به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۶۱۳۸۸
زارعی: کی‌روش کارم را دوست دارد

دروازه‌بان ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهم بود

گروه ورزشی: دروازه‌بان ایرانی شاغل در لیگ دسته دو پرتغال، عنوان کرد که در جام جهانی قطر برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان خواهد رفت.
دروازه‌بان ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهم بود
طاها زارعی، دروازه‌بان جوان ایرانی در سال ۲۰۱۵ وقتی تقریبا ۱۹ سال سن داشت به تیم لیشیوس پرتغال پیوست. با این حال مصدومیت از ناحیه زانو باعث شد که او مدت‌ها از ترکیب تیمش دور بماند و برای جام جهانی روسیه انتخاب نشود. با این حال این دروازه‌بان جوان رفته رفته توانست شرایط خوب گذشته را به دست بیاورد و اکنون در تیم لکا در لیگ دسته دوم پرتغال بازی می‌کند.صحبت‌های این دروازه‌بان جوان ایرانی را در زیر می خوانید:

* شرایط برای طاها زارعی جوان  که در ۱۸ سالگی به پرتغال آمد چگونه است؟
من در تیم زیر ۱۸ ساله‌های ایران دروازه‌بانی کرده‌ام و یک استعدادیابی از اسپورتینگ به من پیشنهاد داد که برای تمرین به پرتغال بروم. از نظر شرایط مالی سخت و پیچیده بود و پدر و مادرم خیلی تلاش کردند تا زمینه سفر من را فراهم کنند. من در ادامه‌ به آکادمی آلکوهت پیوستم. یک سال در آن جا به تمرین پرداختم ولی آنها به من گفتند که اولویت برای‌شان بازیکنان پرتغالی است و آنها اولویت را به دروازه‌بانان پرتغالی می‌دهند.

* درباره حضور در تیم لیشیوس برای ما بگو؟
در سن ۱۹ سالگی به تیم ماتوسهوس رفتم و در آن جا فرصت بازی به من رسید. مربی به من اطمینان داشت، با این که سن و سال کمی داشتم  ولی مربی دوست داشت به من بازی دهد. اتفاقات فوتبالی همیشه زیاد است. دوست داشتم که برای جام جهانی روسیه مد نظر باشم. کارلوس کی‌روش همیشه کار من را دوست داشت ولی به من توصیه می‌کرد که باید به طور منظم بازی کنم تا فرصت دعوت به تیم‌ ‌ملی به من نیز داده شود. در تیم لیشیوس به طور واضح به من گفته شد که من دروازه‌بان نخست نخواهم بود. من هم تصمیم گرفتم به خاطر رویای حضور در جام جهانی تیمم را ترک کنم.  
 
* حتی شرایط بازی نداشتی کارلوس کی‌روش به تو اعتماد به نفس می داد؟
 بله. همیشه این را می دانستم که با حضور در تیم لکا می‌توانستم بیشتر بازی کنم و کارلوس کی‌روش بازی من را ببیند.همچنان این آرزو را در سر می پروراندم  ولی متاسفانه یک مصدومیت سنگین باعث شد که شرایط برایم خیلی بد رقم بخورد و فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست بدهم.  ولی وقتی سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال با من صحبت کرد، شرایط برایم بهتر شد و به خودم آمدم. من در حال‌ حاضر کاپیتان تیم جوانان ایران هستم.

* آینده خودت را چطور ارزیابی و ترسیم کرده‌اید؟
من این را می‌دانم که باید عملکرد خوب و منظمی در تیمم داشته باشم. در تیم زیلانونس باید از شرایط خوبی برخوردار باشم. از نظر حرفه‌ای شرایطم این است که به پیشرفت خودم ادامه‌ دهم. من از ۱۸سالگی این جا هستم و فکر می‌کنم باید کیفیت خودم را نشان دهم و می‌توانم به آرزوهای خودم دست یابم. من برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در پیش فهرست اولیه حضور داشتم ولی به خاطر مصدومیت این فرصت را از دست دادم ولی تسلیم نخواهم شد. در حال‌ حاضر دروازه‌بان جوانان هستم و حتی می‌خواهم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و جام جهانی قطر برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به میدان بروم.
مرجع : ایسنا