به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۶۱۴۱۷

جزئیات دیدار میرحسین موسوی با برادرش

جزئیات دیدار میرحسین موسوی با برادرش
گروه سياسي: میرمحمود، برادر مهندس میرحسین موسوی دو هفته پیش میزبان برادر محصور خود در منزلش بود. روزنامه ایران در مقدمه مصاحبه‌اش با میرمحمود موسوی نوشت: «انتشار فایل تصویری کوتاه که در آن می‌پرسید: «چرا به سؤال‌های مردم درباره مسائل سیاست خارجی پاسخ داده نمی‌شود؟» بهانه‌ای شد تا با میرمحمود موسوی برای گفت‌وگویی دیگر قرار بگذارم. قرار ملاقات‌مان در منزل او برگزار شد؛ جایی که دو هفته پیش از گفت‌وگویمان میزبان برادر محصورش بود؛ به واسطه گشایش اندکی در حصر و البته با حضور مأموران امنیتی.»

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اینکه آیا رفع حصر می‌تواند روح تازه‌ای به این فضای سیاسی بدمد؟ گفت: من به رفع حصر این طور نگاه نمی‌کنم و با این ادبیات درباره‌اش حرف نمی‌زنم. ادبیاتم این است که آثار منفی حصر دامن همه را گرفته است. معتقدم این حق طبیعی هر انسانی است که آزاد زندگی کند. آیا جرمی مرتکب شده‌اند؟ هیچ دادگاه صالحی چنین چیزی را ثابت نکرده است. هیچ کس هم جرأت نکرده چنین دادگاهی را برگزار کند. چرا؟

میرمحمود موسوی در ادامه گفت: برداشته شدن حصر به‌عنوان یکی از مطالبات جدی کسانی است که مسائل کشور را درک می‌کنند. اینها متوجه این هستند که حصر کردن سه انسان بدون حکم قضایی و بعد فراهم کردن دستگاه‌های تبلیغاتی یک طرفه و هزینه‌های میلیاردی در جهت تحریف حقایق تا چه حد نادرست بوده است. کسانی که به آزادی و استقلال این کشور فکر می‌کنند این را یک توهین می‌دانند. طبیعی است که اگر برداشته شود یک قدم به جلو به حساب می‌آید. اگر حصر‌کنندگان به چنان فهمی برسند که آزاد کردن محصورین مثبت است می‌توانیم امیدوار باشیم که درجه‌ای از عقلانیت را پیدا کرده‌اند که شاید ان‌شاءالله به مشکلات دیگر مردم هم برسند. آن وقت به پاسخ سؤال شما هم نزدیک می‌شویم.