به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۶۱۱۶۰

۷۰ درصد دفاتر مسافرتی تهران در صف تعلیق

گروه جامعه: رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور با بیان اینکه به تعداد دفاتری که درخواست خودتعلیقی دارند، لحظه به لحظه اضافه می‌شود، گفت: در بین متقاضیان؛ ۷۰ درصد از دفاتر تهران که اتفاقا از دفاتر مهم و با سابقه هستند نیز حضور دارند.
۷۰ درصد دفاتر مسافرتی تهران در صف تعلیق
حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور) درباره تعداد دفاتر مسافرتی که درخواست خود تعلیقی داده‌اند،  گفت: در حال حاضر تعداد این آژانس‌ها بسیار زیاد بوده و لحظه به لحظه به آنها اضافه می‌شود ولی بنده نمی‌خواهم با گفتن تعداد دقیق این آمار آب به آسیاب دشمن بریزم و تنها به گفتن این موضوع اکتفا می‌کنم که ۷۰ درصد دفاتر تهران که اتفاقا از دفاتر مهم و باسابقه هستند نیز در بین متقاضیان خود تعلیقی حضور دارند و این موضوع قابل تاملی است.وی افزود: البته باید بگویم که قرار است در روزهای آتی با آقای مونسان جلسه‌ای داشته باشیم و موانع موجود دفاتر را با ایشان در میان بگذاریم تا از این اتفاق جلوگیری شود. اما باید بگویم که در این چند روز که درخواست تعلیق دفاتر مطرح شده از نهادها، افراد و دفاتر مختلف درباره این موضوع با من تماس گرفته و می‌پرسند که نتیجه این موضوع چه می‌شود و جالب اینکه از سازمان میراث که سازمان متولی ماست، هیچ صحبتی با بنده صورت نگرفته و حتی کلمه‌ای هم به میان نیامده است.

رفیعی ادامه داد: علت درخواست دفاتر برای خود تعلیقی، شرایط کنونی است که همواره برای آنها زیان‌بار بوده و حتی ۴۰ تا ۵۰ درصد نیروهای خود را تعدیل کردند. اما در این وضعیت هم سازمان‌های مرتبط با آنها همکاری نمی‌کنند. به‌عنوان مثال اگر تامین اجتماعی حداقل در بحث بیمه برای دفاتر در شرایط کنونی آفرهایی درنظر می‌گرفت، شاید تعدیل نیرو صورت نمی‌گرفت اما در حال حاضر این میزان تعدیل شده‌اند و براساس قانون هم تا یک‌سال، یک‌سال‌ونیم باید حقوق خود را از تامین اجتماعی بگیرند که در این صورت ضرر بیشتری شامل حال خود سازمان شده است.رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی دفاتر با خود می‌گویند شش ماه خود را به صورت تعلیق درمی‌آوریم و از ضرر‌های خود جلوگیری می‌کنیم. در این‌صورت هم مشتری‌های خود را حفظ می‌کنند و هم قانون اجازه ندارد که آنها را لغو مجوز کند. به‌این صورت در این روزها که وضعیت لوسیزن است و شرایط کار کردن آنچنان مهیا نیست، درخواست تعلیق شش ماهه داده و خود را خلاص می‌کنند.وی در پایان گفت: قصد بنده این است که نگذارم این اتفاق بیفتد و تمام تلاشم را می‌کنم که حتی یک دفتر هم تعلیق نشود چراکه این موضوع به منفعت کشور نبوده و می‌تواند دشمن را شاد کند که هیچ‌کدام از ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: گردشگری