کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه سایه‌روشن‌های لیست جدید کی‌روش

فرهیختگان , 12 مهر 1397 ساعت 9:10

گروه ورزشی: سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران برای تشکیل دومین اردوی تیم‌ملی در راه جام ملت‌های آسیا 2019، لیست 28 نفره‌ای از بازیکنان اعلام کرد.


پس از اردوی شهریور‌ماه و دیدار برابر ازبکستان، این دومین اردوی تیم‌ملی محسوب می‌شود و برای دیدار تدارکاتی با بولیوی برنامه‌ریزی شده است. اسامی بازیکنان دعوت شده به این شرح است:
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند‌، امیر عابدزاده، رشید مظاهری، سید‌حسین حسینی

خط دفاعی:پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، سید‌مجید حسینی، مرتضی پور‌علی‌گنجی، میلاد محمدی، صادق محرمی، محمدرضا خانزاده

خط میانی: مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احمد نوراللهی، علی کریمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی
سامان قدوس، وحید امیری

مهاجمان: سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی، علی قلی‌زادهاردوی تیم‌ملی از روز جمعه 13/07/97 آغاز و بازیکنان باید بعدازظهر همان روز در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند.

تداوم خودزنی‌ها!
در لیست دعوت شده نام 15 لژیونر و 13 بازیکن از لیگ ایران به چشم می‌خورد. همچنان نام لژیونرها به هر قیمتی در لیست کی‌روش رو به ازدیاد است و مشخص نیست آیا بازی در خارج از مرزهای ایران ضمانت برای حضور مداوم در لیست‌های تیم‌ملی به هر قیمتی به‌شمار می‌رود؟سیاست‌های یک بام و دو هوای استاد کی‌روش نیز همچنان ادامه دارد و مشخص نیست چرا رضاییان که بدون تیم مانده از تیم‌ملی خط می‌خورد و کریم انصاری‌فرد دیگر بازیکن بدون تیم مانده به اردو دعوت می‌شود؟!از سوی دیگر بازیکنانی مانند امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده در تیم الاهلی با نمایش ضعیف خود در آستانه دیپورت از قطر هستند اما باز هم نام آنها در لیست جدید وجود دارد. ابراهیمی را شاید ستون تیم‌ملی بدانیم و دعوتش را به خاطر سابقه‌اش عجیب ندانیم اما خودزنی‌های کی‌روش با دعوت از خانزاده همچنان ادامه دارد!

نکته جالب در این باره حضور سه لژیونر سابق تیم‌ملی در تیم تراکتورسازی است و درصورت عدم حضور شجاعی و دژاگه و حاج‌صفی در تبریز، شاهد تعداد کمتری از بازیکنان حاضر در لیگ ایران در لیست کی‌روش بودیم. این سه بازیکن نیز تحت هر شرایطی از بازیکنان محبوب کی‌روش به‌شمار می‌روند و چه بسا در هر تیم دیگری هم بودند به تیم‌ملی دعوت می‌شدند.استقلال با 6 بازیکن بیشترین نماینده را در اردوی تیم‌ملی دارد. پس از آبی‌پوشان تراکتورسازی با سه بازیکن، پرسپولیس با دو بازیکن، ذوب‌آهن و سایپا هر کدام با یک بازیکن از بین تیم‌های ایرانی در اردوی جدید تیم‌ملی حضور دارند. در این بین باز هم نامی از هیچ یک از بازیکنان تیم صدرنشین پدیده در لیست کی‌روش دیده نمی‌شود.سپاهان نیز این روزها درخشش خوبی در فوتبال ایران دارد اما بازیکنان این تیم هم از چشمان کادرفنی به‌منظور حضور در اردوی جدید تیم‌ملی دور مانده‌اند.

