به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۶۰۶۶۸
بنیامین نتانیاهو:

درباره عملیات‌مان در سوریه تضمين گرفتيم

گروه بين‌الملل: نخست وزیر اسراييل اظهار داشت، درباره عملیات ارتش این رژیم در سوریه به تضمین‌هایی از جانب دونالد ترامپ دست یافته است.
درباره عملیات‌مان در سوریه تضمين گرفتيم
 
بنیامین نتانیاهو، بعد دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: به آنچه می‌خواستم دست یافتم. نتانیاهو خاطرنشان کرد، به تضمین‌های دونالد ترامپ درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در سوریه دست یافته است. این تضمین‌ها بعد از تصمیم مسکو درباره مجهز کردن سوریه به سامانه‌های دفاع موشکی اس ۳۰۰ در پی سقوط هواپیمای نظامی ایلوشین ۲۰ روسیه از جانب ترامپ داده شده است.

اسراييل پیشتر هم تهدید کرده بود، به رغم ساقط شدن هواپیمای نظامی روسیه در حریم هوایی سوریه که مسکو، تل‌آویو را مقصر آن می‌داند به عملیات نظامی خود در سوریه ادامه خواهد داد. نتانیاهو تاکید کرد، با ترامپ به موضوع حادثه سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ روسیه و تصمیم مسکو در زمینه مجهز کردن ارتش سوریه به سامانه‌های اس ۳۰۰ پرداخته است. وی در توئیتی نوشت، دیدارش با ترامپ بسیار ویژه بود و از حمایت گسترده ترامپ از دولت اسرائیل تشکر کرد.

دونالد ترامپ نیز درباره دیدارش با نتانیاهو گفت: ما درباره تجارت، ارتش و مسائل نظامی حرف زدیم. ما کاملا هر آنچه اسرائیل در زمینه امنیتی انجام می‌دهد، تایید می‌کنیم. رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر اینکه حمایت واشنگتن از تل‌آویو ادامه خواهد داشت گفت: ما صد در صد با اسرائیل هستیم و در کنار آن ایستاده‌ایم. ترامپ درباره بحران روسیه و اسرائیل در پی سقوط هواپیمای ایلوشین ۲۰ تاکید کرد: اگر شرایط فراهم شود با ولادیمیر پوتین در این باره صحبت خواهم کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ضمن تایید راه حل دو کشوری برای درگیری اسرائیل و فلسطین اعلام کرد،‌ اطمینان دارد که تشکیلات خودگردان فلسطین به میز مذاکرات باز می‌گردد.

ترامپ گفت: طرح صلحی که دولت من برای درگیری اسرائیل و فلسطین در نظر گرتفه و ظرف چهار ماه آینده از آن پرده برداری می‌کند بسیار متوازن و متعادل خواهد بود. وی تصریح کرد: اگر آنها دو کشور بخواهند من موافقم اگر یک کشور بخواهند باز هم من موافقم. این پنجمین دیدار بین ترامپ و نتانیاهو از زمان ریاست‌جمهوری ترامپ است. نتانیاهو پیش از عزیمت به نیویورک نیز گفته بود، به تلاش‌هایش به منظور ممانعت از فعالیت‌های ایران در سوریه و هماهنگی امنیتی بین ارتش روسیه و اسرائیل ادامه می‌دهد.