به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۶۱۲۰۸
فروش ارز تا 5 هزار يورو در صرافی‌ها بلامانع اعلام شد

حذف دلار در سايت‌هاي اعلام قيمت ارزها!

گروه اقتصادي: همزمان با فيلتر شدن دهها سايت و كانال كه نرخ هاي ارز و سكه را اعلام مي‌كردند، بقيه سايت‌هاي ارزي هم در جدول نرخ ارزها، «دلار» را حذف كرده‌اند!
حذف دلار در سايت‌هاي اعلام قيمت ارزها!
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار با افزایشی اندک نسبت به روز گذشته به چهار میلیون و چهارصد و پنجاه و یک هزار تومان رسیده است. کاهش قیمت دلار در بازارهای جهانی ، نرخ سکه را دستخوش کاهشی قابل توجه کرد اما این روند امروز با کندی خرید و فروش این کالا متوقف شد.
قیمت طلا، سکه و ارز یک روز پس از طوفان
صرافان در حال حاضر کمتر به معامله سکه روی می آورند و بخش عمده ای از حجم بازار به خرید ارز اختصاص دارد. در حالی که سایت های اعلام قیمت، از انتشار قیمت دلار امروز خودداری کرده‌اند، بانک‌ها دلار را از ابتدای صبح با قیمت هایی در حدود 9500 تومان خریداری می کنند. افزایش تقاضا برای فروش دلار به این روند دامن زده است. هر دلار بين 13 تا 14 و یورو در بازار به قیمت 15 هزار و 339 تومان و هر پوند 17 هزار و 217 تومان فروخته می‌شود.
قیمت طلا، سکه و ارز یک روز پس از طوفان
هر گرم طلا نیز امروز در بازار به قیمت 403 هزار تومان فروخته می‌شود . هر چند این قیمت از ابتدای صبح افزایشی قابل توجه را نشان می دهد اما نسبت به روز گذشته بی تغییر است. هر اونس طلا نیز تغییراتی اندک را نسبت به دیروز تجربه کرد.
 
فروش ارز تا 5 هزار يورو در صرافی‌ها بلامانع اعلام شد
 روابط عمومي بانك مركزي اعلام کرد اين بانک به صرافی های مجاز اجازه داد نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بر مبنای نرخ بازار اقدام کنند. بانك مركزي پیرو نامه موضوع "دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز" در اجرای تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران، به صرافی ها اعلام کرد: فروش ارز به صورت اسکناس تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها توسط آن صرافی‌ بر مبنای نرخ بازار صرفاً با ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا)" علاوه بر موارد ٢٣ گانه اعلامی در نامه عمومی مورد اشاره با رعایت مقررات ارزی بلامانع است. شایان ذکر است ثبت اطلاعات در "سنا" مورد تاکید است و بازرسان بانک مرکزی عملیات صرافی در این زمینه را بررسی و در صورت عدم ثبت، مطابق با مقررات برخورد خواهند كرد.