به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۶۰۸۱۰
نتیجه جدیدترین مطالعه سازمان راهداری آمریکا تائید کرد

افزایش خطرناک دما تا سال ۲۱۰۰

گروه علم و فناوری: سازمان راهداری آمریکا که زیرمجموعه وزارت راه این کشور است در جدیدترین مطالعه خود به این نتیجه رسیده است که جهان تا سال ۲۱۰۰ با افزایش دمای خطرناکی روبرو خواهد شد.
افزایش خطرناک دما تا سال ۲۱۰۰
دولت آمریکا، اجماع علمی گرمایش جهانی به سبب اعمال بشر را پذیرفته است. با این حال، مقررات زیست محیطی سخت‌تری را وضع نکرده است، بلکه حتی بر عکس نیز کار کرده است.اکنون سازمان راهداری آمریکا طی یک مطالعه پیش‌بینی کرده است که دمای جهانی حدود چهار درجه سانتیگراد تا سال ۲۱۰۰ افزایش می‌یابد و گزارش این سازمان می‌گوید دولت حاکم به جای استفاده از این آمار به عنوان انگیزه‌ای برای فشار بیشتر برای تنظیم مقررات سختگیرانه‌تر، بی‌تفاوت عمل می‌کند.پروفسور جان استرمن، مدرس موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به واشنگتن پست گفته است که مشکل این است که فعالیت‌های زیست‌محیطی ترامپ کمتر از دوره اوباما است و دولت جدید به طور عمده، سیاست‌های ضعیفی را در پیش گرفته است.حتی مطالعات خود دولت نشان می‌دهد که قوانین موجود راجع به آلایندگی خودروها موجب پمپاژ هشت میلیارد تن کربن دی‌اکسید در اتمسفر می‌شود.

این اتفاقات می‌تواند منجر به عواقب ناگواری شود. گرمایش جهانی در حال حاضر در حال ذوب کردن یخچال‌های طبیعی و نابودی صخره‌های مرجانی است و همه اینها با ادامه افزایش دما بدتر خواهد شد.این مطالعه نشان می‌دهد که خشکسالی‌ها، سیلاب‌ها و دیگر بلایای طبیعی که امروزه دچار آن هستیم، در نتیجه گرمایش جهانی اتفاق می‌افتد.در حال حاضر اگر دلسوزی وجود داشته باشد، خودروسازان هستند، چرا که اکثر برندهای بزرگ در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای هیبریدی و تمام‌برقی در چند سال آینده هستند.علاوه بر این، ممکن است مالکیت خودرو کاهش یابد، زیرا بیشتر مردم تصمیم به استفاده از خدمات به اشتراک گذاری خودرو و حمل و نقل خودران خواهند گرفت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: افزایش دما