کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد: امکان راه‌اندازی اورژانس خصوصی ۱۱۵

۴۰۰ دستگاه آمبولانس همچنان در گمرک

ایسنا , 7 مهر 1397 ساعت 10:15

گروه جامعه: سرپرست سازمان اورژانس کشور نحوه خرید خدمت از بخش خصوصی را در حوزه خدمات اورژانس ۱۱۵ تشریح کرد و گفت: از ۷۰۰ آمبولانسی که در گمرک مانده است، مشکل ۳۰۰ آمبولانس حل شده، اما مشکل ۴۰۰ آمبولانس همچنان پابرجاست.


دکتر پیرحسین کولیوند با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان اورژانس کشور  برای توسعه خدمات، خرید خدمت از بخش خصوصی است، گفت: بر این اساس اگر سرمایه‌گذاری باشد که بتواند تعداد قابل توجهی آمبولانس بیاورد، می‌توانیم از او خرید خدمت کنیم. به این صورت که یا از آنها خرید خدمت کنیم یا آمبولانس‌هایش را اجاره کنیم.وی افزود: در عین حال نوع دیگری از همکاری‌مان می‌تواند به این شکل باشد که به بخش خصوصی اجازه راه‌اندازی یک اورژانس ۱۱۵ خصوصی را برای کسانی که مایلند پول پرداخت کنند، داشته باشیم. البته در این صورت همه اقدامات‌شان باید تحت نظارت دیسپچ سازمان اورژانس کشور باشد و بدون نظارت دیسپچ و نرم‌افزار سازمان اورژانس، نمی‌توانند کار کنند.کولیوند درباره وضعیت ناوگان آمبولانس اورژانس کشور، ‌ گفت: نیاز اورژاس به آمبولانس بر اساس توسعه‌هایی است که در این حوزه اتفاق می‌افتد. در حال حاضر با توجه به افزایش ناوگانی که داشته‌ایم و با اضافه شدن ۷۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور در آینده نزدیک، تقریبا می‌توانیم بگوییم که وضعیت‌مان مناسب است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: به هر حال ما باید به طور مرتب ناوگان‌مان را نوسازی و بازسازی کنیم. در عین حال از آنجایی که توسعه پایگاه‌های اورژانس روستایی را هم در دستور کارمان قرار داده‌ایم، بر اساس جانمایی‌های انجام شده برای این مناطق هم باید از نظر تامین تجهیزات، آمبولانس‌، نیروی انسانی موارد لازم را تهیه کنیم.کولیوند همچنین اظهار کرد: در حال حاضر چهار شرکت خصوصی با سازمان اورژانس کشور در حال مذاکره‌اند و نحوه همکاری‌مان را باهم هماهنگ می‌کنیم.وی درباره وضعیت ۷۰۰ دستگاه آمبولانس جدیدی که در گمرک مانده بودند نیز گفت: از ۷۰۰ آمبولانسی که در گمرک مانده است، مشکل ۳۰۰ آمبولانس حل شده، اما مشکل ۴۰۰ آمبولانس همچنان پابرجاست. نمی‌دانم بویژه در شرایط حال حاضر چرا کالایی چون موبایل را آزاد می‌کنند، اما برای آزاد شدن آمبولانس‌های اورژانس مانع ایجاد می‌کنند.


کد مطلب: 160789

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/160789/۴۰۰-دستگاه-آمبولانس-همچنان-گمرک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir