به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۱۶۱۳۴

پاسخ سازمان‌سنجش دررابطه باسهميه‌بندي

گروه جامعه: ابراهيم خدايي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور درباره شکايت گروهي از دانشجويان از سازمان سنجش در رابطه با سهميه‌بندي جنسيتي به ديوان عدالت اداري گفت: در رابطه با اين مسئله به صورت مکتوب چيزي به سازمان سنجش آموزش کشور نرسيدهاست و بنده نيز از اين موضوع در رسانه‌ها مطلع شدم.
پاسخ سازمان‌سنجش دررابطه باسهميه‌بندي
وي افزود: سهميه‌بندي‌هاي رشته‌هاي دانشگاهي به هيچ وجه ارتباطي با سازمان سنجش ندارد و سازمان در رابطه با اين موضوع تنها به عنوان مجري عمل مي‌کند. تعيين ظرفيت‌ها در درجه اول در اختيار دانشگاه‌هاست. آنها با توجه به تناسب اساتيد، فضاي دانشگاهي و امکانات سخت‌افزاري ظرفيتي براي رشته‌هاي خود تعيين مي‌کنند. اين ظرفيت بايد توسط شوراي گسترش وزارت علوم تاييد شود و پس از آن براي اجرا و جذب دانشجو به سازمان سنجش ابلاغ شود.
وي در پايان تاکيد کرد: سازمان سنجش نه در کليت و نه در جزئيت تاييد ظرفيت‌ها و سهميه‌ها دخالتي ندارد. با اين حال اگر شکايتي به صورت قانوني در اين زمينه به سازمان برسد، حتما پاسخگو خواهيم بود.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۷:۱۱
متاسفانه وضعیت سازمان سنجش بسیار ناامید کننده است: در 8 سال گذشته ابتدا لیست کسانی که باید قبول شوند تهیه و جایابی می شده و سپس بقیه می بایست روی فرصت های باقی مانده رقابت کنند. هیچ فاجعه ای بالاتر از این نیست که ملت به سیستمی اعتماد می کند که با فرزندانش چنین می کند. بروید همین نتایج امسال را ببینید متوجه می شوید که اصلا امتحانی در کار نیست. (128318)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۷:۱۲
چرا آقای خدایی در مورد وضعیت افرادی که در آزمون دکترای 92 دچار مسئله «نقص پرونده» شده اند؛ پاسخگو نیست. ایشان قول داده بودند ظرف یک هفته مسئله استعلامها حل شود. امروز اما مدتی است از این قرار گذشته است و داوطلبان و در واقع پذیرفته شدگان همچنان از این سو به آن سو رانده می شوند. (128321)