کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دکتر کیوان مزدا که بود؟/ كليپ

14 مهر 1397 ساعت 13:21


.......

دکتر کیوان مزدا در 31 مرداد 1328 در شهر آبادان به دنیا آمد و از 7 سالگی در فرانسه بزرگ شد. او رشته پزشکی جراحی ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات را در پاریس آموخت و به‌واسطه هوش و پشتکار فوق‌العاده از مشهورترین جراحان ستون فقرات دنیا شد. تکنیک خاص و ابداعی دکتر مزدا در اصلاح انحراف‌های ستون فقرات، هم‌اکنون در اکثر مراکز دنیا استفاده می‌شود و با این تکنیک منحصربه‌فرد امکان عمل‌های پیچیده ستون فقرات به وجود آمد.

دکتر کیوان مزدا از سال 1386 فعالیت خود را موسسه زنجیره امید ایران آغاز کرد. هرسال 4 بار برای ویزیت رایگان کودکان بی‌بضاعت و با بیماری‌های پیچیده به ایران می‌آمد و سالی دو بار با تیم خود جهت عمل‌های جراحی به ایران سفر می‌کرد و عمل‌های جراحی را در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان موقوفه نورافشار انجام می‌داد. در طول این 11 سال، در کنار فعالیت درمانی، فعالیت‌های علمی و آموزشی دکتر مزدا با دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داشت و جراحانِ ستون فقرات زیادی به‌واسطه ایشان تربیت شدند.

او معمولاً در سکوت خبری و بدون هیاهو با تیمش به ایران می‌آمد و کودکان بی‌بضاعت این کشور را عمل می‌کرد و به کشور فرانسه بازمی‌گشت. در آخرین سفر خود به ایران در شهریور 97، بیست‌وهشت کودک توسط ایشان و تیمشان تحت عمل جراحی قرار گرفتند. دکتر مزدا در هفته آخر شهریورماه سال 97 بعد از یک جلسه فشرده کاری در پاریس، دچار حمله قلبی شد و به کما فرورفت و در تاریخ 11 مهرماه 97 چشم از جهان فروبست.


کد مطلب: 161428

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/161428/دکتر-کیوان-مزدا-كليپ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir