به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۶۰۷۳۱
در خوزستان چه می‌گذرد؟ ركورد تازه در ثبات مدیریتی در صنایع كشور!

انتصاب و عزل 72 ساعته مدیر شركت دولتی!

گروه اقتصادی: در اقدامی بی‌نظیر و خارق‌العاده در زمینه ثبات مدیریتی كشور!! در یكی از صنایع بزرگ دولتی ایران، مدیرعامل انتصاب شده شركت فولاد اکسین خوزستان در عرض 72 ساعت عزل و به جای او فرد دیگری منصوب شد!
انتصاب و عزل 72 ساعته مدیر شركت دولتی!
به گزارش بهارنیوز، سایت خبری شركت صنعتی فولاد اكسين (یكی از صنایع بزرگ فولاد) روز 31 شهریور ماه با انتشار خبری با تیتر «کسری غفوری به عنوان مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان منصوب شد؛ مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد» نوشت: {به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل این شرکت امروز شنبه مورخ ۳۱/۰۶/۱۳۹۷ با حضوراعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران شرکت در محل سالن کنفرانس حوزه مدیریت برگزار شد.} لینك خبر

همین سایت در تاریخ 4 مهرماه یعنی 4 روز پس از خبر قبلی خود در خبر كوتاهی نوشت: {سرپرست جدید شرکت فولاد اکسین خوزستان منصوب گردید (!)
به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با موافقت  اعضای هیئت مدیره آقای دکتر اسماعیل کروشاوی به عنوان سرپرست شرکت فولاد اکسین خوزستان انتخاب شد. مهندس انصاریان رئیس محترم هیئت مدیره روز چهارشنبه با حضور در شرکت فولاد اکسین، دکتر کروشاوی را به عنوان سرپرست این شرکت معرفی کرد.} لینك خبر

یكی از مدیران این شركت به خبرنگار ما گفت: گروهی از مدیران استان و همچنین نمایندگان مجلس خوزستان در مجلس كه صنایع و ادارات خوزستان را به حیاط خلوت انتصابات سفارشی خود مبدل كرده‌اند عامل اصلی این ماجرای تاسف‌بار هستند. زیرا فشارهای این مسئولان و نمایندگان، باعث شد هیات مدیره این شرکت در عرض سه روز اینگونه دست به تغییر مدیریت خود زده و وضعیت یكی از صنایع كلیدی استان را به چالش بكشند. گفتنی اینكه شرکت فولاد اکسین كه یكی از مراکز بزرگ اقتصادی خصولتی! محسوب می‌شود در سال ۱۳۸۸ با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی، تولید انبوه خود را آغاز کرده و 60 درصد سهام این شركت متعلق به وزارت كار و 40 درصد آن متعلق به گروه ملی فولاد می‌باشد اما چند سالی است به دلیل ضعف مفرط مدیریت استانداری خوزستان و  برخی نمایندگان مجلس عملا به‌ غیر از فعالیت تولیدی متاسفانه، به یك مركز برای فعالیت‌های سیاسی، انتخاباتی و ... مبدل شده است. جالب است بدانید یکی از نمایندگان اهواز در مجلس در روز استضیاح وزیر رفاه و کار و امور اجتماعی حکم انتصاب یکی از دوستانش را گرفت و بلافاصله به صف مخالفان استیضاح پیوست!

بی ثباتی در مدیریت این شرکت صنعتی و دخالت‌های پیاپی و مستمر در چینش مدیران آن و همچنین تبدیل کردن شركت به حیات خلوت گروهی از نمایندگان مجلس و لابی های سیاسی و انتصاب افراد بازنشسته که خود مجلس شورای اسلامی رای به عدم بکارگیری آنها در بدنه دولت دارد برخلاف مصوبات مجلس است. در این اوضاع بد و نابسامان اقتصادی، چرا و بر اساس کدام قانون مدون این اتفاقات باید روی سر یكی از مدرنترین شرکت فولادی خاورمیانه و  ایران، آوار شود و در این  شرایط ویژه اقتصاد کشور، چه کسی پاسخگو است و از سویی کدام شخص، مسئولیت بروز بحران احتمالی در این شرکت را در آینده‌ای نزدیک برعهده خواهد‌گرفت؟! همان بلایی كه بر سر دیگر صنایع استان از جمله گروه ملی صنعتی فولاد اهواز وارد آمد؟ شركت صنعتی فولاد اكسين كه تنها توليدكننده ورق عريض فولاد در خاورميانه محسوب می‌شود، تاكنون بدليل دخالت برخى نمايندگان مجلس و سياسيون در انتصابات سفارشى و امور بازرگانى و بازاریابی اين شركت، دچار معضلات فراوانى گرديده كه ورود دستگاه‌هاى نظارتى را به منظور جلوگيرى و ممانعت از اين دخالت‌ها را مى‌طلبد.

متاسفانه ضعف مدیریت در استان خوزستان پس از كنار نهادن مقتدایی از سمت استانداری به اوج رسیده است. البته قابل پیش‌بینی هم بود كه این نحوه مدیریت سرانجامی چنین نابسامان به دنبال بیاورد. بسیاری از مناصب مدیریتی استان جولانگاه بازنشستگان شده به گونه‌ای كه طبق داده‌های رسمی یكی از خبرگزاری های كشور، استاندار خوزستان در بین همه استاندارهای كشور بیشترین معاونان بازنشسته را دارد! از سوی دیگر بنا به اعلام رسمی مقامات كشور، طی چند ساله اخیر بیشترین اعتراضات و تظاهرات صنفی در شهرهای خوزستان رخ داده است كه عموما ریشه در ضعف و سوءمدیریت‌‌های موجود این استان دارد. این درهم ریختگی‌های مدیریتی و انتصابات سفارشی و فامیلی و تغییرات 72 ساعته! و جولاندهی مدیران پا به‌سن گذاشته و بازنشسته عملا فضای اجتماعی و اقتصادی این استان را بشدت ملتهب و آبستن حوادث نموده كه متاسفانه حادثه تلخ تروریستی اخیر یكی از تازه‌ترین آنها بوده است.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۵:۵۸
این شریعتی، استان خوزستان را به روز سیاه نشانده و همچنین نمایندگان باندباز اهواز ... (361388)
taleb
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۴:۲۸
سلام، با نظارت استصوابی چند منفعت خواه ضعیف النفس کم سواد وارد مجلس می شوند واین نمایندگان با معاملات پشت پرده به وزیر ضعیف باج ده رای می دهند ونهایتا استاندار ضعیف از این دایره انتخاب می شود وقتی امام رحمه الله علیه فرمودند مجلس درراس امور است قطعا اینگونه مجالس نیست چون کسی که خود چیزی ندارد نمی تواند به دیگران چیزی بدهد (361394)