به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۶۱۳۲
رئيس داروخانه 13 آبان خبر داد

واردات بالاي مواد اوليه دارو از چين و هند

تمايل شرکت‌هاي اروپايي براي صادرات دارو
گروه جامعه: رئيس داروخانه13 آبان، مهمترين چالش صنعت دارويي کشور را انتقال ارز و جابجايي مواد اوليه دانست و گفت: در حال حاضر مواد اوليه دارو را از کشورهاي چين و هند وارد مي‌کنيم که کيفيت پايين‌تري دارند.
واردات بالاي مواد اوليه دارو از چين و هند
خيرالله غلامي ريختن پول به حساب بيماران را از ابتدا گامي اشتباه دانست و گفت: اين اقدام در هيچ کجاي دنيا انجام نمي‌شود. اگر قرار است دارو به صورت پول واريز شود بايد به شرکت‌هاي بيمه‌گذار داده شود تا بيمه‌ها بتوانند تعهدات خود را نسبت به بيماران پوشش دهند.
وي مهمترين چالش صنعت دارويي کشور را انتقال ارز و جابجايي مواد اوليه عنوان کرد و گفت: سياست‌هاي خارجي اگر اصلاح شوند اين چالش نيز برطرف خواهد شد. مشکل اصلي مقدار مواد اوليه زيادي است که از خارج از کشور وارد مي‌شود و تا هست مشکلات به قوت خود باقي است.

وي گفت: مشکلات اجرايي داخلي هميشه وجود داشتند اما زماني که مواد اوليه دارو را نداريم چه مي‌توانيم توليد کنيم. شرکت‌هاي دارويي در حال حاضر با اين مشکل دست و پنجه نرم مي‌کنند و از منابع ديگر مواد اوليه را تامين مي‌کنند، کمبودها وجود دارند و تا مشکل ارتباط مالي و بانکي ما با کشورهاي اروپايي حل نشود اين کمبودها ادامه مي‌يابد. شرکت‌هاي دارويي اروپايي تمايل دارند که با ما کار کنند اما بر اساس تحريم‌هاي ايجاد شده دچار مشکل هستند.
غلامي درمورد بدهي بيمه‌ها به شرکت‌هاي دارويي نيز گفت: اين قصه کهنه‌اي است که گفتن مدام آن، مشکلش را حل نمي‌کند بايد ببينيم آينده چه چيزي را رقم زده است.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۲:۴۳
ایران جهت خلاصی از مشکلات اقتصادی و از جمله دارو چاره ای جز تعامل منطقی و سازنده با کشورهای پیشرفته ندارد؛ (128608)