به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۶۱۴۹۴

توقف انتشار آپدیت ویندوز۱۰ بخاطر باگ خطرناک

گروه فناوری: مایکروسافت انتشار آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را به خاطر یک باگ که منجر به حذف برخی از فایل‌های کاربران شده بود را متوقف کرد. مشخص نیست چه زمانی نسخه اصلاح شده این به روزرسانی دوباره منتشر شود.
توقف انتشار آپدیت ویندوز۱۰ بخاطر باگ خطرناک
مایکروسافت 10 مهر ماه میزبان یک رویداد خبری ویژه به نام سرفیس 2018 در ایالات متحده بود و در آن از جدیدترین نسل کامپیوترهای خود، به همراه نسخه جدید ویندوز 10 پرده برداری کرد. این شرکت از همان روز آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را به انتشار رساند، اما برخی از کاربران که موفق به دریافت آن شده بودند، متوجه شدند که پس از نصب به روزرسانی، کامپیوتر آن‌ها با مشکل عجیبی مواجه شده و به صورت خودکار برخی از فایل‌های آن‌ها را حذف می‌کند.مایکروسافت به همین بهانه تا اطلاع ثانوی و رفع باگ مربوطه، انتشار این به روزرسانی را متوقف کرده است. در صفحه پشتیبانی Windows Update اینچنین آمده است:ما عرضه آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 (نسخه 1809) را برای تمامی کاربران متوقف کرده‌ایم، زیرا گزارش‌های جداگانه‌ای را از کاربران برای از دست رفتن برخی فایل‌هایشان پس از به‌روزرسانی دریافت کرده‌ایم.مایکروسافت حالا توصیه می‌کند که کاربران آسیب دیده به صورت مستقیم با این شرکت تماس برقرار کنند. اگر شما هم به صورت دستی آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را دریافت کرده‌اید، لطفا آن را تا زمان انتشار بیانیه جدید مایکروسافت بر روی کامپیوتر خود نصب نکنید. مشخص نیست چه تعدادی از کاربران ویندوز 10 به این مشکلات پیش آمده دچار شده‌اند، اما حتی اگر تعداد آن‌ها نیز کم بوده باشد، این مسئله در طول زمان می‌تواند باعث افزایش تعداد کاربران آسیب دیده شود.

تعویق انتشار آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10
میلیون‌ها کاربر هر ساله در آزمایش نسخه‌های جدید ویندوز 10 به مایکروسافت کمک می‌کنند، اما به تازگی کیفیت به‌روزرسانی‌های این سیستم عامل با کاهش مواجه شده است. مایکروسافت عرضه آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 را بابت پدیدار شدن صفحه مرگ آبی بر روی کامپیوتر کاربران به تاخیر انداخت، اما این مشکل پیش از آنکه به‌روزرسانی مذکور به دست کاربران معمولی و تجاری برسد برطرف شده بود.غول نرم افزار جهان تا پیش از این قصد داشت آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را سه شنبه‌ی هفته‌ی آینده در اختیار عموم کاربران قرار دهد، اما احتمال دارد به خاطر این مشکل به وجود آمده، تا زمانی که تحقیقات مایکروسافت تکمیل نشده و مشکل به وجود آمده به طور کلی برطرف نشود، این نسخه را به انتشار نرساند.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: مایکروسافت