دوباره سردار!
سردار آزمون یکی از نام‌های عجیب حاضر در این لیست است. البته آزمون این روزها با آمادگی بالا برای روبین‌کازان به میدان می‌رود ولی تمایلی به حضور در تیم‌ملی ندارد. او در اردوی قبلی نیز به‌رغم دعوت، پا به اردوی تیم‌ملی نگذاشت.این درحالی است که کی‌روش اعلام کرده بود مشکل آزمون برطرف شده و به احتمال زیاد این بازیکن در اردوی جدید حاضر خواهد شد. درصورت عدم حضور آزمون در این اردو باید صبر کرد و منتظر واکنش سرمربی پرتغالی تیم‌ملی باشیم.آزمون در فضای مجازی برای عدم‌حضور در تیم‌ملی حتی جان‌مادرش را هم قسم خورده بود و حالا باید ببینیم او به خاطر تیم‌ملی قسمش را می‌شکند یا خیر؟!

آماری از لژیونرها
در میان بازیکنان لژیونر نیز انگلیس و قطر بیشترین سهم را در تیم‌ملی دارند. سه بازیکن تیم‌ملی ایران این روزها در انگلیس به‌سر می‌برند. یک بازیکن در لیگ برتر و دو بازیکن در چمپیون شیپ. (البته قرارداد انصاری‌فرد هنوز نهایی نشده است) سه لژیونر فوتبال ایران نیز در قطر به می‌برند.دو بازیکن در الاهلی و یک بازیکن در الغرافه. لیگ بلژیک با دو لژیونر، لیگ ترکیه با دو لژیونر، لیگ روسیه با دو لژیونر، لیگ فرانسه با یک بازیکن، لیگ پرتغال با یک بازیکن و لیگ کرواسی با یک بازیکن دیگر لیگ‌های خارجی حاضر در اردوی تیم‌ملی هستند.

بیچاره پرسپولیس!
دعوای کی‌روش و برانکو که از زمستان 95 آغاز شده همچنان ادامه دارد. رد‌ پای این دعوا از همان زمان در لیست‌های کی‌روش مشاهده و هنوز هم تداوم آن را به‌خوبی شاهد هستیم.پرسپولیس این روزها شایسته‌ترین تیم ایران است و هر هواداری به دور از نگاه رنگی، این تیم و نتایجش را در ایران و آسیا ستایش می‌کند. پرسپولیسی‌ها با دست خالی در حال فتح آسیا هستند و فقط یک‌گام دیگر تا تاریخ‌سازی فاصله دارند.در همین حال، همه ایران و آسیا درخشش پرسپولیس و بازیکنانش را می‌بیند، به‌جز مستر کی‌روش! او در لیست جدید هم پرسپولیسی‌ها را به آن صورت قابل ندانسته و به‌جز بیرانوند، فقط یک بازیکن دیگر آن هم گویا به‌صورت صوری به اردو دعوت شده است.در این لیست در‌حالی نام نوراللهی به‌عنوان میهمان ناخوانده جدید به چشم می‌خورد که حداقل چند بازیکن دیگر از‌جمله حسینی، انصاری، نعمتی و حتی علیپور و کامیابی‌نیا نیز شایسته دعوت به اردو بودند اما مگر کی‌روش در این دعوای ضدملی، از خر شیطان پایین می‌آید؟

تناقض‌های ناتمام!
اگر کی‌روش به خاطر آسیا قید پرسپولیسی‌ها را زده بود، پس چرا حالا نوراللهی به تیم‌ملی دعوت می‌شود و اگر غیر از این بود، چرا بقیه شایسته‌ها دعوت نشده‌اند؟!تناقضات کی‌روش که در این ماه‌ها شدت پیدا کرده، در لیست جدید فقط به موردی که گفتیم ختم نمی‌شود! همین آقا قبل از جام‌جهانی، سیدحسین حسینی رکوردشکن را به خاطر نیمکت‌نشینی از اردو کنار گذاشت اما بعد از جام‌جهانی، حسینی درحالی به اردو دعوت می‌شود که یک دقیقه هم برای استقلال بازی نکرده است!

سرکاریم!
لیست تکراری هر بار اعلام می‌شود با یکی دو میهمان ناخوانده تا کسی شک نکند! انگار که همه سرکار باشیم! کی‌روش که هنوز خودش هم روی هواست گویا در ذهنش معادلات جام ملت‌های آسیای 2019 را حل‌و‌فصل کرده و بازیکنانش را هم انتخاب کرده است.


کد مطلب: 161218

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/161218/همه-سایه-روشن-های-لیست-جدید-کی-روش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir