمان میراث فرهنگی در هیأت دولت به تصویب برسد.وی افزود: به‌علاوه این موضوع معافیت صد درصد مالیاتی برای یک دوره مشخص، کاهش هزینه‌های حامل‌های انرژی، دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی، تعیین تکلیف وضعیت مهمانسراهای دولتی و مراکز اقامتی غیرمجاز از جمله درخواست‌های ما در بسته حمایتی است که قطعا می‌تواند سبب پیشرفت صنعت گردشگری شود.

رییس جامعه هتلداران ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: کشوری در امر توسعه پایدار گردشگری موفق می‌شود که برنامه‌های بلندمدت داشته باشد، اما در شرایط فعلی ما فاقد مکانیزم آماری هستیم. بنابراین بسیاری از برنامه‌ریزی‌هایمان دچار مشکل هستند. امیدواریم در آینده با استقرار مکانیزم آماری برای تاسیسات گردشگری وضعیت بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.وی در پایان با بیان اینکه از رییس سازمان میراث فرهنگی می‌خواهیم تا دستور بازنگری یا تدوین برنامه توسعه گردشگری را بدهد، بیان کرد: در حال حاضر دخالت‌های غیرحرفه‌ای کارشناسان سازمان‌های مختلف در صنعت هتلداری بسیار زیاد بوده و ما را با مشکل مواجه کرده است. به‌همین دلیل انتظار داریم که این موضوع نیز حل شود.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: هتل گردشگری