به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۶۰۹۲۳
در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران

ماهاتیر محمد: چاره‌ای جز اطاعت از آمریکا نداریم

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر مالزی درباره قطع روابط تجاری با ایران در راستای تحریم‌های آمریکا علیه این کشور گفت: ما چاره دیگری نداریم و اگر شما از آمریکایی‌ها اطاعت نکنید، اقداماتی را علیه بانک‌‌ها و پول ملی شما انجام می‌دهند.
ماهاتیر محمد: چاره‌ای جز اطاعت از آمریکا نداریم
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «مالای میل»، «ماهاتیر محمد» در مصاحبه با شبکه ترک «تی آر تی» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: بی‌ثباتی دولت آمریکا در روابط بین‌الملل برای اقتصاد مالزی هزینه خواهد داشت. «ماهاتیر محمد» با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا روابط تجاری مالزی با ایران را  کاهش داده و احتمالا کاملا متوقف خواهد کرد درباره ادعاهای «دونالد ترامپ» در خصوص تبعات روابط تجاری با ایران گفت: ما قطعا از این تصمیم آمریکا آسیب خواهیم دید؛ اما تجارت را با دیگر شرکای تجاری ادامه می‌دهیم تا تاثیر این آسیب‌ها را کم کنیم. وی در پاسخ به سوالی درباره قطع روابط تجاری با ایران در راستای تحریم‌های آمریکا علیه این کشور گفت: ما چاره دیگری نداریم و اگر شما از آمریکایی‌ها اطاعت نکنید، اقداماتی را علیه بانک‌‌ها و پول ملی شما انجام می‌دهند. نخست وزیر مالزی گفت: بلاتکلیفی‌های رئیس جمهور آمریکا در روابط بین الملل و مخالفت او با جهانی شدن، به کشورهای کوچکی چون مالزی آسیب اقتصادی می‌زند. وقتی مشخص نیست کشورهای قدرتمند چه نوع سیاستی را دنبال خواهند کرد، بلاتکلیفی بوجود می‌آید و این به قیمت آسیب زدن به ثروت و مواضع کشورهایی مانند مالزی است.
 
وزیر کشور آمریکا:
با محاصره دریایی روسیه مانع از صادرات نفت ایران می‌شویم!
وزیر کشور آمریکا مدعی شد در صورت نیاز نیروی دریایی آمریکا این توانایی را دارد که با محاصره روسیه مانع از دلالی نفت ایران توسط روسیه در اروپا شود.
به گزارش ایلنا، به نقل از «واشنگتن اگزمینر»، «رایان زینک»، وزیر کشور آمریکا در نشستی در شهر پیتسبورگ گفت اگر لازم باشد نیروی دریایی آمریکا می‌تواند روسیه را محاصره کند تا توزیع نفت در خاورمیانه را تحت کنترل داشته باشد. «زینک» گفت: آمریکا قادر است با کمک نیروی دریایی خود از باز بودن خطوط دریایی اطمینان کسب کند. آنها می‌توانند در صورت لزوم محاصره کنند تا از اینکه انرژی وارد بازار نمی‌شود مطمئن باشند. وزیر کشور آمریکا گفت که معتقد است دلیل اصلی ورود روسیه به خاورمیانه، تجارت هیدروکربن است.

وی با اشاره به وابستگی روسیه به توانایی‌هایش در فروش انرژی گفت: روسیه تک بعدی است. من معتقدم تنها دلیل ورود روسیه به خاورمیانه این است که بتواند نقش دلال انرژی را در شرق اروپا و بخش جنوبی اروپا بازی کند. «زینک» در پاسخ به سوالی درباره راه مقابله با ایران و روسیه گفت: دو راه برای این کار وجود دارد. اول گزینه نظامی است که من آن را ترجیح نمی‌دهم. گزینه دیگر اقتصادی است. گزینه اقتصادی برای ایران و روسیه کم و بیش، امتیازات خوبی در بر دارد و منجر به جایگزینی سوخت می‌شود. وی گفت: ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم چرا که آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز است. «زینک» همچنین گفت: آمریکا توانایی دریایی لازم برای محاصره روسیه در صورت نیاز را دارد تا اطمینان حاصل کند که انرژی آنها وارد بازار نمی‌شود.